2014-09-03, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
DN/Ipsos !

http://www.dn.se/valet-2014/skolan-ar-valjarnas-viktigaste-sakfraga/

Läs Wolodarski !

Mycket bättre alternativ: http://unvis.it/dn.se/valet-2014/skolan-ar-valjarnas-viktigaste-sakfraga/
2014-09-03, 10:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När det gäller opinionspåverkan så väntar jag på vilken "bomb" som skall släppas nu snart inför valet, koordinerat mellan flera olika dags- och kvällstidningar samt TV.
Något blir det.

Det vi har sett hittills här på Flashback är ju en koordinerad aktion där man startar en massa trådar om lokalpolitiker som sagt "Neger" eller kört rattfulla för något år sedan. Men det verkar inte vara så många som bryr sig om dessa.

För det kan väl inte vara så att det helt enkelt inte finns mer att komma med för att smutskasta SD?
Det skall bli spännande att se i nästa vecka.
2014-09-03, 11:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När det gäller opinionspåverkan så väntar jag på vilken "bomb" som skall släppas nu snart inför valet, koordinerat mellan flera olika dags- och kvällstidningar samt TV.
Något blir det.

Det vi har sett hittills här på Flashback är ju en koordinerad aktion där man startar en massa trådar om lokalpolitiker som sagt "Neger" eller kört rattfulla för något år sedan. Men det verkar inte vara så många som bryr sig om dessa.

För det kan väl inte vara så att det helt enkelt inte finns mer att komma med för att smutskasta SD?

Jag gissar på att skandalen släpps tisdag, onsdag eller torsdag i nästa vecka -- om de har något. Antagligen på onsdag. Då har man två vardagar ytterligare på sig att älta skandalen. Tillräckligt nära valet för att inte hinna glömmas bort, inte för sent så att det blivit helg och folk redan bestämt sig eller redan poströstat.

Jag tror att skandalen kommer att visa sig vara en närmast löjeväckande bagatell. Ljugmedia kommer att bli gruvligt besvikna när deras sista desperata schackdrag mot SD kommer att mottas med en axelryckning. Det krävs en Jimmie Åkesson iklädd Waffen-SS-uniform eller SD-riksdagsmän som tjänat storkovan genom organhandel och sex-trafficing med flyktingbarn.

-
2014-09-03, 11:13
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Något blir det.

Några artiklar har fokuserat på Sd " bristande " interndemokrati, mystiska uteslutningar av medlemmar, toppstyrning, svågerpolitik allt förstås syftaande till att slå split i det växande partiet och underminera / skada förtroendet mellan partiledning och medlemmar samt väljare.

Som enda oppositionsparti och som enda representant för en annan samhällsutveckling så är SD mer immuna mot den här typen av attacker - möjligtvis påverkas enskilda representanter men partiets vandel hotas inte på samma sätt då de är det enda alternativet till en förändring.

Vi får väl se vad MSM samlat på sig och lanserar inför slutspurten.
2014-09-03, 11:18
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag gissar på att skandalen släpps tisdag, onsdag eller torsdag i nästa vecka -- om de har något. Antagligen på onsdag. Då har man två vardagar ytterligare på sig att älta skandalen. Tillräckligt nära valet för att inte hinna glömmas bort, inte för sent så att det blivit helg och folk redan bestämt sig eller redan poströstat.

Jag tror att skandalen kommer att visa sig vara en närmast löjeväckande bagatell. Ljugmedia kommer att bli gruvligt besvikna när deras sista desperata schackdrag mot SD kommer att mottas med en axelryckning. Det krävs en Jimmie Åkesson iklädd Waffen-SS-uniform eller SD-riksdagsmän som tjänat storkovan genom organhandel och sex-trafficing med flyktingbarn.

