Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Tycker dock inte att kommentaren "Jag tycker det är väldigt stora summor och när du ringer och ställer frågor så blir det såklart en väckarklocka." är speciellt bra. Sen vet man ju inte i vilket sammanhang han sagt det och vad han sagt mer.
Hoppas inte att han kommer ur balans i debatten nu ikväll.
Jag tyckte att Jimmie Åkesson var väldigt lugn och cool och svarade direkt och sakligt: Ja, vi spelar ibland. Vi tycker det är roligt. Vi vann en gång pengar och det är dem vi använder nu.
Han verkade inte alls orolig eller ångerfull. Missen han gjorde var att inte förklara att det är samma pengar han använder om och om igen som blir en halv miljon, alltså omsättning. Att han inte har förlorat summan.
Jag trodde först att han hade satsat en halv miljon, och det tror säkert många andra också.
Tomas Ramberg som kommenterade satte dessutom summan i relation till Åkessons inkomster och sade att hans inkomster efter skatt inte täckte spelbeloppet. Det var avsiktligt vilseledande och borde vara ett ärende för Granskningsnämnden. (Att sambon också har inkomst räknade Ramberg för övrigt inte in).