• 1
  • 2
2014-09-04, 01:43
Medlem
swimmingpools avatar
Precis nu kände jag en ca halv cm stor klump i analöppningen. Kan det vara en tumör tro? Kommer på att jag hade en jätteliten klump där för ca 8 år sen. Har fått en analsalva utskriven av en läkare för ca 3 år sen (utan att ha gjort undersökning), för det kliar ibland på kvällen. Hon visste inte vad det var, men att det kanske kunde blivit någon irritation av att ha byxor på sig eller nåt.

Blir så jävla orolig. Ska ringa vårdcentralen så fort som möjligt i morgon. Hur fan ska jag kunna sova i natt. Som om inte jag har problem nog.

Citera
2014-09-04, 01:45
Medlem
Hemorrojd?
Citera
2014-09-04, 01:48
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Hemorrojd?
Syns dom? Trodde dom var mer som sår som blöder? *googlar*
Citera
2014-09-04, 01:50
Medlem
Mitt lekmannautlåtande är att de i regel både syns och känns om man är där och pillar lite
Se till att äta lite fiberrik kost och röra på dig lite, förr eller senare så försvinner det. Om det nu är hemorojjder vill säga.
Citera
2014-09-04, 01:51
Medlem
swimmingpools avatar
Jo, det ser ut som hemorrojd. Hoppas!
Citera
2014-09-04, 01:53
Medlem
Sesam66s avatar
Analcancer ter sig inte så. Du har med all sannolikhet en hemorojd. Ringer du vårdcentralen imorgon och är under 40 kommer du inte få någon tid på ett tag.
Citera
2014-09-04, 01:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesam66
Analcancer ter sig inte så. Du har med all sannolikhet en hemorojd. Ringer du vårdcentralen imorgon och är under 40 kommer du inte få någon tid på ett tag.
Kanske ska gå till min gynekolog istället?
Undrar vad man kan göra åt det, har för mig att dom kan sätta gummiband på på nåt vis, hur nu det fungerar... *googlar*
Citera
2014-09-04, 08:34
Medlem
Duramaters avatar
Analkudde som svällt upp->hemorrojd!
Citera
2014-09-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Precis nu kände jag en ca halv cm stor klump i analöppningen. Kan det vara en tumör tro? Kommer på att jag hade en jätteliten klump där för ca 8 år sen. Har fått en analsalva utskriven av en läkare för ca 3 år sen (utan att ha gjort undersökning), för det kliar ibland på kvällen. Hon visste inte vad det var, men att det kanske kunde blivit någon irritation av att ha byxor på sig eller nåt.

Blir så jävla orolig. Ska ringa vårdcentralen så fort som möjligt i morgon. Hur fan ska jag kunna sova i natt. Som om inte jag har problem nog.

Det låter exakt som en hemorrojd, inget att vara orolig för. Fixa Xyloproct och smörj in och lägg press på knölen så försvinner dem fort.
Citera
2014-09-04, 09:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmak
Det låter exakt som en hemorrojd, inget att vara orolig för. Fixa Xyloproct och smörj in och lägg press på knölen så försvinner dem fort.
Jag brukar använda Datacort då och då när det kliar. Kanske ska använda det varje kväll, men minskar den av det? Eller ska man ha Xyloproct till det, eller är det också mot klåda?
Citera
2014-09-04, 14:23
Medlem
Dusk2Dawns avatar
Proktolog torde vara mer korrekt att besöka än en gynekolog. Man ska inte blanda ihop hålen där nere :-D
Citera
2014-09-04, 14:53
Medlem
swimmingpools avatar
Jag köper Xyloproct och om det inte blir bättre får jag gå till vårdcentralen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in