2014-09-08, 07:18
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Inget vansinnigt skandalöst. Jag tror att många expressenläsare kommer nicka i medhåll.

Det där var ju rena marknadsföringen. Man måste nog vara tämligen journalistskadad för att uppfatta dessa citat som "extrema".

Jag deltar regelbundet i samtal med familj, vänner, arbetskamrater och grannar som är bra mycket "extremare" än det som citeras i artikeln.
Citera
2014-09-08, 07:19
Medlem
Gizurs avatar
Det här är SDs toppnamn i Stockholm, han får stå vid sina ord eller ta tillbaka dem. Om det hade varit Moderaternas Sten Nordin, finansborgarråd i Stockholm, så vore det rätt självklart att agera på samma sätt.

Sverigedemokater lär inte rygga tillbaka pga det här, han har bara skrivit vad de själva tycker. För dem är det helt okontroversiella saker.
Citera
2014-09-08, 07:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Att journalisterna aldrig lär sig. Hittills har varenda drev mot SD och SD-politiker lett till ökat stöd för partiet. Är det verkligen genomtänkt att ge SD all denna uppmärksamhet innan valet och kanske rent av förbättra deras valresultat?
Citera
2014-09-08, 07:24
Medlem
Gizurs avatar
Kanske sparade Expressen i förra vändan de tyngsta företrädarna för SD, för att ta upp det nu veckan före valet? Riksdagspolitiker och toppnamn i kommunerna bör vara lite nervösa om de vet att de skrivit olämpliga saker på Avpixlat/Politiskt Inkorrekt.
Citera
2014-09-08, 07:27
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Tankar?

Att tidningarna kanske skulle syssla med nyheter istallet for val inriktade och utvalda hatkampanjer.

...but that's none of my business
Citera
2014-09-08, 07:28
Medlem
Jag kan hålla med om att jag läst grövre saker än det Dulny skrev, men det roligaste är ju att han först läser papprena som om han ska ge kommentar men inser ganska snabbt att det finns ingen bra kommenntar han kan ge. Så han gömmer sig i bilen och ignorerar reportern som ställer frågor precis utanför.
Citera
2014-09-08, 07:29
Medlem
maniacmans avatar
Undrar hur dom knyter ett anonymnt konto till honom? Och undrar hur dom kan få tag på mail som ska vara privata?
Citera
2014-09-08, 07:29
Medlem
192.168.1.1s avatar
Att fler inte reagerar på att Expressen/Expo presenterar detta som bergsäkra bevis utan att redovisa tillvägagångssätt och källor? Hur kan de med sådan säkerhet trumma ut på löpet att det är sanning? Är bötesbeloppet verkligen så pass lågt (om man publicerar och det sedan visar sig vara fel) att man tar den risken?
Citera
2014-09-08, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 192.168.1.1
Att fler inte reagerar på att Expressen/Expo presenterar detta som bergsäkra bevis utan att redovisa tillvägagångssätt och källor? Hur kan de med sådan säkerhet trumma ut på löpet att det är sanning? Är bötesbeloppet verkligen så pass lågt (om man publicerar och det sedan visar sig vara fel) att man tar den risken?

Det är sant. Sedan var ju inte kommentarerna särskilt grova heller. Men det är klart, bara SD kan få mer skit innan valet så
Citera
2014-09-08, 07:33
Medlem
Ska man hänga ut någon så får man väl iallafall hitta några grovt rasistiska saker. Att hänga upp sig på ord som araber och zigenare räcker inte långt.
Känns mer som han blir uthängd för att han kommenterar på "hatsidan" Avpixlat.

De säger själv att det är hundra kommentarer. Om det är de värsta man kan hitta så tycker jag Dulny ska känna sig lugn.

Citat:
Ursprungligen postat av ajden
Jag kan hålla med om att jag läst grövre saker än det Dulny skrev, men det roligaste är ju att han först läser papprena som om han ska ge kommentar men inser ganska snabbt att det finns ingen bra kommenntar han kan ge. Så han gömmer sig i bilen och ignorerar reportern som ställer frågor precis utanför.

Som SD:are sista veckan innan valet, om någon från Aftonbladet eller Expressen ber dig göra något så är det bara säga nej. "Har inte tid", eller "inga kommentarer". Istället för att börja med en konversation och sedan dra sig ur.
Senast redigerad av Jasonlives 2014-09-08 kl. 07:36.
Citera
2014-09-08, 07:37
Medlem
95ans avatar
Hur lyckas Expressen/Researchgruppen knyta anonyma konton till enskilda personer? Kommer de över en lista med mejladresser som använts vid kontonas registrering, och kopplar den vägen? Typ att adressen kan vara förnamn.efternamn@sverigdemokraterna.se?? Jävligt korkat isf att använda en sån adress.
Citera
2014-09-08, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Som SD:are, om någon från Aftonbladet eller Expressen ber dig göra något så är det bara säga nej. "Har inte tid", eller "inga kommentarer". Istället för att börja med en konversation och sedan dra sig ur.
Eller så står man för vad man skrivit. Hade sett mycket bättre ut i mina ögon iaf. Jag gillar inte ens SD men jag tycker de ska få finnas och att folk ska kunna rösta på dom. Mitt största problem med SD är att dom försöker ge intrycket av att vara något dom inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in