2014-07-31, 17:29
Medlem
swimp78s avatar
Har någon sett Fritte Frittson ståuppa nån gång?

Jag tycker Frittson har sin plats i podden för gruppdynamikens skull, men jösses vad han dödar all humor! Det spelar ingen roll vad det är, en skön garvig stämning, en humoristisk rant eller whatever - men när Frittson går in med repliker är det som en isande kall vind som förintar all feeling. Och så är det exakt varje gång han öppnar käften.Just därför har jag svårt att se hur han fungerar som komiker. I podden är han ju aldrig någonsin rolig. Snarare nån sorts humorns motsvarighet till dokumentförstörare : humor in : humor förintas
Senast redigerad av swimp78 2014-07-31 kl. 17:31.
Citera
2014-08-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har någon sett Fritte Frittson ståuppa nån gång?

Jag tycker Frittson har sin plats i podden för gruppdynamikens skull, men jösses vad han dödar all humor! Det spelar ingen roll vad det är, en skön garvig stämning, en humoristisk rant eller whatever - men när Frittson går in med repliker är det som en isande kall vind som förintar all feeling. Och så är det exakt varje gång han öppnar käften.Just därför har jag svårt att se hur han fungerar som komiker. I podden är han ju aldrig någonsin rolig. Snarare nån sorts humorns motsvarighet till dokumentförstörare : humor in : humor förintas

Personligen tycker jag att Fritte är stundtals briljant , men många verkar ha svårt för honom. Har funderat på om det har att göra med att han kan vara lite för mycket ironisk ibland och "riffa" på grejer på ett sätt som vissa kanske tycker är lite för mycket. Tycker generellt sätt också att samtliga medlemmar AMK är roligare än TSKNAS gänget, som iofs har sina stunder men då krävs det en bra gäst oftast, AMK funkar oftast med eller utan gäst.
Citera
2014-08-27, 01:01
Medlem
Glorkass avatar
Har börjat lyssna på den här podden först nu, den kliver in som ersättare till Filip och Fredrik vars pod numera är HELT värdelös och kastats ut från min pod-Line-up. Så, in med AMK från bänken och den är ju grym! Grabbigare och mognare än TSKnas med dess ängsliga Ismail och ibland hopplösa avsnitt med nån brud eller nån torr amerikan som soran & bristav sitter och fjäskar för. Nä. AMK håller jämn nivå, och bäst av allt - jag har 100 olyssnade avsnitt!

Bara en fråga.... När jag lyssnar på de allra äldsta avsnitten är det plötsligt sjukt irriterande reklam som spelas i början, mitten och slutet och med sjukt irriterande menar jag DEN VÄRSTA jävla reklam jag nånsin hört! Den värsta börjar med "sho det här är Leo razzak och jag kör en pod" och de andra är inte mycket bättre. Det är Kjell som nedlåtande säger " vad duktig du är" och en reklam för el maco som börjar med ett skärande avgrundsvrål. Den kommer mitt i sonebys snack så man är inte beredd...

Ja, ni fattar. Nu till frågan: kommer dessa reklamer hänga med i 100 avsnitt till? Kommer jag behöva slita lurarna ur öronen 200 ggr i vrede när razzak säger sho?
Citera
2014-08-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Har börjat lyssna på den här podden först nu, den kliver in som ersättare till Filip och Fredrik vars pod numera är HELT värdelös och kastats ut från min pod-Line-up. Så, in med AMK från bänken och den är ju grym! Grabbigare och mognare än TSKnas med dess ängsliga Ismail och ibland hopplösa avsnitt med nån brud eller nån torr amerikan som soran & bristav sitter och fjäskar för. Nä. AMK håller jämn nivå, och bäst av allt - jag har 100 olyssnade avsnitt!

