2014-09-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det ligger ingen utveckling alls i en global världsordning utan en sådan handlar endast om att en liten elit i form av bankkartellen vill styra en slavmassa. En total maktkoncentration där frihet byts bort mot slaveri för folken.
Ja, det är vad judendomen har försökt indoktrinera oss till, så att vi skulle vara rädda för att skapa en global världsordning som i berättelsen om Babels torn. Berättelsen försöker övertyga oss att vi borde leva i separata nationer, för Gud kommer straffa oss om vi skapar en global världsordning.

Jag tror personligen inte på judendomen och dess vidskepelser, så därför tycker jag att en global världsordning skulle vara bra, men du är ju förstås fri att tro på vad du vill. Jag tycker dock det är lite udda med nazister som verkar tro på sionismen och dess nationalistiska och rasistiska ideologi. Varför tror ni nazister och nationalister på judarnas gud, som säger att global världsordning är något dåligt?

Jag antar att sionister är ganska smarta, så de har lyckats lura även nationalister och nazister, att tro att de arbetar mot sionister, när de egentligen arbetar för dom. Sionisterna vill få folk att tro att kulturmarxism och globalism är något som de har skapat, när det egentligen är det som de försöker kämpa emot, för de kommer förlora all makt om kommunism (eller ett liknande radikalt ekonomiskt systemskifte) blir globalt, för att det finns inga pengar i kommunismen.
Senast redigerad av elsydeon 2014-09-03 kl. 16:13.
Citera
2014-09-03, 16:22
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ja, det är vad judendomen har försökt indoktrinera oss till, så att vi skulle vara rädda för att skapa en global världsordning som i berättelsen om Babels torn. Berättelsen försöker övertyga oss att vi borde leva i separata nationer, för Gud kommer straffa oss om vi skapar en global världsordning.

Jag tror personligen inte på judendomen och dess vidskepelser, så därför tycker jag att en global världsordning skulle vara bra, men du är ju förstås fri att tro på vad du vill. Jag tycker dock det är lite udda med nazister som verkar tro på sionismen och dess nationalistiska och rasistiska ideologi. Varför tror ni nazister och nationalister på judarnas gud, som säger att global världsordning är något dåligt?

Jag antar att sionister är ganska smarta, så de har lyckats lura även nationalister och nazister, att tro att de arbetar mot sionister, när de egentligen arbetar för dom. Sionisterna vill få folk att tro att kulturmarxism och globalism är något som de har skapat, när det egentligen är det som de försöker kämpa emot, för de kommer förlora all makt om kommunism (eller ett liknande radikalt ekonomiskt systemskifte) blir globalt, för att det finns inga pengar i kommunismen.

Eller så har sionister lurat dig att tro detta.
Citera
2014-09-03, 16:57
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Jag tror inte på något som judendomen står för. Tvärtom är min position den rakt motsatta i så gott som allt. Universalism är ett judiskt påfund oavsett om du vill kalla det för något annat medan min sida representerar den kosmiska ordningen och naturens eviga lagar.
Citera
2014-09-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag tror inte på något som judendomen står för.
Fast du erkände ju nyss att du anser att en global världsordning är dåligt, vilket stämmer precis överens med vad judarnas gud också tycker. Han gillar inte heller globala världsordningar, och han vill precis som ni nationalister och nazister, att människor ska leva i separata länder. Därför segregerade han alla människor i berättelsen om Babels torn. Du har väl läst berättelsen?
Citera
2014-09-03, 19:27
Medlem
patriot8s avatar
Citat:

Så du menar art judar saknade makt och inflytande i t.ex Sovjet?
Citera
2014-09-03, 19:33
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Fast du erkände ju nyss att du anser att en global världsordning är dåligt, vilket stämmer precis överens med vad judarnas gud också tycker. Han gillar inte heller globala världsordningar, och han vill precis som ni nationalister och nazister, att människor ska leva i separata länder. Därför segregerade han alla människor i berättelsen om Babels torn. Du har väl läst berättelsen?
Vad spelar det för roll vad en religös sekts gud säger överhuvudtaget? Varför ska vi ta hänsyn till det?

En sådan uppenbar sak som att mångkultur inte är av godo blir inte falskt bara för att några stollars påhittade gud också skulle medge det..

I vilket fall, hur kommer det sig att så många judar/sionister jobbar för mångkultur till västvärlden om de nu är emot det? Eller menar du att det bara är ett spel för galleriorna? Känns lite väl långsökt.

