2014-09-02, 22:12
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Gissa om han hade. Ett av historiens bästa. Den enda som hade bättre är väl han Österrikaren "Kramner" eller vad han hette.
Perä fulade ned sig på en dansresturang under mordkvällen. Mycket tydligt observerbar på platsen, som jag har förstått saken.

Perä var nog lite för glad i flaskan för sitt eget bästa på lång sikt. Men just den här kvällen var det nog hälsosamt för honom att vara full som ett suprör på en resturang full med folk.

Mvagrippas inlägg som han själv länkade till sammanfattar bra att det här mer verkar vara en mentalt instabil polis som kanske inte hade något med mordet att göra men som inte pallade misstankarna mot honom. Om han hade någon kännedom om att något var på gång på mordkvällen verkar ju flaskan vara ett återkommande sätt för honom att fly verkligheten, vilket kanske förklarar hans fylla på dansrestaurangen.
Citera
2014-09-02, 22:31
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
"Jag har faktiskt fått möjlighet att ta del av det fullständiga protokollet. Det fanns inget där som ändrade bilden av det vi redan visste – absolut inget om aids och heller ingenting som ger en ny bild av Palmes dödliga skador."

Känns på ett sätt befriande att framför allt läsa ovanstående citat och det borde även avgöra saken för alla som överhuvudtaget väljer att titta i den riktningen. Men då fick han väl, som han själv också skriver, så klart inte se det "riktiga" obduktionsprotokollet. Eller så är Gunnar själv med i konspirationen Ingenting lär väl bita på alla stolliga foliehattar som finns där ute. Den så kallade aidsteorin, som ju inte ens är en teori i ordets egentliga mening, tycker jag förövrigt inte bör ses i något annat ljus än att det enbart är frågan om att misskreditera och smäda offret.

Den värsta sortens konspirationsteorier går inte att motbevisa. Varje motbevis är bara ytterligare en bekräftelse i foliehattarnas tänkande. Därför är det nog i slutändan lönlöst att försöka resonera med dessa individer. För den skull ska inte lögner, förtal och fria fantasier behöva få stå oemotsagda.

Det har aldrig uppdagats något som talar för att Olof Palme hade aids. Ett rent fantasifoster.
Citera
2014-09-02, 23:05
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Mvagrippas inlägg som han själv länkade till sammanfattar bra att det här mer verkar vara en mentalt instabil polis som kanske inte hade något med mordet att göra men som inte pallade misstankarna mot honom. Om han hade någon kännedom om att något var på gång på mordkvällen verkar ju flaskan vara ett återkommande sätt för honom att fly verkligheten, vilket kanske förklarar hans fylla på dansrestaurangen.

.....kanske var han tänkt för en mer aktiv roll men nerverna höll inte så han ballade ur och gick på krogen i stället?
Citera
2014-09-02, 23:18
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Den värsta sortens konspirationsteorier går inte att motbevisa. Varje motbevis är bara ytterligare en bekräftelse i foliehattarnas tänkande. Därför är det nog i slutändan lönlöst att försöka resonera med dessa individer. För den skull ska inte lögner, förtal och fria fantasier behöva få stå oemotsagda.

Det har aldrig uppdagats något som talar för att Olof Palme hade aids. Ett rent fantasifoster.

Precis! Dammegård verkar ju tyvärr tillhöra den kategorin. Hoppar på precis varenda befintlig konspirationsteori som finns utan urskiljning och bakomliggande tanke. Även Anna Lindh var ju enligt honom offer för en internationell konspiration där Mijailović var programmerad genom mind control att utföra dådet. Han menar väl dessutom även att hon var dotter till OP.....
Citera
2014-09-03, 00:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

AIDS teorin är så jävla dum att jag nästan tappar andan. Lägg märke till att den torgförs till PU av den allerstädes närvarande Olle Alsén.
Citera
2014-09-03, 00:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
.....kanske var han tänkt för en mer aktiv roll men nerverna höll inte så han ballade ur och gick på krogen i stället?

