2014-09-05, 19:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Hur tänker du här? Förstår inte hur detta skulle vara omdömeslöst eller minska hennes lämplighet som politiker, så gör gärna ditt resonemang mer konkret med exempel på hur det första är sant samt hur det senare sker.

Det är ganska enkelt egentligen. Som en relativt anonym privatperson är det fritt fram (nåja) att dra grova skämt, häva ur sig mindre genomtänkta saker, göra bort sig på fyllan, osv. Väljer man å andra sidan att engagera sig i ett politiskt parti ställs det lite högre krav på ens uppförande då man inte längre endast representerar sig själv utan även en hel organisation.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man kan konstatera att det är olika bedömning för SD'are och andra. SD'are hängs alltid ut med namn och bild om de går mot röd gubbe, medan andra kan steka kvinnobröst eller förskingra 5-10 miljoner utan den äran.

Men just därför måste SD ha total nolltolerans och hålla extremt rent i partiet!

Denna hakkorstjej, har det framkommit om hon var medlem och aktiv politiker i partiet när detta skedde? I så fall är det så extremt omdömeslöst så det inte är klokt.
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Risken är väl att hon tar livet av sig nu. Hon är rökt för all framtid. Kul att bli uthängd som nazist i alla större nyhetskanaler.

Den risken är givetvis obefintlig. Så jävla allvarligt är det här inte. I sverige är man en dödsknarkarnazist om man tar på sig en armbindel på en studentfest. Jag hade alla gånger själv kunnat göra det, och mycket värre saker framför kameran.
Citera
2014-09-05, 19:13
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
I dagens sverige är SD:are värre än pedofiler, gruppvåldtäktsmän, rånare, osv.
Ja det märks att "åsiktsbrott" är det värsta du kan göra dig skyldig till i det här landet - då är det inget snack om "ungdomlig dumhet", "ge människor en andra chans" osv...
Citera
2014-09-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag tror inte du riktigt förstår hur stark den tysta opinionen mot massinvandringen faktiskt är. Människor med dessa åsikter jagas likt judarna i nazityskland och det ska mycket till innan man vågar ventilera sina tankar offentligt. Att Aftonbladet tar fram högafflarna och tänder facklor påverkar ingenting, tro mig. I dagsläget finns inget anat verktyg än att lägga sin anonyma röst på det enda partiet som lyssnar även om individer i detsamma är dumma i huvudet.

Hade de etablerade partierna vågat ta tag i frågan för fem år sedan hade SD inte existerat som mer än en parentes i svensk politik
Jag vet att många förespråkar en mer restriktiv invandringspolitik men för den delen kan inte alla acceptera vad som helst. Det finns gränser. Det här är betydligt värre än järnrörsskandalen och eventuell skatteplanering (enligt mig). SD vill inte bli förknippade med SvP och andra suspekta grupperingar.
Citera
2014-09-05, 19:20
Medlem
Flickans liv är fan förstört i och med uthängningen, 20 år gammal. Det räknar jag som ungt. Sd hatet går över denna individs liv. Man vill krossa sd till vilket pris som helst.

Hon må vara korkad, jag skulle aldrig ha burit det där korset eller ens haft en hemma. Rätt sjukt. Men respekten för tjejens liv har jag.
Citera
2014-09-05, 19:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det är symboliken som är problemet. SD har under en längre tid jobbat för att tvätta bort smutsstämpeln och uppfattas som ett rumsrent parti. De har infört nolltolerans mot rasism och så händer detta!

Ja, det ser inte bra ut. Men "naziskandaler" har poppat upp inför varje val de senaste valrörelserna eller i samband med händelser som Almedalsveckan mm. Och kopplingarna till nazism har varit betydligt starkare än här.

