Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-02, 19:44
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipp-x
"Det som karaktäriserar borderline är en känslomässig sårbarhet. Symptomen nedan är vanliga men du behöver inte ha alla symptom för att ha borderline. Vilka besvär och hur stora de är skiljer sig mycket från person till person."

Jag kan inte tycka att en mördare är "känslomässigt sårbar". Är man inte motsatsen till sårbar om man mördar någon? Att stycka någon - hur "sårbar" är man då? Iskall, tycker jag.
Citera
2014-09-02, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag kan inte tycka att en mördare är "känslomässigt sårbar". Är man inte motsatsen till sårbar om man mördar någon? Att stycka någon - hur "sårbar" är man då? Iskall, tycker jag.
Som jag skrev så behöver man inte uppvisa alla symtomen.
Det finns annat som kan passa in. Nu känner väl inte någon av oss Jonna nära så det är spekulationer från båda håll. Vore intressant om någon som känner henne kan berätta mer hur hon är.
Citera
2014-09-02, 22:08
Medlem
Citat:
Om hon hade varit normalbegåvad hade hon flyttat till en större stad och vidareutbildat sig istället för att leka med hästar (vilket är dyrt) och köpa ett hus med ett stolpskott.

Det uttalandet säger mer om dig om än Jonna. Långt ifrån alla sk normalbegåvade bor i större städer.
Citera
2014-09-02, 22:09
Medlem
Citat:
Har flera fall då rätten inte släppt den innan dom. I dessa fall har det haft med sekretess att göra, vilket jag är övertygad om att det kommer blir fråga om i vissa delar här.

FUP:en blir offentlig när åtal väckts, sen kan vissa delar vara sekretessbelagda men har svårt att se att hela FUP:en skulle vara det här.
Citera
2014-09-02, 23:42
Medlem
Citat:

Hon bad ju tydligen om hjälp, när hon inte fick det gick luften ur henne och hon angav sig själv.
Hon höll inte hela vägen ut om man så säger.
Så ser det i alla fall ut.
Citera
2014-09-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
FUP:en blir offentlig när åtal väckts, sen kan vissa delar vara sekretessbelagda men har svårt att se att hela FUP:en skulle vara det här.

Vi kan räkna med att en hel del foton kommer att vara sekretessbelagda.
Citera
2014-09-03, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
I fallet med Örebro-mannen var inte så.
Citera
2014-09-03, 19:18
Medlem
Nån som vet när FUP kommer??
Citera
2014-09-03, 19:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I fallet med Örebro-mannen var inte så.
Örebro-mannen?
Citera
2014-09-03, 20:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

I det här fallet, eller vid beskrivning av Borderline så tror jag "känslomässig sårbarhet" betyder något annat än det du tänker på. Det betyder nog mera att personen t.ex inte tål motgångar, reagerar överdrivet på en uppfattad kränkning, sjuklig svartsjuka osv.
Citera
2014-09-03, 22:19
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lise.h
Nån som vet när FUP kommer??

Tyvärr, ingen som vet men det lär dröja ett bra tag än!
Lägenheten är nämligen FORTFARANDE avspärrad vilket måste betyda att teknikerna FORTFARANDE inte är klara 😳.
Citera
2014-09-03, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Tyvärr, ingen som vet men det lär dröja ett bra tag än!
Lägenheten är nämligen FORTFARANDE avspärrad vilket måste betyda att teknikerna FORTFARANDE inte är klara 😳.
Eller att ingen behöver den. Polisen brukar ta hänsyn till behov av avspärrad plats, och prioritera de som behöver användas av andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in