Citat:
Ursprungligen postat av
Verdes
...och sedan är de också offentliga personer där hela deras yrkesroll grundar sig på att synas. Jag är iallafall av åsikten att om politiker gör dumheter så ska röstberättigade människor få veta detta så de inte röstar på eventuella nazistsympatisörer

Detta gäller givetvis alla politiker. Folk har givetvis rätten att fortfarande rösta på vem de vill, även på denna politiker, men informationen bör finnas tillgänglig och ingen ska behöva känna att de blivit förda bakom ljuset.
Ifall medias syfte är att bevisa nazisympatier så får de väl försöka gör det, men det är inte vad de gjort här, så jag har lite svårt att förstå vad du menar med den biten.
Det de gjort är att visa upp en bild som är betydelselös utanför sin kontext. Kontexten är inte hennes roll som politisk person utan en fest några år sen vad jag förstår.
Kan det spela någon roll? Kanske, men man får komma med ganska mycket mer kött på benen för att ens försöka ha en ordentlig nyhet. Media är smaklöst som vanligt och driver bara sin egna agenda - inte folkets.