2014-09-07, 00:00
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sliter-av-ballen
Söker ett "båtspel" som gick i ett slags action/arkad-stuk. Alltså inget simulator:aktigt och avancerat utan det var färggrant och relativt simpelt vill jag minnas. Ska försöka beskriva hur det fungerade..

Man hade en uppifrån-vy, eller möjligen en snett uppifrån-vy, man styrde sitt skepp med typ styrkorset och man hade kanoner vill jag minnas. Sen var själva banorna utformade som i stängda zoner, där man var tvungen att åka runt i en liten del i taget och göra olika saker, typ skjuta ihjäl fienderna eller lösa något simpelt pussel eller liknande (det är här jag verkligen inte kommer ihåg). När man klarat detta så öppnades en sluss eller liknande så man kunde komma in till nästa zon och så fortsatte det. Jag har även för mig att man kunde plocka upp diverse powerups på banorna, typ som i klassiska shootem-ups.

Jag TROR att det var på Dreamcast, men det kan även varit ett Playstation 1:spel.

Det KAN ha varit ett spel som ingick på någon demo-skiva till någon av dessa konsoller. Eventuellt en demo-skiva som följde med Dreamcast:en eller någon av dåtidens speltidningar.

Kan det ha varit Overboard! Minns att man fick med det på en demoskiva, det var kul faktiskt, borde nog själv dra ner det http://en.wikipedia.org/wiki/Overboard!
Citera
2014-09-07, 00:03
Medlem
ReVarres avatar
Söker ett jättegammalt vikingspel som jag spelade som liten där man flyttade runt på en karta så var det fighter väldigt likt heroes III fast då mycket äldre. Kanske var 15 år sedan jag spelade det.
Citera
2014-09-07, 00:28
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan det ha varit Overboard! Minns att man fick med det på en demoskiva, det var kul faktiskt, borde nog själv dra ner det http://en.wikipedia.org/wiki/Overboard!
YES!

http://i1.cdnds.net/12/34/618x452/gaming_sony_liverpool_gallery_11.jpg

Super att det var på Playstation också då jag inte har någon Dreamcast för tillfället! Ska inhandlas å det snaraste!

edit- NTSC versionen heter tydligen Shipwreckers!

http://img1.game-oldies.com/sites/default/files/packshots/sony-playstation/shipwreckers-usa.jpg
Senast redigerad av sliter-av-ballen 2014-09-07 kl. 00:39.
Citera
2014-09-07, 10:58
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b230
Hej!

Söker ett spel jag spelade på jesper.nu för några år sen.

Man fick skapa en gubbe, sen skulle man ut och resa mellan städer, man tjänade pengar genom att köpa varor i en stad och sälja i en annan, och genom att döda folk på vägen. Man reste med ett skepp på hjul, och man klickade bara på den stad man ville till, så gick det av sig själv, men man fick ta hand om folk man mötte på vägen manuellt. Man kunde köpa större skepp, och köpa nya rekryter i städernas barer.

Sorry om det blev rörigt

Sök på Frontier.
Citera
2014-09-08, 00:39
Medlem
KiMp4s avatar
Tjenis !
Jag söker ett spel som jag spelade för kanske 6 månader sen, jag har en så klar bild i huvudet om hur det ser ut och önskade jag kunde ladda upp det här bara !

Som jag kommer ihåg spelet jag söker:
Man spelar 4:ra i varje lag på en bana, man börjar på varsin sida av mappen, man skjuter endast med Railgun ! Har för mig att en person har något speciellt, kan laget ska skydda en spelare, eller något liknade..

Sist kan jag berätta att när jag spelade det var det i Beta stadiet, och man fick testa spela det i två veckor tror jag och man kunde då vinna ett Ps3/Ps4 .

Kanske luddigt som f*an ^^, Men måste ändå försöka, måste hitta detta spel xD
Citera
2014-09-09, 22:37
Medlem
Spelade ett spel när jag var liten (ca 1997) där man kontrollerade olika tomtar som respektive hade olika uppgifer för att komma från punkt A till punkt B. Några grävde, några sprängdes, några ställde sig i vägen för andra för att skydda dom från sprängning, några byggde broar osv
Mer än detta kommer jag inte ihåg, hoppas någon kan hjälpa mig
Citera
2014-09-09, 22:39
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostInTheCookieJar
Spelade ett spel när jag var liten (ca 1997) där man kontrollerade olika tomtar som respektive hade olika uppgifer för att komma från punkt A till punkt B. Några grävde, några sprängdes, några ställde sig i vägen för andra för att skydda dom från sprängning, några byggde broar osv
Mer än detta kommer jag inte ihåg, hoppas någon kan hjälpa mig

Du tänker nog på Lemmings Klassiskt spel.
Dock äldre än 1997, första kom 1991 tror jag, med flera uppföljare.
Citera
2014-09-10, 18:05
Medlem
Söker ett Android/iphone-spel. Det kommer fiender från höger och man styr en armborst som skjuter pilar. Var rätt populärt för ett par år sen.
Citera
2014-09-10, 19:06
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Söker ett Android/iphone-spel. Det kommer fiender från höger och man styr en armborst som skjuter pilar. Var rätt populärt för ett par år sen.
Defender 2? Man kan använda magi också.
Citera
2014-09-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Defender 2? Man kan använda magi också.
Ja! Tackar
Citera
2014-09-13, 23:55
Bannlyst
Är det någon som känner till namnet på brädspelet i vilket man spelar en trollkarl som ska försöka ta sig först till mitten av spelplanen? Som motståndare har man andra trollkarlar och det gäller att försöka blockera sina motståndare med en tunnel så att de måste hitta andra vägar till målet. Jag tror att spelet börjar med att tunnlar ligger utspridda över spelplanen. För att blockera måste man placera en ny tunnel från sidan av spelplanen och på så sätt flytta alla andra tunnlar ett steg uppåt, nedåt, höger eller vänster vilket betyder att en tunnel blir utknuffad och motståndarens väg blockerad. Om jag kommer ihåg rätt kan man ibland, om tärningen faller rätt, vrida en tunnel åt ett håll och på så vis öppna den för passage.

Jag har sökt på nätet men inte lyckats hitta något om detta spel. Jag tror att det är gjort i Tyskland eller Österrike, men borde gå att hitta i andra länder.
Citera
2014-09-14, 00:40
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Är det någon som känner till namnet på brädspelet i vilket man spelar en trollkarl som ska försöka ta sig först till mitten av spelplanen? Som motståndare har man andra trollkarlar och det gäller att försöka blockera sina motståndare med en tunnel så att de måste hitta andra vägar till målet. Jag tror att spelet börjar med att tunnlar ligger utspridda över spelplanen. För att blockera måste man placera en ny tunnel från sidan av spelplanen och på så sätt flytta alla andra tunnlar ett steg uppåt, nedåt, höger eller vänster vilket betyder att en tunnel blir utknuffad och motståndarens väg blockerad. Om jag kommer ihåg rätt kan man ibland, om tärningen faller rätt, vrida en tunnel åt ett håll och på så vis öppna den för passage.

Jag har sökt på nätet men inte lyckats hitta något om detta spel. Jag tror att det är gjort i Tyskland eller Österrike, men borde gå att hitta i andra länder.
Master Labyrinth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in