Bara en fråga.... När jag lyssnar på de allra äldsta avsnitten är det plötsligt sjukt irriterande reklam som spelas i början, mitten och slutet och med sjukt irriterande menar jag DEN VÄRSTA jävla reklam jag nånsin hört! Den värsta börjar med "sho det här är Leo razzak och jag kör en pod" och de andra är inte mycket bättre. Det är Kjell som nedlåtande säger " vad duktig du är" och en reklam för el maco som börjar med ett skärande avgrundsvrål. Den kommer mitt i sonebys snack så man är inte beredd...

Ja, ni fattar. Nu till frågan: kommer dessa reklamer hänga med i 100 avsnitt till? Kommer jag behöva slita lurarna ur öronen 200 ggr i vrede när razzak säger sho?
Jag är inte säker men de erbarmerligt usla reklamsnuttarna ska man väl skylla på acast?
De ska väl vara bättre än exvis iTunes har jag förstått men det är ingenting jag som lyssnare har märkt, bara tvärtom.
Citera
2014-08-27, 13:06
Medlem
swimp78s avatar
Jag fattar inte varför folk connectar sig med acast. De flesta använder för det första inte appen, jag tror 95% INTE använder acastappen. Sen har jag svårt att tro att en liten podcast som AMK tjänar speciellt mycket pengar på att ha med reklamen. Har svårt att tro att det handlar om mer än några hudringar i månaden. Eller?
Citera
2014-08-27, 13:42
Medlem
developer81s avatar
Citat:
Nu till frågan: kommer dessa reklamer hänga med i 100 avsnitt till? Kommer jag behöva slita lurarna ur öronen 200 ggr i vrede när razzak säger sho?

Haha började skratta av detta
Som tur är hann jag lyssna på alla avsnitt innan dom la in reklamen men jag gissar att om det numera är reklam i de tidigare poddarna så är det så i alla. För min del började reklamen komma in kring avsnitt 100/101.

Kul att du gillar AMK, håller med det du skrev om F&F och Tsknas... Heja AMK! (Ett tips är Nisse och den där äldre, rolig pod i samma stil som AMK).
Citera
2014-08-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag är inte säker men de erbarmerligt usla reklamsnuttarna ska man väl skylla på acast?
Så var det visst inte alls vad det verkar. Jag skulle mig till att lyssna på ett gammalt avsnitt av en annan pod genom iTunes och även där inleddes lyssningen med ett "sho/tjo" (vad fan betyder det egentligen? Duger inte "hej" längre?) och avslutades med en Kjell.

Jag är inte reklamhatare på något vis men jag är definitivt avogt inställd till dålig reklam. Jag ser hellre att podden har sin "egen" sponsor och själva inlemmar reklamen i programmet som jänkarna ofta gör.
AMK torde väl klara av att snacka in "Olssons Kennel & Kebab" på ett både underhållande och säljande sätt så att både de själva, lyssnare och inte minst Olsson själv blir nöjda och glada?

Sho...
Citera
2014-09-01, 12:30
Medlem
talgoxens avatar
Citat:

Känner precis samma sak.

Den jäveln tror säkert att utvecklar svenskan när han med brytning säger att han "kör" en podcast istället för "har" eller något annat passande verb.
Citera
2014-09-03, 19:06
Medlem
Haha, hoppas att Razak inte får en enda lyssnare tack vare sin jävla reklam, och att de som lyssnar slutar.

Nisse Hallberg har verkligen växt in i podcasten tycker jag, han var lite störande i början men är numera helt briljant. David Sundin är inte med lika ofta och har därför naturligt haft svårare att äta sig in i tugget men är alltid en stämningshöjare när han är med. Trodde det skulle gå utför när Druid hoppade av men det blev bara bättre!
Citera
2014-09-03, 21:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Kan någon vara söt och berätta för mig var jag kan hitta avsnitten som mp3-filer utan att använda iTunes eller lyssna online via den där andra skiten?
Citera
2014-09-04, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Kan någon vara söt och berätta för mig var jag kan hitta avsnitten som mp3-filer utan att använda iTunes eller lyssna online via den där andra skiten?

In och plocka länkar http://rss.acast.com/amk.
Citera
2014-09-04, 08:35
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
In och plocka länkar http://rss.acast.com/amk.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in