Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Nä. Att gå omkring med nazistbildel på armen, lika SvP på facebook, prata om invandringen som roten till allt ont och vilja att Sverige ska bevaras Svensk utan invandring, arbeta för SD och sen ljuga om att man är "soldat"... det låter som en vilken KDsare som helst...

Ungdomligt. Subkulturellt.
Problemet så som jag ser det är att så unga människor bjuds in i politiken. Höj åldern för rösträtt till trettio, och femtio för politiskt ämbete. Kids vet inte hur världen fungerar, och man blir lätt subkulturell och sveps med i en massa griller. Se på vänsterynglen. Det går väl ann att kandidera till en "ofarlig" post i ett "ofarligt" parti, då det värsta kanske är att någon miljöpartist tror på chemtrail eller nån vänsterpartist gillar kommunismen, men inom SD så är det ett stående skämt att relatera till mediabilden av ens parti som nassar. Här finns inget utrymme för misstag eller ungdomligt oförstånd.
Edit: Angående "yrkestitel-gate" så kan jag se framför mig hur det har gått till. "Vad skall jag skriiiva?". "Äh, vad fan, skriv soldat, du skall ju bli soldat sen". Knappast något kalkylerat fulspel. Åter igen, ungdomligt oförstånd.