2014-09-05, 23:19
Medlem
palimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Kronograf och GMT-visare. Tror inte det finns någon bra rep av den, om du undrade. Finns det ens någon rep med både fungerande GMT och kronograf överhuvudtaget...? Se till att du vet vad du köper (och av vem) innan du skickar iväg pengar för den.

Edit: såg nu att du skaffat en redan. Vågar man fråga om grejerna fungerar som de ska? Eller är de "faux"?

GMT fungerar. Den röda visaren är förlängningen av timvisaren.
M.a.o. är det ingen kronograf i denna. Och rep skiljer en del från org. Även den som jag köpte är inte samma som på fotot. Skrev till dem. Får se vad dem svarar.
http://www.cheapsale-replicawatches.com/omega-speedmaster-gmt-automatic-with-white-dial-p6935.html

Och den har jag fått.
http://forumbilder.se/DE08R/screenshot-2014-09-05-23-38-23
Senast redigerad av palimalis 2014-09-05 kl. 23:44.
Citera
2014-09-05, 23:48
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
GMT fungerar. Den röda visaren är förlängningen av timvisaren.
M.a.o. är det ingen kronograf i denna. Och rep skiljer en del från org. Även den som jag köpte är inte samma som på fotot. Skrev till dem. Får se vad dem svarar.
http://www.cheapsale-replicawatches.com/omega-speedmaster-gmt-automatic-with-white-dial-p6935.html

GMT-visaren ska gå ett varv för varje 24-timmarsperiod. Om den går ett varv per 12-timmarsperiod brukar man säga att den är faux och fungerar inte som en GMT ska. Kan rekommendera dig att i framtiden använda någon av handlarna som nämnts och använts av användare i tråden. Att handlaren använder genuina klockor på sina bilder är ett gott tecken på att man inte riktigt ska lita på dem. Om du vill får du gärna lägga upp lite bilder på din klocka. Är nyfiken på vad du fått
Citera
2014-09-06, 07:53
Medlem
palimaliss avatar
Det är min klocka.
Jag ska göra lite finare bilder idag om du vill.
Men den ser inte så fel ut

Edit1. Här ett lite bättre foto av min klocka. GMT fungerar! Men inte krono.
http://forumbilder.se/DE0BG/screenshot-2014-09-06-08-34-51

Edit 2. Den var inte så dyr. Vilken säljare rekommenerar ni annars?
Helst vill jag ha en klocka med alla funktioner. Omega eller Breitling.
Senast redigerad av palimalis 2014-09-06 kl. 08:47.
Citera
2014-09-06, 11:59
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
Det är min klocka.
Jag ska göra lite finare bilder idag om du vill.
Men den ser inte så fel ut

Edit1. Här ett lite bättre foto av min klocka. GMT fungerar! Men inte krono.
http://forumbilder.se/DE0BG/screenshot-2014-09-06-08-34-51

Edit 2. Den var inte så dyr. Vilken säljare rekommenerar ni annars?
Helst vill jag ha en klocka med alla funktioner. Omega eller Breitling.

Nu vet jag inte riktigt vad du betalade för den, men du kan få mycket bättre än så. Om du vill ha både kronograf och gmt så kommer du nog behöva köpa en genuin eller lära dig leva med att antingen eller inte riktigt fungerar. Skickar ett pm
Citera
2014-09-07, 09:41
Medlem
neco182s avatar
Är sugen på en Hublot Big Bang tourby.
De ligger på runt $800, undrar hur kvalitén ligger på dessa?
Citera
2014-09-10, 17:46
Medlem
Hej

Om man har en äkta Rolle Sub Date på sig och skakar/vrider handleden lite bryskt, ska man höra "innanmätet" snurra? alltså typ att nåt fortsätter att snurra i 1-2 sek. inne i klockan

hoppas ni fattar vad jag menar
Citera
2014-09-11, 09:44
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddan74
Hej

Om man har en äkta Rolle Sub Date på sig och skakar/vrider handleden lite bryskt, ska man höra "innanmätet" snurra? alltså typ att nåt fortsätter att snurra i 1-2 sek. inne i klockan

hoppas ni fattar vad jag menar

Det är rotorn som snurrar. Den borde gå tyst. På de fejk-subbar jag har och har haft, har verket bara dragits upp i ena rotationsriktningen, i andra riktningen har rotorn roterat fritt. Då har jag hört det du beskriver. Är du säker på att den är äkta?
Citera
2014-09-11, 10:55
Medlem
Nä.. Är en AAA... Så att det inte är helt ljudlöst köper jag, men tänkte hur mycket det låter på en äkta..

Som sagt när jag knycker till så att rotorn då snurrar inne i klockan så låter ganska högst tycker att en AAA inte borde låta så mycket
Citera
2014-09-11, 12:48
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Nä.. Är en AAA... Så att det inte är helt ljudlöst köper jag, men tänkte hur mycket det låter på en äkta..

Som sagt när jag knycker till så att rotorn då snurrar inne i klockan så låter ganska högst tycker att en AAA inte borde låta så mycket
Vad fan är en AAA?
Citera
2014-09-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Vad fan är en AAA?

