2014-09-05, 14:49
Medlem
Bergakungens avatar
Jag kan tänka mig att det går (/för vuxna) att förlåta eller tolerera att en omogen 17-18-åring begår en dumhet eller två, rent mänskligt. Att SD inte kan se det riktigt så utan måste agera är rimligt. Men flickan är fortfarande en människa och skall behandlas därefter. Alla vi som tycker det är fel, fel, fel att uppträda med sådan armbindel skall ju inte själva ta på den, litet bildligt talat.

Däremot finns det två anledningar till att fundera:

Det ena är varför saken försvaras så intensivt, och varför? Misstanken som uppstår är att det verkligen finns en tolerans för den här sortens politiska åsikter om försvaret bygger på bisarra förnekelse- eller rättfärdiggörandeargument. Speciellt dumt blir kålsuparargumentet eller relativiseringsargumentet. Att det inte finns fotografier med nazistarmbidel är ett hygienkrav på alla politiker.

Alltså: Varför är det så j-a viktigt att det inte har hänt?

Det andra (det är en mindre fråga, men fortfarande intressant: Stämmer det att denna unga dam är toppnamnet i Halmstads kommunval för SD? Även utan armbindelsbilden, är det riktigt sunt?
Senast redigerad av Bergakungen 2014-09-05 kl. 14:54.
Citera
2014-09-05, 14:53
Medlem
baggebo1s avatar
SD-topp (=lokal kandidat som aldrig suttit ens i kommunfullmäktige) med hakkorsbindel pumpas ut med namn och bild i stora rubriker i landets samtliga tidningar. Det handlar om bilder som togs efter en fest för två år sedan.

Samtidigt: När andra partiers företrädare begår grova brott här och nu så skrivs det en notis i lokaltidningen och partitillhörigheten maskeras (!).
Citat:
Med anledningen av det besöket skriver en av arrangörerna av protesterna mot Svenskarnas parti, i förra veckan, ett hotfullt meddelande på sociala medier. Han skriver ”Ska fan döda sdu när dom kommer till växjö”, några minuter senare skriver han ”#skjut en snut rakt i fejjjjan” och sedan svarar han en annan person, som inte uppskattar att han fått rasistföljare, med ”bra då vet vi vilka vi ska skjuta”.
Citat:
Mannen, som är hemmahörande i länet kandiderar även i valet om en vecka. Han står placerad på ett partis valsedel.
Citat:
Polisen ser allvarligt på det som skrivits. Vid 20-tiden i går kväll greps mannen, enligt inre befäl David Grann nekar han till brott.
– Han var väldigt fåordig och ville ha en försvarare. Mannen anhölls under kvällen på sannolika skäl misstänkt för olaga hot mot grupp, säger David Grann.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/motdemonstrant-hotar-sdu(4434645).gm

Här har du riktiga brott i realtid. Och av "pressetiska" skäl nämns varken namn eller parti. Samtidigt tvingas en ung tjej löpa gatlopp på löpsedlar för förmodligen skämtsamma kort tagna på en fest när hon var tonåring, utan något som helst tanke på eller respekt för hur hon drabbas av det extrema drevet.
Citera
2014-09-05, 14:54
Medlem
HC47s avatar
Alltså, jag stör mig lika mycket på det intensiva arbetet mot SD som gemene flashbackare, men hur kan folk inte se det olämpliga i hennes beteende? Visst, nu vet vi inte bakgrunden till det hela, och media spelar såklart på chockvärdet. Men det är ganska svårt att legitimera en svastika på armen, även om det är på fyllan och i privat sammanhang.

Men som sagt, vi har inte någon kontext. Kan vara något dumt fyllespel som spelats, eller vad som helst. Sen är det såklart väl valda dagar som denna typ av publiceringar intensifieras. Har varit mycket skandaler och "skandaler" de senaste två veckorna, och fler lär det bli.
Citera
2014-09-05, 14:54
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
En 20-årig nazibrutta är inte mogen att vara politiker. Låt henne vila 10 år så kan hon få komma tillbaka till politiken när hon mognat till.

Amputation!

och där kom yxan...

SD-kvinnan: Jag avgår

Citat:
Catharina har idag meddelat att hon i samråd med partiet avsäger sig sin kandidatur till Halmstads kommunfullmäktige samt till landstinget i Halland” skriver Sverigedemokraternas pressansvarige Martin Kinnunen i ett pressmeddelande.
http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kvinnan-jag-avgar

Citera
2014-09-05, 14:55
Medlem
Thunderaces avatar
Det var ett konstnärlig tolkning och ett konstinstallation hur den patrialkala nazismen fjättrar kvinnan i hushållets bojjor. Ännu en orsak varför SD tar avstånd från nazism. =)
Citera
2014-09-05, 14:55
Medlem
catos avatar
Timeout, oskyldig va?
Citera
2014-09-05, 14:56
Medlem
Zog Ruless avatar
Hon hoppar av för att hon är ångerfull. Ångerfull över vad?

Ska vi begrava photoshop-teorin nu?
Citera
2014-09-05, 14:58
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Timeout, oskyldig va?

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Hon hoppar av för att hon är ångerfull. Ångerfull över vad?

Ska vi begrava photoshop-teorin nu?
Jag skulle inte heller vilja vara kvar i ett parti vars medlemmar skriker likt rabiata galningar om uteslutning och nolltolerans utan att veta någonting om händelsen.
Citera
2014-09-05, 14:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Vet man vem som tagit bilden?

En tanke är att det är en fd pojkvän som "tvingade" på henne bindeln. Syns tydligt att hon rodnar lite skamset på en av bilderna.
Det kanske är så att de här bilderna är början på en nazi-sexorgie. Pojkvännen klär ut henne till nazi-officer och vill att hon ska ge honom lite smisk på rumpan och det är därför hon rodnar skamset, och nu inte vill kännas vid bilderna.

Kommer ni ihåg Max Mosley skandalen för några år sen?
Citera
2014-09-05, 14:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Alltså, jag stör mig lika mycket på det intensiva arbetet mot SD som gemene flashbackare, men hur kan folk inte se det olämpliga i hennes beteende?
Vi vet ingenting om olämpligheten i hennes beteende eftersom vi inte har någon kontext alls. Däremot har vi all kontext i världen för att bedöma olämpligheten i medias drev mot en ung tjej utan inflytande i samhället.
Citera
2014-09-05, 15:00
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Något är skumt:
Var skulle man kunna köpa hakkorsbindlar? Jag tror inte sådana ingår i HM:s sortiment just nu. Och att hon skulle sy dem själv? Njaaa, knappast något som någon skulle ta sig tid till, för att bära densamma vid ett enstaka tillfälle.
Jag tror den är digitalt påklistrad.

Hört talas om näthandel?
I somras var jag på en veteranbilsträff med tillhörande marknad, en "knalle" hade massor av nazistprylar till salu.

Men allvarligt talat vem f-n bryr sig om detta egentligen?

Såg nu förövrigt att aktuella tjejen hoppat av sina SD-uppdrag.
Då kan vi lägga den historien till handlingen.
Citera
2014-09-05, 15:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
och där kom yxan...

SD-kvinnan: Jag avgår

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kvinnan-jag-avgar

Och där kom då anledningen till att man bara inte kan stödja SD, hur gärna man än vill. Igen. Synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in