2014-09-03, 08:27
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbalin
Var det inte så att Berg kontaktade polisen efter det första förhöret och ville rätta till sin berättelse? Kanske därför förhöret hålls sent samma dag?

Här är ytterligare en lögn av herr Berg:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citat:
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne,
säger mannen till Aftonbladet.
Lämnat telefonen
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på
torsdagen innan.

Nej, han lämnade INTE in den frivilligt... FUP s250

EDIT: Även här ljuger han: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Senast redigerad av zero73 2014-09-03 kl. 08:30.
Citera
2014-09-03, 08:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
KJ ljög för sina kompisar vilket han erkände för polisen. På vilken fråga från polisen svarade Berg med en lögn?
Jag sa inte att han svarade. Han berättade i första förhör att han inte har någon annan kontakt med VB än att de tränar tillsammans och att han skjutsat henne ibland och då i samband med karate.
Citera
2014-09-03, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Här är ytterligare en lögn av herr Berg:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Nej, han lämnade INTE in den frivilligt... FUP s250

Det är sant det han säger. Han får ingen fråga om på vems initiativ han lämnade in telefonen.
Citera
2014-09-03, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag sa inte att han svarade. Han berättade i första förhör att han inte har någon annan kontakt med VB än att de tränar tillsammans och att han skjutsat henne ibland och då i samband med karate.

Han undanhöll hela sanningen men valde att berätta allt senare samma dag. Det är väl inte så konstigt att han inte fläker ut sitt hela privatliv på en gång? Jag tycker det visar att han trodde att VB skulle komma tillbaka ganska snart.
Citera
2014-09-03, 08:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Han undanhöll hela sanningen men valde att berätta allt senare samma dag. Det är väl inte så konstigt att han inte fläker ut sitt hela privatliv på en gång? Jag tycker det visar att han trodde att VB skulle komma tillbaka ganska snart.

Att inte berätta som det är direkt är ett misstänkt beteende.
Citera
2014-09-03, 08:39
Bannlyst
Citat:
Att inte berätta som det är direkt är ett misstänkt beteende.

Inte för polisen. Och inte för mig. Varför riskera sitt äktenskap när han trodde att VB höll sig borta frivilligt och snart skulle dyka upp? Han visste inte att hon blivit mördad.
Citera
2014-09-03, 08:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Inte för polisen. Och inte för mig. Varför riskera sitt äktenskap när han trodde att VB höll sig borta frivilligt och snart skulle dyka upp? Han visste inte att hon blivit mördad.

Om nu MB är oskyldig ligger det väl i hans intresse att hon hittas så snabbt som möjligt? Att i det läget börja sprida desinformation är aningen kontraproduktivt. Han hade redan riskerat äktenskapet(ett X antal gånger dessutom) så det var lite sent påkommet...
Citera
2014-09-03, 08:50
Bannlyst
Citat:
Om nu MB är oskyldig ligger det väl i hans intresse att hon hittas så snabbt som möjligt? Att i det läget börja sprida desinformation är aningen kontraproduktivt. Han hade redan riskera äktenskapet(ett X antal gånger dessutom) så det var lite sent påkommet...

Hur skulle sanningen om deras sexrelation bidra till att VB hittas snabbare? Huvudsaken är att han snabbt berättade allt. Jag kan tänka mig att han först ville berätta för frugan innan han gick vidare med informationen.
Citera
2014-09-03, 08:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Var det inte så att Berg kontaktade polisen efter det första förhöret och ville rätta till sin berättelse? Kanske därför förhöret hålls sent samma dag?

Nej.
Polisen hämtar Berg på restaurangen och tar honom till polisstationen.
Var ifrån har du fått för dig att det är han själv som ville berätta hur allt låg till?
Citera
2014-09-03, 08:51
Medlem
Citat:

Jodå att ljuga i förhör/polisutredning gällande ett allvarligt brott såsom ett styckmord är ett synnerligen misstänkt beteende.

AN och MB ljög ju inte bara om äktenskapet utan om annat också- det är minst sagt suspekt!!!

Varför ljuger de om de inte skulle vara inblandade i styckmordet på VB?
Citera
2014-09-03, 08:52
Bannlyst
Citat:
Om nu MB är oskyldig ligger det väl i hans intresse att hon hittas så snabbt som möjligt? Att i det läget börja sprida desinformation är aningen kontraproduktivt. Han hade redan riskerat äktenskapet(ett X antal gånger dessutom) så det var lite sent påkommet...

Han ändrade väl sin "lögn" samma dygn, eller var inte det snabbt nog?
Citera
2014-09-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Han ändrade väl sin "lögn" samma dygn, eller var inte det snabbt nog?

En av de ja.. bara EN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in