2014-09-05, 12:15
Medlem
Kapten Kagges avatar
Nja, jag är skeptisk till detta. Inte ens nassarna i SvP knallar ju omkring med armbindlar (mig veterligen i alla fall) och de hymlar ju inte ens med att de gillar Hitler & co.

Det rör sig troligen om något dåligt skämt som fått vingar. Frågan är vad det är för en som sprungit till Expo med dessa bilder.
Citera
2014-09-05, 12:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nämen... Expressen glömde ta upp styrelsemedlemmen i MUF Skellefteå som gjorde heilade framför en tysk flagga på en bild som hon lade upp på sin blogg.

http://www.folkbladet.nu/276592/strulig-rattegang-kring-nazisthalsning
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ungmoderat-doms-for-hitlerhalsning/

Det KAN ju bero på... "Påföljden blir 70 dagsböter ā 50 kronor. Kvinnan publicerade bilden på sin blogg. En partikamrat var med på bilden. Båda har fått lämna Moderata ungdomsförbundet i Skellefteå."

I det här fallet slipper väl flickan böterna, men lär åka ut. Det är rimligt i så fall, men du kan ge dig på att det också kommit i tidningen om det varit M:s förstakandidat till kommunfullmäktige (Moderat toppnamn etc etc).

Det verkar ju som att det kom i tidningen, både Folkbladet och DN, för övrigt. Granskning av politiker är rimligt, även juniora sådana.
Citera
2014-09-05, 12:16
Medlem
För övrigt, armbindeln är ett problem oavsett om någon är nazist eller inte. En attityd där det är ok att bära bindeln i humorsyfte är inget att inte motsätta sig lika starkt. "Pk-pöbeln" lyssnar inte eftersom åsikterna mestadels vilar på att det är socialt oansvarigt och att hennes relativa tolerans mot nazistiska symboler, speciellt med tanke på hennes politiska ståndpunkt, oavsett förutsättningar bör ifrågasättas, inte att hon skulle vara aktiv nazist. Den sortens bemötande är en halmgubbe.

Jaja, jag kan bara tänka mig reaktionerna på det här forumet om en vänsterpartist aktuell för att bli vald till representant gjort detsamma med hammaren och skäran. Jag tror inte ett "Denne var bara sarkastisk" skulle hjälpa ett jävla dugg mot den här kulten. Vilket också är rimligt, det ska inte hjälpa ett dugg.
Senast redigerad av Tykeil 2014-09-05 kl. 12:19.
Citera
2014-09-05, 12:20
Medlem
Aciess avatar
Var det tomaten mattsson som talade i stillbilds videon?
Han lät ju lite efterbliven.

Ja inför ett val, vad kan en förvänta sig, en massa skit, lögner och påhitt, oavsett vad detta va så är det rent skit, expressen kan ta och sparka sig själva ner för världens ände.
Citera
2014-09-05, 12:21
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nämen... Expressen glömde ta upp styrelsemedlemmen i MUF Skellefteå som heilade framför en tysk flagga på en bild som hon lade upp på sin blogg.

http://www.folkbladet.nu/276592/strulig-rattegang-kring-nazisthalsning
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ungmoderat-doms-for-hitlerhalsning/

Älskar hur man tar upp sånt här bara för att försöka lugna hatet emot sd-nazisten.

Nej, vi blir inte lugnare. Vi vet att alla partier har gjort något dumt och nu är det hennes tur.

Och värre är det att sdare beskyddar hennes beteende. Gör Moderaterna det?
Citera
Medlem
Haha att ni ens försvarar henne. Nu är jag inte SD:are men om jag suttit i partistyrelsen hade jag dumpat illa kvickt. Är hon dum nog att bära hakkors och ljuga om sitt yrke på valsedeln kan hon knappast vara en tillgång för partiet.
Citera
Medlem
Kollade lite på Aftonbladets småbilder och av dem att bedöma så byter hon bindel ibland då det verkar vara undermålig kvalitet då den vita färgen verkar flyta ut i hop med skjortan efter en stunds damsugande? Hade aldrig varit godkänt av Adolf.

http://imgi.se/image.php?di=GO8U
Citera
Medlem
Caffreys avatar
Vart är orginalbilden som dom photoshoppat?
Citera
2014-09-05, 12:22
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
För övrigt, armbindeln är ett problem oavsett om någon är nazist eller inte. En attityd där det är ok att bära bindeln i humorsyfte är inget att inte motsätta sig lika starkt. "Pk-pöbeln" lyssnar inte eftersom åsikterna mestadels vilar på att det är socialt oansvarigt och att hennes relativa tolerans mot nazistiska symboler, speciellt med tanke på hennes politiska ståndpunkt, oavsett förutsättningar bör ifrågasättas, inte att hon skulle vara aktiv nazist. Den sortens bemötande är en halmgubbe.

Förvisso. Dock vet vi ju ingenting om kontexten här. Det kan ju mycket väl vara fotografen själv som trugat på att hon ska bära armbindeln för skojs skull och ta några roliga bilder. Men visst, folkdomstolen bryr sig inte om sådana saker, de ser vad de vill se.
Citera
2014-09-05, 12:23
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Haha att ni ens försvarar henne. Nu är jag inte SD:are men om jag suttit i partistyrelsen hade jag dumpat illa kvickt. Är hon dum nog att bära hakkors och ljuga om sitt yrke på valsedeln kan hon knappast vara en tillgång för partiet.

Detta är därför jag börjar hata SDare riktigt jävla mycket. Jag hatar även kommunister för den delen. Båda är lika jävla värdelösa.

Men nu fokuserar jag på sd för det finns ingen Stalinpartiet.
Citera
2014-09-05, 12:24
Medlem
Bara slänga ut henne från partiet. Hennes förtroendekapital är förbrukat.
Citera
2014-09-05, 12:24
Medlem
Storalfs avatar
Jag kan erkänna att jag mycket väl hade kunnat bära både en "nazistbindel" och "kommunistbindel" på fyllan eller nykter, som en kul grej. De flesta fattar givetvis att det här är inte är en allvarlig sak men de ser sin chans att hoppa på sd och det kan jag knappast klandra dem för, det är politik helt enkelt.

Det gäller dock att media och annat pk-folk inte går över gränsen för om man blåser upp en sak till orimliga proportioner blir effekten ofta direkt motsatt av vad som var tänkt. Det har vi sett bevis på otaliga gånger. Å andra sidan lyckas de ju polarisera ännu mer, de som direkt ogillade sd innan lär ju inte direkt ändra sig.
Senast redigerad av Storalf 2014-09-05 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in