Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Framför allt Lasse Lundbergs olika manövrer dygnet före mordet och timingen av hans utgivning av Kultur-Nytt får mig att tro att han visste att något var på gång mot OP.
Jag hörde en berättelse av en bekant som jag ev. sätter i samband med Perä/Lundbergs fylleturné. Hittills har jag dock inte lyckats få ett mer exakt datum på när detta inträffade, jobbar på det.
Det var i alla fall i samband med en jobbansökan som min bekant åkte taxi i Köpenhamn. När chauffören hörde att vederbörande var från Sverige ville han ha hjälp med att komma i kontakt med PU. Personen verkade uppriktigt skärrad och sade sig vara för rädd för att själv ta kontakt med polisen men han sade sig ha uppgift om vem som mördade OP. Det verkade handla om personer han kört i taxin och vad de pratade om.
Min bekant jobbade då inom kriminalvården och lämnade uppgifterna vidare till en poliskommissarie han kände i Malmö, han bedömde tipset som väldigt intressant och lämnade det vidare till PU.
Ett bra tag senare kontaktade min bekant kommissarien för att höra hur det gått. Han var då väldigt konfunderad för han inte hört ett ljud från PU. Han hade även själv kontaktat dem för att höra hur det gått alt. få bekräftat att tipset behandlats, men det var locket på.