2014-09-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minuteman
För det första handlar det långt ifrån bara om Pinker. Det handlar om ett fenomen som vi ser i tråd efter tråd efter tråd - De såkallade "anti-feministerna" har väldigt ofta fakta som dom baserar sina åsikter på - dessa fakta presenteras, oavsett om det är statistik eller evolutionära hypoteser utformade av välrespekterade evolutionbiologer.

Feministerna dock, när senast såg man Er komma med fakta som backar upp era resonemang? Jag skulle säga att ration mellan "anti-feminister" och feminister är 9-1 när det kommer till just detta, varför då, kan man fråga sig?

Sedan Pinker i sig: Steven Pinker är professor på Harvard, dvs världens mest respekterande college - Det blir sannerligen skrattretande när feminister som på sin höjd har någon genusutbildning från Södertörn gör sig roliga på hans bekostnad då hans kunskap och intelligens med allra största sannorlikhet är x5000 deras egna.

Men återigen, feminister bryr sig inte om fakta, dom bryr sig inte om hur verkligheten ser ut och fungerar - Allt dom är intresserade i är att få sin nuvarande snevridna världsbild bekräftad så att dom får positiva känslor för någon minut.

Fakta? jösses....

Ta en tråd som exempel tack. där alltså jag skulle få en drös med "fakta" och inte ha ett skvatt att komma tillbaka med av just fakta. Jag länkar för fulla muggar och jag håller mig oftast till betydligt mer seriöst källmaterial då jag länkar än vad ex. antal antifeminsiter gör på detta forum...är väldigt mycket genusnytt, avpixlat och div. amerikansk skitforskning som ständigt återkommer. För din information: det är inte speciellt seriös "fakta". Och Pinker är en psykolog med hypoteser bland andra psykologer med sina hypoteser...som sådan en intressant auktoritet ja men inte "fakta".

Bah..säger jag bara.

Och är det några på detta forum som just sitter med känsloargument så är det ju oftast anifeminsiterna. Hora-stigmatiserings tråden är ett rätt talande exempel därvidlag.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-07 kl. 19:09.
2014-09-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minuteman
Ajdå, verkar som att Scott blev trampad på tårna, det är inte lätt när man strider mot fakta med känsloargument, eller hur?

Exemplen har du överallt i detta forum och i synnerhet denna feminsim-del. Att du sedan väljer att kalla avhandlingar av Robert Sapolsky som "amerikansk skitforskning" bevisar bara ännu mer hur borta ni verkligen är. Jag tror sannerligen att denna man kan en hel del mer än gemene flashback-feminist om människans biologi:

Dessa herrar har en kunskap som får random genus-feminist att framstå som en komplett idiot med sina hemsnickrade manshatiska hypoteser, det är liksom ingen match - var person med någorlunda sunt förnuft kommer snabbt förstå att ni med erat gnat inte är något att ta seriöst, vilket är rätt ironiskt då ni med era totalt värdelösa argument och vetenskapsförnekelse enbart gör att ÄNNU FLER tar avstånd från er sinnessjuka marxistiska ideologi.

Jag kallar amerikansk skitforkning för skitforskning.
Och du vet lika väl som jag att den feministiska ideologin har betydligt fler forskare och vetenskapliga aukoriteter bakom sig än vad den antifeministiska gruppen någonsin kan samla ihop på ett sop-bräde.

nu är vi dock off t. här
om du vill diskutera feminismens seriositet eller dylikt så får du skapa en ny tråd.
Vill du fortsätta klaga på hur jag debatterar så får du komma in med något vettigt i saken.
ett exempel på allt vad du påstår för skit vore ju på sin plats...
2014-09-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag kallar amerikansk skitforkning för skitforskning.
Och du vet lika väl som jag att den feministiska ideologin har betydligt fler forskare och vetenskapliga aukoriteter bakom sig än vad den antifeministiska gruppen någonsin kan samla ihop på ett sop-bräde.

nu är vi dock off t. här
om du vill diskutera feminismens seriositet eller dylikt så får du skapa en ny tråd.
Vill du fortsätta klaga på hur jag debatterar så får du komma in med något vettigt i saken.
ett exempel på allt vad du påstår för skit vore ju på sin plats...

SW, din debattstil är bedrövligt. Du hittar på ett citat från mig och när man frågar varför etc, så svarar du inte.
Du får slängd dina ologiska slutsatser i ansiktet och då svarar du inte.
Du bygger halmgubbar etc och klarar inte av att resonera det minsta.

