2014-09-03, 13:24
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibaktuellt
Har mycket begränsad erfarenhet i ämnet halshuggning men jobbat som styckare i 10 år. Ingen nu levande jihadist skulle lyckas med att halshugga en vuxen man med en kökskniv eller vad det nu är. Här krävs andra verktyg, typ yxa eller ett rejält svärd med momentum. Det är därför videon klipps när kniven når strupen. Efter det drar dom väl iväg med den stackaren och gör det på riktigt med andra verktyg.

I beg to differ. Här har du en hel forumdel att surfa loss i om du vill se din teori förstörd: (FB) Mondo, gore och bizarre

Har sett människor bli av med skall en med små pennknivar.
Citera
2014-09-03, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ingen nu levande jihadist skulle lyckas med att halshugga en vuxen man med en kökskniv eller vad det nu är.

Du, jag satt precis och tänkte på samma sak när jag scrollade igenom, inte en chans med den kniven. Ska han ha sågat i typ fem minuter då eller?

Jag vet inte vem jag är mest förbannad på, ryker i skallen när man tänker på det!
Citera
2014-09-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
I beg to differ. Här har du en hel forumdel att surfa loss i om du vill se din teori förstörd: (FB) Mondo, gore och bizarre

Har sett människor bli av med skall en med små pennknivar.

Nja,,,nu tror jag inte du ska ta allt du ser på internet som total sanning,,,,,,prova själv vet ja, gå till närmaste slakteri och be att få experimentera med ett grislik eller nått. Börja med en rejäl förskärare, jag kan lova dig att det kommer att ta lite tid att skilja huvet från kroppen. När du känner att du behärskar detta kan du ju försöka med pennkniven;-)
Citera
2014-09-03, 13:47
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Nja, sharia tomtarna måste behandla alla sina fångar humant och med respekt tills dommen faller... dvs slakt med seg kökskniv.

blir ganska dumt om dem bygger upp en stat på sharia men att dem inte går efter sina egna lagar som dem har skapat..

Ingen annan stat i hela världen följer det där med att behandla sina fångar humant, vad får dig att tro att dessa herrar gör det?
Citera
2014-09-03, 13:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Sluta se när kniven sätts mot strupen bara. Det mest "hemska" i denna video är när offrets huvud har avskilts från kroppen och det är i videons sista typ 3 sekunder.
Tack, men finns det verkligen inget "transkript" från denna och den tidigare avrättningen?
Citera
2014-09-03, 14:02
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack, men finns det verkligen inget "transkript" från denna och den tidigare avrättningen?

Finns en del sammanfattningar för James Foleys öde i den andra tråden (FB) VIDEO: ISIS skär av halsen på Amerikansk journalist 2014-08-8

Läs igenom där så hittar du nog något.

Men i stort sett så läser båda journalisterna upp en del (eller jah, "säger massa saker") om att USA skall skämmas osv. De står båda på knä. När de är klara med sitt tal tar ISIS-snubben tag i dem bakifrån under hakan, håller upp & böjar skära. Är inte så mycket mer än så.
Citera
2014-09-03, 14:14
Bannlyst
Citat:
Har mycket begränsad erfarenhet i ämnet halshuggning men jobbat som styckare i 10 år. Ingen nu levande jihadist skulle lyckas med att halshugga en vuxen man med en kökskniv eller vad det nu är. Här krävs andra verktyg, typ yxa eller ett rejält svärd med momentum. Det är därför videon klipps när kniven når strupen. Efter det drar dom väl iväg med den stackaren och gör det på riktigt med andra verktyg.

Har jobbat som slaktare i X antal år. Inga som helst problem o plocka bort huvudet på en stor tjur på några sekunder med modell mindre kniv om du VET hur du ska göra har provat med väldigt små knivar till modell större o visst stora är enklare men inte spec svårt med liten om du gör rätt.

Samma sak med ben osv. Räcker med 1 drag på rätt ställe så har man skrurit av benet vid knäskålen.
Nu gäller ju detta nötkreatur o inte människa men ändå
Senast redigerad av mickius 2014-09-03 kl. 14:17.
Citera
2014-09-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ingen annan stat i hela världen följer det där med att behandla sina fångar humant, vad får dig att tro att dessa herrar gör det?

