2014-09-07, 15:40
Medlem
6.10s avatar
Har missbrukat alkohol i stigande grad sedan ett halvår tillbaka. Nu ligger jag på ca. 1 liter vin per dag. Kass, kass och åter kass. Hursomhelst. Ämnar nu ta mig i kragen och lägga ner skiten. Hur lång tid kan jag räkna med att jag har abstinens? Högst individuellt ofcourse. Men ändå. Behöver lite feedback.
Citera
2014-09-07, 15:42
Medlem
b0gfettos avatar
Passar nog bättre i Drogrehab.

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-09-07, 15:43
Medlem
Om du har ett jobb så ska du gå till din chef och berätta - De har en skyldighet att hjälpa dig.

Berätta för dina kollegor också så att de vet ! Inget att skämmas för, och svårt att klara det på egen hand.
Citera
2014-09-07, 15:53
Medlem
altesvedens avatar
3 första dagarna är värst, sedan blir det bättre.
Citera
2014-09-07, 15:57
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Hr börjat dricka en flaska absolut vodka om dagen mot tristess ungefär ett halvår tillbaka. just idag har jag inget och för första gången känner jag av en längtan till imorgon då ja köper mig en flaska igen. det här med beroende kommer väldigt krypande. tror jag ska dra ner på drickandet men allt blir så tråkigt utan.

(Är i grund o botten en tramadol knarkare som tog 2500mg om dagen i sex år, men sen har min dopamin receptor i hjärnan tagit skada/blivit förstörd. Så kan inte knarka längre, får ingen effekt. ända som kniper på mig är benzo och alkohol. fast alkoholen ger ingen lycka för mig på något sätt utan gillar den där "dimman" som kommer.

Lycka till med dra ner / sluta med vinet.
Citera
2014-09-07, 16:20
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.10
Har missbrukat alkohol i stigande grad sedan ett halvår tillbaka. Nu ligger jag på ca. 1 liter vin per dag. Kass, kass och åter kass. Hursomhelst. Ämnar nu ta mig i kragen och lägga ner skiten. Hur lång tid kan jag räkna med att jag har abstinens? Högst individuellt ofcourse. Men ändå. Behöver lite feedback.

Har du druckit från morgon till kväll i ett halvår? Eller varje kväll i ett halvår?
Citera
2014-09-07, 17:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tror nog du kan lägga av ett sånt missbruk utan någon större risk.
Alkohol abstinens brukar vara ca 1 vecka, då menar jag den rent kroppsliga abstinensen. Du kan vänta dig div besvär som kan vara tunga att genomlida; Sömnproblem, svettningar, skakningar, hjärtklappning/hög puls, oro/ångest, dålig mage, illamående. Borde bli bättre och bättre efter ca 3-4 dagar.
Du ska vara uppmärksam på om du får värre symptom av typ hallisar (syn och/eller hörsel) och kramper. Får du det måste du lägga in dig per omgående.
Har du klarat dig en vecka utan alkohol bör du må mycket bättre. Fast det är ju då det verkligt svåra börjar: att inte börja om resan igen.
Citera
2014-09-07, 17:32
Medlem
MADs avatar
En liter vin är inga jättemängder om det portioneras ut under ett antal timmar.
Tror inte du behöver oroa dig för något annat än ett sug på just ett glas vin, samt vissa sömnsvårigheter. Du är i skapligt skick på ett par dagar även om suget kan sitta i betydligt längre.
Citera
2014-09-08, 10:40
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtonhundra
Hr börjat dricka en flaska absolut vodka om dagen mot tristess ungefär ett halvår tillbaka. just idag har jag inget och för första gången känner jag av en längtan till imorgon då ja köper mig en flaska igen. det här med beroende kommer väldigt krypande. tror jag ska dra ner på drickandet men allt blir så tråkigt utan.

(Är i grund o botten en tramadol knarkare som tog 2500mg om dagen i sex år, men sen har min dopamin receptor i hjärnan tagit skada/blivit förstörd. Så kan inte knarka längre, får ingen effekt. ända som kniper på mig är benzo och alkohol. fast alkoholen ger ingen lycka för mig på något sätt utan gillar den där "dimman" som kommer.

Lycka till med dra ner / sluta med vinet.

Tack för Ditt svar samt alla andras. Våran situation liknar varandra. Bara att du kör med vodka, vilket nat. är tyngre. Har själv en 15 Amfetaminmissbrukarbakgrund som jag lagt ner sedan 2 år. Men nu har ju alkoholen kommit i stället. Och till viss del benzon. Får två Temesta om dagen utskrivet.
Citera
2014-09-08, 13:20
Medlem
Citat:
Tack för Ditt svar samt alla andras. Våran situation liknar varandra. Bara att du kör med vodka, vilket nat. är tyngre. Har själv en 15 Amfetaminmissbrukarbakgrund som jag lagt ner sedan 2 år. Men nu har ju alkoholen kommit i stället. Och till viss del benzon. Får två Temesta om dagen utskrivet.
Gick det inte bra på villavita eller kom du aldrig iväg?
Citera
2014-09-08, 17:38
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Gick det inte bra på villavita eller kom du aldrig iväg?
Nae. Villa Vita funkade inte nå vidare. Tog ett återfall då där (på permission) så gav upp hela alltet och flyttade tillbaka till Gbg och pundade på i ytterligare 10 månader. Sedan kom jag till Swenska Rewanch. Ett familjehemsföretag. Var inskriven där, bodde på familjehem, i 1,5 år. Blev kvitt mitt tjackberoende. Allt gick bra. Fixade jobb egen lägenhet osv. Sedan bara brakade allt ihop december 2013. In på psyket i två veckor (depression). Sedan in igen januari 2014. Då gjorde jag ett suicidförsök. Har sedan dess stått på div psykofarmaka bla benzo för ångesten. Tror mig ha tagit mig ur den värsta krisen. Men kämpar fortfarande varje dag för att komma upp ur sängen. Skall börja arbetsträna nu i Okt. Det känns bra.
Citera
2014-09-08, 17:39
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Har du druckit från morgon till kväll i ett halvår? Eller varje kväll i ett halvår?
Både hela dagarna och/eller på kvällarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in