Framför allt Lasse Lundbergs olika manövrer dygnet före mordet och timingen av hans utgivning av Kultur-Nytt får mig att tro att han visste att något var på gång mot OP.
Citera
2014-09-03, 00:38
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:

Detta eviga sammanfogande av tokteorier och det obligatoriska "foliehatt" epitetet.. Grattis! Olof Palme hade knappast Aids, de flesta kritikerna av utredningen är kritiska till etablisemangets totala ovilja att lösa mordet, inte dina fantasifoster om det finns personer som trodde han hade AIDS och vi därvidlag skall upprätthålla oss vid en totalt meningslös skendebatt med dessa fårskallar. Ignorera dem istället!?
Citera
2014-09-03, 01:10
Medlem
mvagrippas avatar
Från Gunnar Walls mörkläggning:
"860313 kontaktas PU av ÖBs säkerhetstjänst som meddelar att en Officer har vissa uppgifter om en polisinspektör . 860418 förhörs ófficeren. Han berättar att polisinspektören försökt värva honom till en hemlig polisförening höger om höger där medlemmarna förenas i ett hat mot Olof Palme".
Citera
2014-09-03, 07:47
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Kommer ni någonstans då?
självklart, man/dom har sållat bort och avfärdat en hel del teorier, ibland så dyker det upp gamla "spår" ju mer man pratar dessto mer så kallnar dom spårerna och man kan i stort sett uteslutna dom helt, så det är på gott och ont. Att tex Olof hade aids kan man då utesluta, nu, iallafall. Att det kanske fanns 10 tals spår man nystar så är det nog bara fåtal spår nu som kanske är lite hetare än andra. "Man sållar terrängen."
Citera
2014-09-03, 08:31
Medlem
p.norths avatar
eftersom Bror Perä är lite på tapeten igen, det spekulerade tidigare i tråden att han hade "chansen" några veckor innan att knäppa O.P men det sket sig och denne hade blivit förbannad, nästa gång så tar vi han, hade denne uttryckt sig, tydligen. Vet ej om det va b.p men stämmer historien, tro?
Nu spekulera jag lite, om det nu va b.p som fick chansen då och men han kanske inte pallade riktigt så när mordkvällen skulle ske så visste nog b.p vad som skulle hända, därför så höll han sig borta.
Citera
2014-09-03, 08:38
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Framför allt Lasse Lundbergs olika manövrer dygnet före mordet och timingen av hans utgivning av Kultur-Nytt får mig att tro att han visste att något var på gång mot OP.

Jag hörde en berättelse av en bekant som jag ev. sätter i samband med Perä/Lundbergs fylleturné. Hittills har jag dock inte lyckats få ett mer exakt datum på när detta inträffade, jobbar på det.

Det var i alla fall i samband med en jobbansökan som min bekant åkte taxi i Köpenhamn. När chauffören hörde att vederbörande var från Sverige ville han ha hjälp med att komma i kontakt med PU. Personen verkade uppriktigt skärrad och sade sig vara för rädd för att själv ta kontakt med polisen men han sade sig ha uppgift om vem som mördade OP. Det verkade handla om personer han kört i taxin och vad de pratade om.

Min bekant jobbade då inom kriminalvården och lämnade uppgifterna vidare till en poliskommissarie han kände i Malmö, han bedömde tipset som väldigt intressant och lämnade det vidare till PU.

Ett bra tag senare kontaktade min bekant kommissarien för att höra hur det gått. Han var då väldigt konfunderad för han inte hört ett ljud från PU. Han hade även själv kontaktat dem för att höra hur det gått alt. få bekräftat att tipset behandlats, men det var locket på.
Citera
2014-09-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
eftersom Bror Perä är lite på tapeten igen, det spekulerade tidigare i tråden att han hade "chansen" några veckor innan att knäppa O.P men det sket sig och denne hade blivit förbannad, nästa gång så tar vi han, hade denne uttryckt sig, tydligen. Vet ej om det va b.p men stämmer historien, tro?
Nu spekulera jag lite, om det nu va b.p som fick chansen då och men han kanske inte pallade riktigt så när mordkvällen skulle ske så visste nog b.p vad som skulle hända, därför så höll han sig borta.
Det var väl en annan polis som uttryckte sig: Denna gången klarade han sig, men nästa gång tar vi han.

Jag menar att hur berusad han än var så är det ett väldigt "konstigt uttryck"
Ingen rök utan eld. Ur vinet kommer sanningen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in