Tja Spark i fittan

Fejk klassas in i olika kat. A,AA och AAA, där AAA är bästa skitet av skitet
Citera
2014-09-11, 14:56
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Tja Spark i fittan

Fejk klassas in i olika kat. A,AA och AAA, där AAA är bästa skitet av skitet
Jo, just det ja. Klassningen utförs av det Internationella Rådet för Fejkade Märkesklockor (IRFM). För att nå klassning AAA, måste tillverkaren (alltså den kriminelle, då det är brott mot diverse lagar) på heder och samvete garantera att enbart professionella urmakare (som då ägnar sig åt brottslig verksamhet) monterar, testar och signerar ett intyg som garanterar kvaliteten. Detta för spårbarhetens skull, så att varje köpare av dessa armbandsur (som är framställda för en olaglig marknad) ska kunna spåra sin klocka till en specifik, ansvarstagande urmakare.

Eller nej, det finns inget sådant som A, AA eller ens AAA när det gäller fejkklockor utan är bara ett billigt försäljningsknep.

Citat:
Ursprungligen postat av Folk som vet vad de snackar om
The Top 10 Lies of Replica Watches
Many arrive here with minds polluted by scam sites and scam "review" sites: all peddlers of lies and deception.

In an effort to help cleanse the noobs' minds of this filth, I propose the following 10 common and devious lies and misconceptions
about replica watches, and the business of manufacturing and selling replica watches.

Lie #1: The best replica watches are made in Switzerland, followed closely by Italy.

-- This is the biggest lie of all. All replica watches are made somewhere in Asia, mostly China. Saying that replicas are made in Switzerland or Italy is a lie intended to extract more money from the ignorant.

Lie #2: Replica watches are graded according to quality. C (or whatever) is the lowest and AAA+++ (or whatever) is the highest.

-- Who decides what is "C" and what is "A"? The "International Replica Watch Governing Board"? Pure nonsense designed, again, to get more of your dollars.

Lie #3: The movements in "Swiss made" replicas are identical to the genuine watch movements. 27 jewel movements are the best.

-- (See Lie #1 for "Swiss made".) Far from the truth. Very few replica watch movements come from anywhere but China and any watchman can immediately tell it's not genuine. There are no Asian 27 jewels movements in replica watches; only 25, 21, or 17. (Some newer replicas are powered by an ETA 7753, which does have 27J.)

Lie #4: The best replicas are 99% true to the genuine and will even fool an Authorized Dealer (AD).

-- Not true. While some may be close (picking a number is impossible) to the genuine, all replicas are flawed. Do you really think you can spend $200 or less and get a watch that's 99% identical to a $4,000-20,000 watch? As for fooling ADs, maybe. Common clerks are easily fooled, but seasoned ADs, upon close inspection, will know it's a replica.

Lie #5: The gold on "Swiss grade" replicas is much higher than on other replicas. The crown, bezel, and mid links are solid gold and the full-gold replicas are 5-wrapped (or 6-wrapped, or whatever).

-- While a few models have been shown to have solid gold mid links (Rolex replicas), the rest of the watch is gold plated or double or triple wrapped gold. ("Search" for threads on how this is done.)

Lie #6: The best Rolex replicas are made with 904L grade steel.

-- Big fat lie. Good replicas are made with 316L quality steel. Rolex is the one of the few companies that use 904L steel and it costs 3 times as much as 316L. Replicas are not made with 440 steel, either.

Lie #7: Buying a replica watch is risky, but not if you use sellers from "Replica Review" sites.

-- What most people don't know is the "review" sites are owned and operated by the people who run the sites they recommend--it's very incestuous. These "review" sites are clever and it's easy to get taken in by their lies.

Lie #8: You can tell you're getting a good watch after a thorough examination of the web site.

-- Please. If you think everything displayed on the web is true, you deserve to be fleeced. Scam sites lie about everything, from the quality of their goods to their pledge to make sure every customer is happy. Many even post pictures of genuine watches, (Look for pictures where the watch hands are set at "10:10." Pictures of genuine watches seen in advertisements are always set to "10:10.") but send you junk.

Lie #9: Picking a good seller will always result in getting a good watch, one I won't have trouble with.

-- We wish. Quality control in replica watch factories is hit-and-miss, but mostly shoddy. One batch may be great while the next produces watches that are DOA. (Remember, making replica watches is illegal, even in China. Replica watch "factories" are usually small operations that can be easily moved or hidden from prying authorities.) What is true, though, is a good dealer will want to protect his/her reputation and will fix whatever is wrong.

Lie #10: Paying by COD is the best way to get the cheapest price. Plus, I can examine my watch before paying the courier to make sure I get what I paid for.

-- A really dumb thing to do and a huge red flag that you're dealing with a true scammer. They want cash because they know you'll scream foul to your credit card company the moment you see the junk you just paid $1,000 for.

One final point. Remember, replica watches are counterfeit goods. While it is not illegal to purchase or possess replica watches in most countries, it is illegal to sell them. Keep this in mind when using PayPal or communicating with credit card companies.¨
Citera
2014-09-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Jo, just det ja. Klassningen utförs av det Internationella Rådet för Fejkade Märkesklockor (IRFM). För att nå klassning AAA, måste tillverkaren (alltså den kriminelle, då det är brott mot diverse lagar) på heder och samvete garantera att enbart professionella urmakare (som då ägnar sig åt brottslig verksamhet) monterar, testar och signerar ett intyg som garanterar kvaliteten. Detta för spårbarhetens skull, så att varje köpare av dessa armbandsur (som är framställda för en olaglig marknad) ska kunna spåra sin klocka till en specifik, ansvarstagande urmakare.

Eller nej, det finns inget sådant som A, AA eller ens AAA när det gäller fejkklockor utan är bara ett billigt försäljningsknep.

HAHAHAHA !! Skön du är, "IRFM". Hahaha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in