2014-09-05, 22:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
NSDAP 1933
SD 2014

Historien upprepar sig...

Ni anti-rasister är så... ... att jämföra NSDAP med Sverigedemokraterna är som att jämföra Pol Pot med Stefan Löfven.
Citera
2014-09-05, 22:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Så ryggradslöst att skylla på fylla. Åh det bara råkade finnas ett hakkorsband tillgängligt när hon blev full.

Japp, och du har aldrig varit 17 år gammal och dum. Skillnaden är att media annars sällan total-hänger ut 17-åringar med namn och bild i riks, och blåser upp dem som total-idioter inför hela svenska folket. Men... allt är ju tillåtet i kampen mot SD.

Hoppas tjejen är OK, och klarar detta.
Citera
2014-09-05, 22:53
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avskummet
I Nazityskland var det vanligt att judar samarbetade med nazisterna. Så samarbetet mellan Ekeroth och det nazistiska SD beror på att Ekeroth försöker rädda Sveriges judar från den Förintelse som SD planerar.
Det där kan du ta i forumet för konspirationsteorier.
Citera
2014-09-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
...och sedan är de också offentliga personer där hela deras yrkesroll grundar sig på att synas. Jag är iallafall av åsikten att om politiker gör dumheter så ska röstberättigade människor få veta detta så de inte röstar på eventuella nazistsympatisörer Detta gäller givetvis alla politiker. Folk har givetvis rätten att fortfarande rösta på vem de vill, även på denna politiker, men informationen bör finnas tillgänglig och ingen ska behöva känna att de blivit förda bakom ljuset.

Ifall medias syfte är att bevisa nazisympatier så får de väl försöka gör det, men det är inte vad de gjort här, så jag har lite svårt att förstå vad du menar med den biten.

Det de gjort är att visa upp en bild som är betydelselös utanför sin kontext. Kontexten är inte hennes roll som politisk person utan en fest några år sen vad jag förstår.

Kan det spela någon roll? Kanske, men man får komma med ganska mycket mer kött på benen för att ens försöka ha en ordentlig nyhet. Media är smaklöst som vanligt och driver bara sin egna agenda - inte folkets.
Citera
2014-09-05, 22:56
Medlem
Förstår inte varför alla stör sig på detta, det är väl självklart att roffar som expressen, aftonkuken samt motsvarigheterna fria tider/avpixlat gör allt det kan för att skita upp bilden av deras "fiender", speciellt dem här viktiga dagarna innan valet.

Titta bara t.ex. på avpixlats sida nu, där första nyheten handlar om alliansen och deras "största integrationsfiasko", hoppa sedan snabbt över till aftonbladet och läs motsvarigheten (nån annan sketen historia om någon högt uppsatt sd:are). Varför gråter ni så jävla mycket? Kan ni inte bara skita i att gå in på aftonbladet eller?

Om ni nu är så jävla insnöade så kan jag hinta med att båda sidorna är hårt vinklade, både aftonbladet och avpixlat/resten av alla skittidningar ni läser.

Kom igen nu..
Senast redigerad av RockBagel 2014-09-05 kl. 23:04.
Citera
2014-09-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Förstår inte varför alla stör sig på detta, det är väl självklart att roffar som expressen, aftonkuken samt motsvarigheterna fria tider/avpixlat gör allt det kan för att skita upp bilden av deras "fiender", speciellt dem här viktiga dagarna innan valet.

Om ni nu är så jävla insnöade så kan jag hinta med att båda sidorna är hårt vinklade, både aftonbladet och avpixlat/resten av alla skittidningar ni läser.

Kom igen nu..

Du har helt rätt här, var lite inne på samma sak. Ideologi frånsett så är media som institution för allmänt vetande tragisk.
Citera
2014-09-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jag vet att många förespråkar en mer restriktiv invandringspolitik men för den delen kan inte alla acceptera vad som helst. Det finns gränser. Det här är betydligt värre än järnrörsskandalen och eventuell skatteplanering (enligt mig). SD vill inte bli förknippade med SvP och andra suspekta grupperingar.

Prata inte om järnrörs skandalen, den ägde rum i Lindesberg! En icke skidåkare¨med knarkdilerum dödade en kvinna och ett barn! Så koppla inte SD till någon löjlig grej där någon lyfte ett rör utan att använda det. Blir ju lite knepigt när du använder det argumentet utan urskiljning.
Citera
2014-09-05, 23:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Tycker inte det gör någon som helst skillnad ifall du är en anonym eller offentlig person. Det spelar endast den roll relativt det värde som man ger det, eller som i detta fallet, prackas på den stora tanklösa massan av medier med motiv som sensationalism, politisk styrning, ekonmisk vinning, osv.

Jag ser det dock för vad det är, harmlöst spexande av en 18-årig person. Ifall någon vill bevisa att hon är en nazist så får de göra det på ett icke-löjligt sätt.

Visst, det kan man se det som, men som politiker måste man trots allt förhålla sig till hur samhället ser ut och hur saker uppfattas. Personligen kan jag tycka att det är strunt samma om någon vimsar runt med en armbindel på fyllan eller om man roar sig med att lä ut sig till Erich Honecker så länge man förhåller sig vettigt till faktiska sakfrågor, men saken är den att man som politiker inte bara kan strunta i samhällsklimatet och vad som är accepterat eller inte.
Citera
2014-09-05, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel

Titta bara t.ex. på avpixlats sida nu, där första nyheten handlar om alliansen och deras "största integrationsfiasko", hoppa sedan snabbt över till aftonbladet och läs motsvarigheten (nån annan sketen historia om någon högt uppsatt sd:are). Varför gråter ni så jävla mycket? Kan ni inte bara skita i att gå in på aftonbladet eller?

Kom igen nu..

Skillnaden brukar dock vara fabricerade och förljugna historier och artiklar.
Citera
2014-09-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
...men saken är den att man som politiker inte bara kan strunta i samhällsklimatet och vad som är accepterat eller inte.

Nu gör du svepande generaliserade uttalanden igen! Jag kan inte debattera för dig, det vill säga både försöka komma på vad du konkret menar blir en konsekvens av det här och gentemot vilken värdegrund det sedan kan tyckas vara viktigt att mätas - och mäta enligt de kvalitativa eller kvantitativa metoder som jag kan tyckas finns för att stödja din tes. Jag är ledsen, men så är det. Du får själv utveckla din sida av debatten ifall vi ska komma vidare.
Citera
2014-09-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Nazistiska SD?? Nu måste du nog ta din medicin.

Och på söndag 14/9 valdagen är det ju bättre dubblar dosen! Fatta att Svenskarna är trötta på att inte pengarna räcker till VÅRD , SKOLA och OMSORGEN! Nej för dom lägger vi på nyanlända "flyktingar"? Nej för snart kommer familjerna ... och en mamma med 6 barn .... vad får hon i ersättning?? Snälla svara ni som röstar på röd/grön .....

Jo hon får retroaktiva bidrag.......... får våra ensamma mammor sådant stöd?? Nej ! Det här landet är på väg utför i brant backe!
Citera
2014-09-05, 23:27
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Så ryggradslöst att skylla på fylla. Åh det bara råkade finnas ett hakkorsband tillgängligt när hon blev full.

Hur mogen var du själv när du gick gymnasiet? Någon har stått bredvid henne med armbindeln. Kan du inte ta på den här, var inte så jävla torr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in