-

Tror inte det finns något som biter , alldeles för många kanske alla röstar på SD för att försöka få stopp på invandringen och vad finns det då för alternativ.
Själv är jag en av dom alla och skulle förmodligen inte alls rösta SD om det inte vore just för denna enda fråga.
Dom ca 15%?(kan vara mycket mer) som finns är kassaskåpssäkra , kanske media kan påverka i marginalen men knappast mer än så.
Nej jag tror på en rejäl kalldusch för PK-kollektivet den 14.
2014-09-03, 11:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Tror inte det finns något som biter , alldeles för många kanske alla röstar på SD för att försöka få stopp på invandringen och vad finns det då för alternativ.
Själv är jag en av dom alla och skulle förmodligen inte alls rösta SD om det inte vore just för denna enda fråga.
Dom ca 15%?(kan vara mycket mer) som finns är kassaskåpssäkra , kanske media kan påverka i marginalen men knappast mer än så.
Nej jag tror på en rejäl kalldusch för PK-kollektivet den 14.

Det är min uppfattning också. Jag hade röstat på SD om så partiledningen bestått av en badboll, en sopkvast och en gammal pälsmössa. Hade bollen, kvasten och mössan visat sig vara nazister hade jag röstat på SD i alla fall. Så länge endast ett parti vill komma tillrätta med massinvandringskaoset så får detta parti min röst nästan oavsett vilka som företräder partiet och vad ljugmedia rotar fram om dem.

.
2014-09-03, 11:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Det är min uppfattning också. Jag hade röstat på SD om så partiledningen bestått av en badboll, en sopkvast och en gammal pälsmössa. Hade bollen, kvasten och mössan visat sig vara nazister hade jag röstat på SD i alla fall. Så länge endast ett parti vill komma tillrätta med massinvandringskaoset så får detta parti min röst nästan oavsett vilka som företräder partiet och vad ljugmedia rotar fram om dem.

.

Så varför röstar du inte på SvP då?
2014-09-03, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Vad skall de åstadkomma med 681 röster?
2014-09-03, 11:45
Medlem
Askydras avatar
Citat:

.

Citat:

För att förtydliga så skulle jag tro att Månsan menar att det bara finns ett parti som vill och kan komma till rätta med massinvandringskaoset.

Edit: Ser att tombox hade liknande svar
Senast redigerad av Askydra 2014-09-03 kl. 11:49.
2014-09-03, 11:46
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Fullkomligt meningslöst. En sekt som aldrig kommer kunna ta en enda röst från inbitna allians- eller sosseväljare. SD däremot tar tusen röster om dagen från dessa partier. D v s fler varje dag än SvP:s totala antal anhängare.
2014-09-03, 11:48
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:

SvP har inte och kommer med största sannolikhet inte ha något alls att säga till om de närmsta valen, SvP är så nära en bortkastad röst du bara kan komma.

För att göra en verklig påverkan på invandringspolitiken så gäller det att alla som ser negativt på dess effekter samlas under ett och samma etablerade parti för att verkligen visa styrkan av de som är missnöjda.

Angående de som röstar SvP, ni kan stanna där ni är.
SD behöver inget stöd från de som sitter hemma, dricker grogg och slentrian-heilar till vitmaktsmusik.
SD MÅSTE vara ett rumsrent parti, folk som ni skulle bara göra stenarna på kullerstensgatan som SD går på till berg..
2014-09-03, 11:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Några artiklar har fokuserat på Sd " bristande " interndemokrati, mystiska uteslutningar av medlemmar, toppstyrning, svågerpolitik allt förstås syftaande till att slå split i det växande partiet och underminera / skada förtroendet mellan partiledning och medlemmar samt väljare.

Som enda oppositionsparti och som enda representant för en annan samhällsutveckling så är SD mer immuna mot den här typen av attacker - möjligtvis påverkas enskilda representanter men partiets vandel hotas inte på samma sätt då de är det enda alternativet till en förändring.

Vi får väl se vad MSM samlat på sig och lanserar inför slutspurten.

Visst är det så. En missnöjd väljare till någon av de gamla partierna kan med gott samvete välja något av de sex systerpartierna för att markera sitt missnöje. För SD-väljare finns, i praktiken, inget alternativ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in