Det jag citerar ovan är ett bra exempel på hur du jobbar.
"Du vet likval som jag att" och sedan världens påhitt utan substans relevans samlat med ngt nedvärderande.

I jämförelse med Micro är du fullständigt bedrövlig

Du är en usel debattör en usel person att diskutera med, det leder bara till sandlåda när du startar trådar eller är med i dem.

Micro går faktiskt att diskutera med och komma fram till saker. Du har bara en bild av världen och inget får rubba den. Du tror du kan ngt om evolutionsteori och ALLA bara skrattar åt dina kunskaper. Du klarar inte ens av att se felet i mitt citat. Du klarar inte ens av att gå ner frn den höga hästen du satt dig på utan måste sitta kvar däruppe på oavsett.

Släpp hästen.Kom ner på marken och försök att LYSSNA!
2014-09-08, 02:26
Bannlyst
Ja feministerna har verkligen varit extra tramsiga på slutet. Trist att se för oss som är nya här och hade hoppats på bättre standard från deras håll iaf här men nä lika illa som på typ LD blogg.
2014-09-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Ja feministerna har verkligen varit extra tramsiga på slutet. Trist att se för oss som är nya här och hade hoppats på bättre standard från deras håll iaf här men nä lika illa som på typ LD blogg.

Nej som illa som LD, Fanny Kakan osv är det inte. SW är ju rolig emellanåt och charmig, det hon saknar är det som kännetecknar en feminist: förmåga att lyssna och värdera en annan åsikt; fundera om det kan ligga ngt i svaret hon fick.
2014-09-08, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Nej som illa som LD, Fanny Kakan osv är det inte. SW är ju rolig emellanåt och charmig, det hon saknar är det som kännetecknar en feminist: förmåga att lyssna och värdera en annan åsikt; fundera om det kan ligga ngt i svaret hon fick.

Jag kan inte ens se skillnad på feminister längre. Dom säger exakt samma saker allihop på repeat bara. Börjar misstänka en massiv konspiration och att Gudrun och FI egentligen bara producerar en massa väldigt människolika robotar för att ta sig in i riksdagen.
2014-09-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Jag kan inte ens se skillnad på feminister längre. Dom säger exakt samma saker allihop på repeat bara. Börjar misstänka en massiv konspiration och att Gudrun och FI egentligen bara producerar en massa väldigt människolika robotar för att ta sig in i riksdagen.

Det stämmer bra. Patriarkets fel och prata på oavbrutet utan att ens försöka ta in ett argument. När sedan de får bevis och fakta på att de har fel som kommer ett nytt ämne upp, där man nedvärderar, kränker och hatar en grupp med grova generaliseringar.
2014-09-08, 12:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit

Det stämmer bra. Patriarkets fel och prata på oavbrutet utan att ens försöka ta in ett argument. När sedan de får bevis och fakta på att de har fel som kommer ett nytt ämne upp, där man nedvärderar, kränker och hatar en grupp med grova generaliseringar.
Du pratar förstås om anti-feminister nu...
2014-09-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Tyvärr Micro, så har du fel. Jag pratar i första hand om SW och i andra hand om radfems på nätet twitter, FÅ, LD Kakan osv. Jag pratar inte om dig denna gång.
2014-09-08, 21:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jämställdhetsfeministern har nyss skrivit ett inlägg som handlar om all den kärlek som feminister sprider:

http://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2014/09/06/rosta-pa-feministiskt-initiativ-for-karlekens-skull/
2014-09-08, 21:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jämställdhetsfeministern har nyss skrivit ett inlägg som handlar om all den kärlek som feminister sprider:

http://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2014/09/06/rosta-pa-feministiskt-initiativ-for-karlekens-skull/
Kul att anti-feministerna tycks sakna alla typ av argument och försöker göra komik istället...
2014-09-08, 21:38
Medlem
Citat:
Kul att anti-feministerna tycks sakna alla typ av argument och försöker göra komik istället...

Det som är mest kul är att du med detta inlägget gör exakt samma sak själv...
Du är dock alldeles för urbota dum för att förstå det.

Det där är faktiskt ett utmärkt sammansatt argument, som visar med all önskvärd tydlighet, hur sinnessjuka, hatiska, fascistiska och verklighetsfrånvända moderna feminister är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in