Jag tror just IS är väldigt, väldigt noga med sharia-lagstiftningen och koranen, bokstavstrogna så att säga. Det är ju det som gör den här organisationen så skrämande.......
Hoppas nu inte nått ljushuvud kommer på idén att följa gamla testamentet till punkt och prickar, då ligger vi pissit till på riktigt.
Citera
2014-09-03, 14:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Finns en del sammanfattningar för James Foleys öde i den andra tråden (FB) VIDEO: ISIS skär av halsen på Amerikansk journalist 2014-08-8

Läs igenom där så hittar du nog något.

Men i stort sett så läser båda journalisterna upp en del (eller jah, "säger massa saker") om att USA skall skämmas osv. De står båda på knä. När de är klara med sitt tal tar ISIS-snubben tag i dem bakifrån under hakan, håller upp & böjar skära. Är inte så mycket mer än så.
Tack, fick använda lite google skills till slut, hade fel sökord förut.

Sotloff
http://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2014/09/02/heres-the-transcript-of-the-video-showing-steven-sotloffs-reported-execution/

Edit: Mer detaljerad
http://www.nydailynews.com/news/world/transcript-reveals-american-steven-sotloff-words-apparent-beheading-article-1.1925100

Foley
https://news.siteintelgroup.com/Jihadist-News/is-beheads-captured-american-james-foley-threatens-to-execute-another.html
Senast redigerad av eternussermo 2014-09-03 kl. 14:28.
Citera
2014-09-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickius
Har jobbat som slaktare i X antal år. Inga som helst problem o plocka bort huvudet på en stor tjur på några sekunder med modell mindre kniv om du VET hur du ska göra har provat med väldigt små knivar till modell större o visst stora är enklare men inte spec svårt med liten om du gör rätt.

Samma sak med ben osv. Räcker med 1 drag på rätt ställe så har man skrurit av benet vid knäskålen.
Nu gäller ju detta nötkreatur o inte människa men ändå

Då undrar jag varför man uppfann och använde tex Giljotinen, helt meningslös uppfinning som i så fall inte skulle ha något användnings område, det går ju lika bra med en pennkniv!

Jag är nästan helt säker på att Jihadist-tomten på videon gjort annat än Halal-slakt innan denna video om ens det. Visst, allt går, men håll med om att det är osannolikt att man står och karvar för skojs skull i en sprattlande gubbe när det finns mycket effektivare metoder.
Citera
2014-09-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

.

Herregud! Hoppas SÄPO har koll på de unga förvirrade män som sitter och tittar på detta......
Till dig som hänger på webb-platsen ovan, SÖK HJÄLP NU, du är sjuk i huvet!!!!!
Citera
2014-09-03, 14:45
Medlem
Fabriciuss avatar
Citat:
Då undrar jag varför man uppfann och använde tex Giljotinen, helt meningslös uppfinning som i så fall inte skulle ha något användnings område, det går ju lika bra med en pennkniv!

Jag är nästan helt säker på att Jihadist-tomten på videon gjort annat än Halal-slakt innan denna video om ens det. Visst, allt går, men håll med om att det är osannolikt att man står och karvar för skojs skull i en sprattlande gubbe när det finns mycket effektivare metoder.

Om du googlar giljotin får du reda på att den uppfanns av en läkare, i upplysningens humanitära anda, för att alla hade rätt till en så snabb och smärtfri död som möjligt. Att avlägsna ett huvud med kniv, även om det är lätt, är varken snabbt eller smärtfritt. Dessutom är det ju mycket trevligare för bödeln, förutsatt att han inte är ett sadistiskt as. Så nu slipper du undra om det!

Håller med alla som skriver att att visa mer gore vore kontraproduktivt, de vill nå en stor publik. Och klart de har förberett sig och filmat vid olika tillfällen, de skulle bli till åtlöje och framstå som sjukt oseriösa om det sket sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in