2014-09-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullmerkott
I Fredriks egen hemkommun Täby går det sådär med de öppna hjärtanen.
2013 fick summa 21 flyktingar plats i hjärtanen hos de 66000 invånarna.

Enligt de M-märkta kommunalråden behöver man ej ta emot fler då man betalar skatteutjämning.
Så dom betalar för att slippa ha invandrare i sin närhet alltså.
Citera
2014-09-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Så dom betalar för att slippa ha invandrare i sin närhet alltså.

Njae, i vart fall flyktingar.
Citera
2014-09-06, 06:28
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Ja, fyfan.

Här har man gått och raljerat sedan 2009 och skrivit 2500 inlägg för att få bort Imam Reinfeldt. Nu när det ser ut som att Imamen kanske försvinner (inte alls säkert ännu) så finns bara tomheten.

Vem vill egentligen ta över efter Imamen?

Det känns som att resultatet av Allahiansens politik kommer att börja märkas under nästa mandatperiod; 48-miljarderstalet visar att bubblan har börjar att spricka – helvete, 48 miljarder direkt ut hjärtat!!! Och detta bara som extra till Migrationsverket under fyra år. Alla som har lite förnuft och som inte lever i förnekelsen inser att brutto är 100-tals miljarder årligen, och detta kommer att kumuleras allt mer till framtida skattebetalare. Till detta tillkommer den etniska rensningen av Sveriges ursprungsbefolkning samt islamiseringen av Sverige vilket är irreversibelt och kommer inte igen.

Sedan hör man hur Svetsarn vill satsa 3 Miljarder på skolan och då kör pk-journalister mikrofonen ner i halsen på gubben och undrar hur detta skall finansieras?!?!?! Helvete – samtidigt kommer 48-miljarder ut ur hjärtat på Imamen utan att det ifrågasätts alls – bidragsmassinvandringen tas för given till vilket pris som helst, annars är man rasist.

Samma sak när Jimmie Åkesson pressades av Anna Hedenmo om ett par tre miljarder mer eller mindre till arbetslöshetsförsäkringen?!?!?! Helvete!!!

Låt Imam Reinfeldt själv få sitta mitt i skiten nu när allt börjar falla ihop. Det blir sittande regering som får skulden av Det Sovande Folket, längre än så tänker inte dessa drönare.

Hoppas att Svetsarn inte får ihop en regering så att Imamen får erbjudandet – Imamen är säkert väldigt väldigt sugen...
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-09-06 kl. 07:06.
Citera
2014-09-06, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Ja, fyfan.

Här har man gått och raljerat sedan 2009 och skrivit 2500 inlägg för att få bort Imam Reinfeldt. Nu när det ser ut som att Imamen kanske försvinner (inte alls säkert ännu) så finns bara tomheten.

Ayatollah Löfven naturligtvis. Han verkar sitta på en imponerande bas av fakta och kunskap om invandring. Det märktes väl i Expressens debatt, när Åkesson frågade “340.000 asylsökande! Var ska alla dessa bo? Vad ska de jobba med? Vad kommer hända med välfärden?”

Löfven, med sin enorma tyngd i migrationsfrågor, svarade: "Sverige ska kännetecknas av mångfald, inte enfald".

Jag blev stum. Jag såg historia skrivas. Mångfald istället för enfald? ATT INGEN TÄNKT PÅ DET FÖRUT. Alla svenskar kommer att minnas var de befann sig när Löfven fick snilleblixten som löste alla invandringsproblem.
Citera
2014-09-06, 08:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
A. Lekte med tanken att JÅ ska fråga exempelvis Ullenhag vad man ska göra med de pengar som "blir över" den dagen då antalet flykingar av någon anledning minskar. Vad kan man tänka sig att en politiker som Ullenhav kan svara på en sådan fråga?

B. Om jag uppfattat det korrekt har Alliansen sänkt löntagarnas inkomstskatter med 180 miljarder på 8 år. Migrationsverkets kostnader är 90 miljarder för 4 år. Jag kanske jämför äpplen och persikor, eller inte. Finns det någon flashbacknationalekonom som kan reda ut det här?

Skattesänkningar är ingen kostnadsökning, det är tvärtom en minskad kostnad för oss skattebetalare.

Dessutom har det lett ökade skatteintäkter för staten. För det vi pratar om är inte Skattesänkningar utan skattesatssänkningar och självklart leder inte alltid ett minskat pris till mindre intäkter.
Citera
2014-09-06, 08:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, fyfan.

Det känns som att resultatet av Allahiansens politik kommer att börja märkas under nästa mandatperiod; 48-miljarderstalet visar att bubblan har börjar att spricka – helvete, 48 miljarder direkt ut hjärtat!!! Och detta bara som extra till Migrationsverket under fyra år. Alla som har lite förnuft och som inte lever i förnekelsen inser att brutto är 100-tals miljarder årligen, och detta kommer att kumuleras allt mer till framtida skattebetalare. Till detta tillkommer den etniska rensningen av Sveriges ursprungsbefolkning samt islamiseringen av Sverige vilket är irreversibelt och kommer inte igen.

