2014-09-03, 14:52
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibaktuellt
Herregud! Hoppas SÄPO har koll på de unga förvirrade män som sitter och tittar på detta......
Till dig som hänger på webb-platsen ovan, SÖK HJÄLP NU, du är sjuk i huvet!!!!!

Men käre spann vatten, jag är ingen ung förvirrad man. Jag är en stabil man i mina bästa år.
Det jag menar är att i den forumdelen så kan du se videos där man använder köksknivar och annat för att halshugga någon med. Inget jag rekommenderar dig att titta på om du är känslig dock.
Citera
2014-09-03, 14:52
Medlem
geir44s avatar
Surely they have used a sword or something later. But they dont want to give the impression of an honorable death. Maybe the deal was: You read this message, and we chop your head off with a sword instead of this little Mora-knife.

"I call on you, John. Think about who made the decision to bomb Iraq. Who did they really kill? Did they think about me you and our family when they made that decision? I died that day, John. When your colleagues dropped that bomb, they signed my death certificate. I wish I had more time. I wish I had the hope of seeing my family one more time. I guess all-in-all I wish I wasn't American."
Senast redigerad av geir44 2014-09-03 kl. 14:56.
Citera
2014-09-03, 15:43
Medlem
Herzs avatar
Sotloff har INTE avrättats. Finns ju inget videobevis på det!
Man får ju inte syn på själva avrättningen, dvs den kritiska punkten då han går från att vara levande till att vara halshuggen.
Citera
2014-09-03, 16:04
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Herregud! Hoppas SÄPO har koll på de unga förvirrade män som sitter och tittar på detta......
Till dig som hänger på webb-platsen ovan, SÖK HJÄLP NU, du är sjuk i huvet!!!!!

Men lugna ner dig nu din jävla sopa. Även om jag alltid känner medlidande för medverkande i dylika videos så handlar det för min del, och säkert många andras, mest om fascination över hur andra människor kan begå så pass avskyvärda handlingar och jag tittar gärna på sådant länkat material för att se vad som faktiskt försiggår ute i den här utvecklingsstörda världen. Förstår att det blir lite väl magstarkt och kontroversiellt för dig som är uppvuxen bakom trygga murar där censur styr dig mer än vad du tror, men man kan faktiskt kolla på sådana här klipp utan att behöva vara "sjuk i huvudet"..

Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Man får ju inte syn på själva avrättningen, dvs den kritiska punkten då han går från att vara levande till att vara halshuggen.

Okej, ska jag lita på Vita Huset som går ut och säger att videon är äkta eller på dig? Du verkar nämligen väldigt säker som markerar dina ord i versaler.
Citera
2014-09-03, 16:16
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Har du några som helst belägg för vad du yrar om? Nä givetvis inte, ta din medicin och marsch i säng
Först tränades usa ISIS för att störa Assad, sen så vägrade amerikanska flygvapnet att understödja rebellerna som startade Syriens inbördeskrig sen så nu helt plötsligt så ska de börjar samarbete med assad och plocka bort assad ojj jag menar isis.. Vad tror du själv?

Sluta använda flourtandkräm så kanske du åxå förstår mer än vad aftonbladet skriver om..
Citera
2014-09-03, 16:40
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2014-09-03, 16:59
Medlem
Citat:

Har du synproblem eller vad är det som gör att du inte kan se det som alla vi andra såg i klippet?
Citera
2014-09-03, 17:29
Medlem
geir44s avatar
Sotloff was jewish?

What I dont understand is why they kill photografers and journalists. That is not evil, but meaningless.
Citera
2014-09-03, 17:29
Medlem
Leskys avatar
Vissa jenkare tar det med ro:

Citat:
"It's gotta get pretty hot running around the desert in those black garbs... I hope they have a good catering crew."
Citera
2014-09-03, 17:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Nej. Han får välja mellan att läsa upp meddelandet och bli halshuggen, eller att inte läsa upp och torteras till döds på bissaraste av sätt. Märk väl att det rör sig om människor utan heder.

Hur vet du det? Exakt vilka bisarra tortyrmetoder är det de hotar med?

Citat:

Var är isf Sotloff nu då? Visa en film där han lever, eller visa iaf på ett trovärdigt sätt att han lever.
Citera
2014-09-03, 19:31
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Först tränades usa ISIS för att störa Assad, sen så vägrade amerikanska flygvapnet att understödja rebellerna som startade Syriens inbördeskrig sen så nu helt plötsligt så ska de börjar samarbete med assad och plocka bort assad ojj jag menar isis.. Vad tror du själv?

Sluta använda flourtandkräm så kanske du åxå förstår mer än vad aftonbladet skriver om..

Du gör dig till allmänt åtlöje.. Flytta till konspirationsforumet snarast möjligt. För övrigt läser jag bara dagens industri av svensk press, bästa dagstidningen är Hufvudstadsbladet
Citera
2014-09-03, 19:56
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Har mycket begränsad erfarenhet i ämnet halshuggning men jobbat som styckare i 10 år. Ingen nu levande jihadist skulle lyckas med att halshugga en vuxen man med en kökskniv eller vad det nu är. Här krävs andra verktyg, typ yxa eller ett rejält svärd med momentum. Det är därför videon klipps när kniven når strupen. Efter det drar dom väl iväg med den stackaren och gör det på riktigt med andra verktyg.

Okunskapen är stor, och det märks att du inte hänger i "Mondo, gore och bizarre"-delen.. Sett hundratals "beheadings" utförda med små knivar..

Här får ett du klipp; http://www.kaotic.com/37153_War-Videos-The-beheading-of-a-captured-and-blindfolded-soldier-(full-uncensored-version).html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in