T.ex denna, betydligt grövre, nyhet som man släppte 1 juli i år, dvs samma dag som SD hade sin dag i Almedalen (nej, att det är samma dag är förstås ingen slump, det är en uttänkt strategi):

Citat:
SD-männens hemliga band till nazister

Här är SD-kandidaterna som varit medlemmar i nazistpartier, gått i nazistmarscher, stöttat högerextrema grupperingar och beställt vitmaktpropaganda. Expressen kan nu tillsammans med Expo avslöja de högerextrema kopplingarna som SD-kandidaterna vill dölja för väljarna.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sd-mannens-hemliga-band-till-nazister/

Jämför ovanstående med en flicka i 17- eller 18-årsåldern som har en armbindel, av oklar anledning, i samband med en privat fest.

De lyckades inte sänka SD den gången. Inte heller kommer de att lyckas sänka SD denna gång.
Citera
2014-09-05, 19:22
Medlem
carlpetersen73s avatar
Människorna i SD är så jävla korkade att jag inte ens skulle låta dom klippa min gräsmatta. Finns en annan tråd som handlar om att Åkesson ser trött ut. Tror fan att han är trött, man blir det om man har idioter omkring sig. Självklart skadar detta partiet, otroligt naivt att tro något annat.
Citera
2014-09-05, 19:24
Medlem
CloseShaves avatar
helt sjukt att vänsterextrema expo photoshopar en bild på en halmstadsbrud och nu är det en riksnyhet. Tack Alex, nästa gång vi ska fiska kastar jag dig över bord. Du är död i mina ögon nu.
Citera
2014-09-05, 19:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Man kan möjligen fråga sig varför en tonårstjej öht har en armbindel med hakkors? Det är knappast något som ligger hemma hos gemene man. Kopplingen till att "minska invandringen" är då att det ger direkt olämpliga kopplingar till vad man bör göra med diverse invandrargrupper. Speciellt när moderpartiet har rötter i liknande organisationer som man med bestämdhet hävdar att man gjort sig av med.

Nej. Visst är det korkat. Varför det överhuvudtaget fanns ett hakkors där kan man förstås fundera över. Men folk gör ibland dumma saker, speciellt unga.

Med tiden brukar man mogna. Tjejen var 17 eller 18 år när detta inträffade, vilket är en förmildrande omständighet. Hade hon varit säg 35 år. Ja, då hade det varit betydligt mer anmärkningsvärt. Då bör man vara gammal nog att förstå vad man sysslar med, även om man intagit alkohol.
Citera
2014-09-05, 19:26
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om det gynnar SD eller inte är svårt att veta. Däremot lär det inte påverka SD negativt på något sätt.

Tittar man bakom medias enorma rubriker så ser man att det faktiskt är en helt obetydlig nyhet. En ung tonårstjej har på sig en armbindel med ett hakkors på en privat fest. Lite dumt kanske, men vad har det att göra med t.ex behovet för Sverige att minska på flyktinginvandringen, som ligger på rekordnivåer?

Jag hoppas du har rätt, och risken är kanske inte så stor för Sd att de minskar, men framtida röster kan gå förlorade, media bromsar tillväxten.
Tror inte sådana här drev är riktade mot oss här på Flashback utan mot lättpåverkade människor som tror på allt som media skriver.
Det är svårt att stå emot propagandan från media, krävs ganska mycket för att man ska "vakna".

Media påverkar enormt, och med våran pk media så är det svårt. Tänk om media hade varit emot invandringen, undrar hur folk hade röstat då.
Citera
2014-09-05, 19:26
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Flickans liv är fan förstört i och med uthängningen, 20 år gammal. Det räknar jag som ungt. Sd hatet går över denna individs liv. Man vill krossa sd till vilket pris som helst.

Hon må vara korkad, jag skulle aldrig ha burit det där korset eller ens haft en hemma. Rätt sjukt. Men respekten för tjejens liv har jag.

Ni överdriver, om det krävs så lite för att förstöra ett liv så hade alla liv varit förstörda. Herregud, det finns ju bilder av amatörer som har gruppsex på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in