Sedan hör man hur Svetsarn vill satsa 3 Miljarder på skolan och då kör pk-journalister mikrofonen ner i halsen på gubben och undrar hur detta skall finansieras?!?!?! Helvete – samtidigt kommer 48-miljarder ut ur hjärtat på Imamen utan att det ifrågasätts alls – bidragsmassinvandringen tas för given till vilket pris som helst, annars är man rasist.

Samma sak när Jimmie Åkesson pressades av Anna Hedenmo om ett par tre miljarder mer eller mindre till arbetslöshetsförsäkringen?!?!?! Helvete!!!

Låt Imam Reinfeldt själv få sitta mitt i skiten nu när allt börjar falla ihop. Det blir sittande regering som får skulden av Det Sovande Folket, längre än så tänker inte dessa drönare.

Hoppas att Svetsarn inte får ihop en regering så att Imamen får erbjudandet – Imamen är säkert väldigt väldigt sugen...

Imam Löfven vill som bekant öka invandringen lika mycket som Imam Reinfeldt så där blir det ingen skillnad.

Skillnaden ligger istället endast i att Imam Löfven vill höja bidragen till invandrarna så att det kommer kosta betydligt mer.

Grattis till ett bra val!
Citera
2014-09-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Imam Löfven vill som bekant öka invandringen lika mycket som Imam Reinfeldt så där blir det ingen skillnad.

Skillnaden ligger istället endast i att Imam Löfven vill höja bidragen till invandrarna så att det kommer kosta betydligt mer.

Grattis till ett bra val!

Citat:
Det finns inga belägg för detta.

Citat:
Citera
2014-09-06, 08:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du behöver bara googla för att hitta artiklar där Löfven säger detta och inte ens det hade behövt göra om du hade lyssnat på valdebatterna.

Men du vill kanske inte se sanningen i vitögat. Stoppa huvudet i sanden som en struts istället och vakna upp efter valet.

http://avpixlat.info/2014/08/19/stefan-lofven-utlovar-fortsatt-massinvandring-med-s-ledd-regering/
http://www.friatider.se/fridolins-tuffa-krav-till-s-invandringen-m-ste-ka
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-09-06 kl. 08:35.
Citera
2014-09-06, 08:38
Medlem
Citat:
Du behöver bara googla för att hitta artiklar där Löfven säger detta och inte ens det hade behövt göra om du hade lyssnat på valdebatterna.

Men du vill kanske inte se sanningen i vitögat. Stoppa huvudet i sanden som en struts istället och vakna upp efter valet.

Nu pratar du typiskt som en Allahiansväljare under förnekelse.

Du pratar om vad politiker har sagt - teori.

Jag pratar om vad politiker har gjort - praktik.

Grov Förnekelse:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
http://www.dn.se/nyheter/politik/forsta-steget-klart-i-asylpolitiken/

öppna dit hjärta och punga ut 48 miljarder. Skulden är din eftersom du har röstat på Allahiansen, du bör betala, varför skulle jag bidra?
Citera
2014-09-06, 08:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu pratar du typiskt som en Allahiansväljare under förnekelse.

Du pratar om vad politiker har sagt - teori.

Jag pratar om vad politiker har gjort - praktik.

Grov Förnekelse:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
http://www.dn.se/nyheter/politik/forsta-steget-klart-i-asylpolitiken/

öppna dit hjärta och punga ut 48 miljarder. Skulden är din eftersom du har röstat på Allahiansen, du bör betala, varför skulle jag bidra?

Du är fan otrolig, du förnekar direkta uttalanden från både Löfven och Fridolin för att det passar din agenda.

Lev du i din bubbla men den kommer spricka abrupt efter valet. Ångervecka tillämpas inte.

Det finns inga belägg sa du felaktigt, när jag lägger fram belägg framför näsan på dig väljer du att blunda. Patetiskt.
Citera
2014-09-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Om jag uppfattat det korrekt har Alliansen sänkt löntagarnas inkomstskatter med 180 miljarder på 8 år. Migrationsverkets kostnader är 90 miljarder för 4 år. Jag kanske jämför äpplen och persikor, eller inte. Finns det någon flashbacknationalekonom som kan reda ut det här?
Citat:
det vi pratar om är inte Skattesänkningar utan skattesatssänkningar och självklart leder inte alltid ett minskat pris till mindre intäkter.

Jaha, där dök det upp en helt annan synvinkel än den jag tänkte att min fråga skulle generera.

Jag tänkte mer i de banor som Reinfeldt och Borg gett uttryck för, när de gick ut med budskapet att det p g a de betungande migrationskostnaderna är slut med fler inkomstskattesänkningar och att det tvärtom kommer ett helt batteri med skattehöjningar istället.
Citera
2014-09-06, 10:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Följdfrågan bör ju vara hur mycket får det kosta? Hur mycket har vi råd med? Och vilka påfrestningar på samhället får vi?
Visst.

Poängen är att Kadhammar är en fåne om han tror att diskussionen (och SD) desarmerats bara för att Reinfeldt efter åtta år medgivit att invandringen kostar pengar.

Jag förstår att han vill det. Att diskussionen ska upphöra här. Att svenska politiker och journalister utifrån denna slutpunkt kan skapa ett nytt jämviktsläge där svensken vet att det kostar men bär denna börda med glädje och ett öppet hjärta.

Jag tror inte de kommer att lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in