2014-09-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jaha, blir intressant att se om han kan ta en startplats i Celtic nu då, eller om han inte ens håller måttet för det.
Oavsett hur dåligt han spelar, så kommer han att starta. Celtic är riktigt jävla värdelösa för tillfället.
Citera
2014-09-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Oavsett hur dåligt han spelar, så kommer han att starta. Celtic är riktigt jävla värdelösa för tillfället.

Rangers hämnd kommer långsamt. Man blöder sakta men säkert Celtic.

Stor humor, och hela ligan lider såklart...
Citera
2014-09-05, 01:32
Medlem
Legges avatar
Kommer nog gå fint för våran egna super, kämpa på john!
Citera
2014-09-06, 10:37
Medlem
Jävligt snyggt frisparksmål igår i U-21 EM-kvalet. Han kanske kommer igång nu
https://www.youtube.com/watch?v=KAjoXbpcaJ0
Citera
2014-09-06, 10:44
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Undrar varför Guidetti blivit en sån mediadarling - är det för att han pratar Rinkebysvenska?
Citera
2014-09-06, 11:16
Medlem
Citat:

Varför tror du det? Hittills har Celtic spelat 4-2-3-1 vilket tränaren även gjort i sina tidigare klubbar. Stokes(förra säsongen) och Griffiths(förrförra säsongen, sedan skadedrabbad) har både tidigare levererat 20 eller fler ligamål under 1 säsong. Nu tog man in Guidetti på lån och Stefan Šćepović för nästan 30 miljoner(23 ligamål i spanska andra divisionen förra säsongen) på transferfönstrets sista dag.

Fortsätter man med 4-2-3-1 är det hård konkurrens. Med tanke på den bredd man nu har på anfallssidan kanske man har annat spelsystem i åtanke. Annars är det en tuff konkurrenssituation där även det får ses som en nackdel att vara inlånad när den andra anfallsvärvningen är en av Celtic dyraste investeringar under senare år.

Jag har dock förhoppningar om att Guidetti kan bli förstavalet men givetvis kommer kan inte få spela oavsett hur dålig han är.
Citera
2014-09-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Varför tror du det? Hittills har Celtic spelat 4-2-3-1 vilket tränaren även gjort i sina tidigare klubbar. Stokes(förra säsongen) och Griffiths(förrförra säsongen, sedan skadedrabbad) har både tidigare levererat 20 eller fler ligamål under 1 säsong. Nu tog man in Guidetti på lån och Stefan Šćepović för nästan 30 miljoner(23 ligamål i spanska andra divisionen förra säsongen) på transferfönstrets sista dag.

Fortsätter man med 4-2-3-1 är det hård konkurrens. Med tanke på den bredd man nu har på anfallssidan kanske man har annat spelsystem i åtanke. Annars är det en tuff konkurrenssituation där även det får ses som en nackdel att vara inlånad när den andra anfallsvärvningen är en av Celtic dyraste investeringar under senare år.

Jag har dock förhoppningar om att Guidetti kan bli förstavalet men givetvis kommer kan inte få spela oavsett hur dålig han är.
Nu överdrev jag givetvis en aning, men jag har svårt att se hur han inte med lätthet skulle peta både Stokes och Griffiths. Den här Scepovic har jag dock ingen koll på.
Citera
2014-09-06, 13:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Nu överdrev jag givetvis en aning, men jag har svårt att se hur han inte med lätthet skulle peta både Stokes och Griffiths. Den här Scepovic har jag dock ingen koll på.

Du menar att du har sett Guidetti spela så fasansfullt mycket (och bra) de senaste åren? Eftersom du gör denna bedömning, menar jag.

Vet inte vem som drog upp Henke L men jävla löjligt av Guidetti att tala i termer om att han skall försöka ersätta honom... Hybrisen är ju total!
Citera
2014-09-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du menar att du har sett Guidetti spela så fasansfullt mycket (och bra) de senaste åren? Eftersom du gör denna bedömning, menar jag.
Nej, och det har ingen gjort. Det jag såg av honom igår var dock väldigt mycket bättre än det exempelvis Stokes åstadkom i matcherna mot Maribor. Och man vet vad han är kapabel till sedan tidigare.
Citera
2014-09-06, 13:28
Medlem
Citat:

Citat:
Nej, och det har ingen gjort. Det jag såg av honom igår var dock väldigt mycket bättre än det exempelvis Stokes åstadkom i matcherna mot Maribor. Och man vet vad han är kapabel till sedan tidigare.

Ett frisparksmål mot Greklands U-21 ska man nog inte dra så stora växlar av. Stokes gjorde 20 ligamål förra året och har öppnat ligaspelt bra detta år. Griffiths toppnotering är 23 ligamål från förrförra säsongen då han även blev årets spelare i ligan. Förra säsongen gjorde han 7 på 13 matcher.

Šćepović har jag heller ingen koll på mer än hans statistik men han är en av deras dyraste investeringar under senare år och tar man i åtanke att de missa CL så brukar de inte satsa i närheten av de pengarna på någon enskild spelare när CL-spel uteblivit. Står man i valet och kvalet att spela sin dyra investering och en inlånad spelare så hamnar nog valet på den man investerat dyrt i.
Citera
2014-09-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Ett frisparksmål mot Greklands U-21 ska man nog inte dra så stora växlar av.
Varför skulle jag enbart syfta på målet? Han gjorde en bra insats i allmänhet igår.
Citera
2014-09-06, 14:22
Medlem
Citat:
Varför skulle jag enbart syfta på målet? Han gjorde en bra insats i allmänhet igår.

Att vara "bra i allmänhet" mot Greklands U-21 som inte hade haft något att hämta ens i Skotska ligan är givetvis inget att dra några växlar av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in