Varför motarbetas nationalismen så intensivt av judiska intressegrupper om de nu sympatiserar med de nationalistiska budskapet?
Du har inte tänkt på att chauvinisterna tillika fanatikerna i Israel gärna ser sitt eget land och folk frodas medans omvärlden framförallt västvärlden, deras potentiellt stora fiende och konkurrent ska enligt dessa förlora inflytande och makt för att sedan successivt slava i ett system som ger profiten till dom.
I detta scenariot förstår man varför nationalismen motarbetas, och om man ser på läget idag så är ovanstående exakt vad som sker.
Senast redigerad av patriot8 2014-09-03 kl. 19:38.
Citera
2014-09-03, 19:34
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Judarnas Gud är Satan och det är så Kabbalan är utformad och även Talmud om den studeras noggrant. Så jag förstår inte riktigt din poäng. Du kanske menar att den kristne Guden ogillade Babels torn? Du har väl läst Nya Testamentet? GT innehåller sataniskt material.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-09-03 kl. 19:40.
Citera
2014-09-03, 19:35
Medlem
particulum1s avatar
Citat:

Men då är min fråga, varför propagerar judar för mångkulturalism och globalism om deras gud säger att detta är dåligt? Barbara Spectre är ett bra exempel på en jude som gör detta.
Citera
2014-09-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Vad spelar det för roll vad en religös sekts gud säger överhuvudtaget? Varför ska vi ta hänsyn till det?

En sådan uppenbar sak som att mångkultur inte är av godo blir inte falskt bara för att några stollars påhittade gud också skulle medge det..

I vilket fall, hur kommer det sig att så många judar/sionister jobbar för mångkultur till västvärlden om de nu är emot det? Eller menar du att det bara är ett spel för galleriorna? Känns lite väl långsökt.

they hope to play the west against islam, while they want the western world / white people destroyed / eradicated trough mass immigration...

ofcourse they hate islam aswell, but they wouldnt get the west involved in the middle east voluntarily without causing trouble with islam here, and then pull us into that conflict
Citera
2014-09-03, 19:42
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofsatan
they hope to play the west against islam, while they want the western world / white people destroyed / eradicated trough mass immigration...

ofcourse they hate islam aswell, but they wouldnt get the west involved in the middle east voluntarily without causing trouble with islam here, and then pull us into that conflict
Väl sammanfattat
Citera
2014-09-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
I vilket fall, hur kommer det sig att så många judar/sionister jobbar för mångkultur till västvärlden om de nu är emot det?
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Men då är min fråga, varför propagerar judar för mångkulturalism och globalism om deras gud säger att detta är dåligt? Barbara Spectre är ett bra exempel på en jude som gör detta.
Bra frågor. Anledningen att det finns några judar som propagerar för mångkultur och mångreligion (New Age) beror på att kulturmarxisterna, frimurarna, ockultisterna och kommunisterna har fått många judar på deras sida. Ockultisterna influerar de Förenta Nationerna, vars syfte är att förena alla nationer (global "kommunism", eller nåt liknande).

Sionisterna har varit väldigt mycket emot föreningen av alla länder och föreningen av alla religioner (eftersom det kunde innebära slutet för deras religion), och de har kritiserat ockultisterna [1], eftersom de vill inte lämna deras judiska identitet, eftersom de är fortfarande omogna, precis som den större delen av mänskligheten.

[1] "The American Chassidic author Rabbi Yonassan Gershom wrote that Bailey's plan for a New World Order and her call for "the gradual dissolution—again if in any way possible—of the Orthodox Jewish faith" revealed that "her goal is nothing less than the destruction of Judaism itself." (http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey#Racial_theories)
Senast redigerad av elsydeon 2014-09-03 kl. 20:08.
Citera
2014-09-03, 20:20
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Bra frågor. Anledningen att det finns några judar som propagerar för mångkultur och mångreligion (New Age) beror på att kulturmarxisterna, frimurarna, ockultisterna och kommunisterna har fått många judar på deras sida. Ockultisterna influerar de Förenta Nationerna, vars syfte är att förena alla nationer (global "kommunism", eller nåt liknande).

Sionisterna har varit väldigt mycket emot föreningen av alla länder och föreningen av alla religioner (eftersom det kunde innebära slutet för deras religion), och de har kritiserat ockultisterna [1], eftersom de vill inte lämna deras judiska identitet, eftersom de är fortfarande omogna, precis som den större delen av mänskligheten.

[1] "The American Chassidic author Rabbi Yonassan Gershom wrote that Bailey's plan for a New World Order and her call for "the gradual dissolution—again if in any way possible—of the Orthodox Jewish faith" revealed that "her goal is nothing less than the destruction of Judaism itself." (http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey#Racial_theories)
Både kulturmarxismen och kommunismen som du tar upp skapades av judar (Frankfurtskolan och Marx)

Hur ser du på t.ex ockultism och frimureri då? Av texten att döma verkar du gilla det.
Och en text som Sions vises protokoll, vad är din förklaring på den?

Om nu dina teorier är sanna, när ska den globalistiska mångkulturella utopin du talar om förverkligas? Hur kommer det sig att alla försök som tidigare gjorts av mångkultur har misslyckats så katastrofalt?
Och hur ser du på vetenskap i form av mänsklig biologi? Att det finns olika folkslag/raser som evolutionärt utvecklats annorlunda varandra, och därav har olika nedärvda genetiska egenskaper, ska denna mångfald gå till spillo enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in