2014-09-08, 17:40
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Om du har ett jobb så ska du gå till din chef och berätta - De har en skyldighet att hjälpa dig.

Berätta för dina kollegor också så att de vet ! Inget att skämmas för, och svårt att klara det på egen hand.
Är arbetssökande. Men tack.
Citera
2014-09-08, 17:41
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Tror nog du kan lägga av ett sånt missbruk utan någon större risk.
Alkohol abstinens brukar vara ca 1 vecka, då menar jag den rent kroppsliga abstinensen. Du kan vänta dig div besvär som kan vara tunga att genomlida; Sömnproblem, svettningar, skakningar, hjärtklappning/hög puls, oro/ångest, dålig mage, illamående. Borde bli bättre och bättre efter ca 3-4 dagar.
Du ska vara uppmärksam på om du får värre symptom av typ hallisar (syn och/eller hörsel) och kramper. Får du det måste du lägga in dig per omgående.
Har du klarat dig en vecka utan alkohol bör du må mycket bättre. Fast det är ju då det verkligt svåra börjar: att inte börja om resan igen.
Tack
Citera
2014-09-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6.10
Nae. Villa Vita funkade inte nå vidare. Tog ett återfall då där (på permission) så gav upp hela alltet och flyttade tillbaka till Gbg och pundade på i ytterligare 10 månader. Sedan kom jag till Swenska Rewanch. Ett familjehemsföretag. Var inskriven där, bodde på familjehem, i 1,5 år. Blev kvitt mitt tjackberoende. Allt gick bra. Fixade jobb egen lägenhet osv. Sedan bara brakade allt ihop december 2013. In på psyket i två veckor (depression). Sedan in igen januari 2014. Då gjorde jag ett suicidförsök. Har sedan dess stått på div psykofarmaka bla benzo för ångesten. Tror mig ha tagit mig ur den värsta krisen. Men kämpar fortfarande varje dag för att komma upp ur sängen. Skall börja arbetsträna nu i Okt. Det känns bra.
Jag tog också mina återfall under tiden där. Lärde du dig nåt där eller var det ett vuxen dagis som jag skrev innan du åkte dit?
Varför inte be läkaren om antabus eller naltrexon?
Lycka till ännu en gång.
Citera
2014-09-08, 19:58
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag tog också mina återfall under tiden där. Lärde du dig nåt där eller var det ett vuxen dagis som jag skrev innan du åkte dit?
Varför inte be läkaren om antabus eller naltrexon?
Lycka till ännu en gång.
Nä. Villa Vita är nog inte så seriöst. Mest ute efter stålarna tror jag. Men det är de väl allihopa i högre och mindre grad.

Tack
Citera
2014-09-08, 20:24
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.10
Nä. Villa Vita är nog inte så seriöst. Mest ute efter stålarna tror jag. Men det är de väl allihopa i högre och mindre grad.

Tack
Kan så vara.
Resultatet är alltid beroende på missbrukarens inställning. Taskig inställning/attityd = dåligt resultat/återfall.
Ska man komma ut till ett mer varaktigt drogfritt liv, måste man lämna sina missbruks-tankar bakom sig. Förstå att som missbrukare duger det inte missbruka "lite" för att man har tråkigt eller för att "lite kan inte skada".
Det är i alla fall min erfarenhet.
Citera
2014-09-09, 00:05
Bannlyst
Försök att ta dig i kragen ge dig fan på att lägga av med det. Nej gör så här drick endast på Onsdagar(lilllördag) och kanske fredagar/lördagar, till att börja med. Tror inte det är bra heller att sluta på direkten. Eftersom ja abstinensen kmr slå in. Du lär må piss som satan, men visst om du kan lägga av helt utan t.ex antabus och liknande vore ju det bästa. Håller tummarna!"
Citera
2014-09-24, 18:23
Medlem
mrtowlies avatar
1.5 flarra vin är väl inga större mängder även om det så klart inte är bra att dricka det varje dag. Hade du druckit en 70:s sprit om dagen hade vi pratat problem på riktigt.

Det är bara att lägga ner. Du kommer vara sliten i 2-3 dagar och sen vänder det uppåt igen. Försök hitta aktiviteter (tex träning) som distraherar dig från att vilja kliva på igen.
Citera
2014-09-26, 16:19
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
1.5 flarra vin är väl inga större mängder även om det så klart inte är bra att dricka det varje dag. Hade du druckit en 70:s sprit om dagen hade vi pratat problem på riktigt.

Det är bara att lägga ner. Du kommer vara sliten i 2-3 dagar och sen vänder det uppåt igen. Försök hitta aktiviteter (tex träning) som distraherar dig från att vilja kliva på igen.

Det är fortfarande nästan en halv sjuttis om dagen vilket är mycket för de flesta vanliga människor. Skulle tro han kan sluta utan problem men han är ett gränsfall då han druckit så pass under en längre tid, tror det är vettigare att trappa ner och sen sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in