2014-09-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank

Nej det är inte spelarens val var han spelar nästa säsong då han skrivit på ett bindande kontrakt. Visst att han kan pusha för att flytta om han nu vill det men jag ser inga sådana tendenser efter en dag i klubben.

Jag har väldigt svårt att tro att de redan förhandlat klart Falcaos nästa kontrakt med United. Det vanligaste är att man bara förhandlar fram en fast summa som den säljande klubben måste tacka ja till. Vi får se hur det slutar nästa säsong.
2014-09-02, 15:14
Medlem
Citat:
Vad gäller Falcaos ambitioner och vilja att gå till Real så finns det säkert minst lika många citat om hur det är en dröm för honom att spela i Premier League.

Vackert, lägg fram några som är äldre än igår. Det andra har du redan fått svar på, framstår som ganska klart att du har en relativt naiv syn på hur ett kontrakt fungerar (eller verkligheten för den delen)
2014-09-02, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha, men vilka meriter? Sitta på bänken och plocka titlar kan väl vem som helst göra, han hade inte uträttat något mer på plan än Sturridge och kommer aldrig att göra.

Men som sagt, hoppas att han blir så bra som du säger, hade varit trevligt.

Avgjort mästerskapsmatcher för England medan Sturridge satt och kollade på teve? Avgjort mot Man city med en spektakulär volley? Gjort mål på Bernabeu mot Real Madrid och Mourinho? Han har ju spelat stora matcher och gjort avtryck. Det är det jag menar med att han hade PRESTERAT mer än Sturridge som mest satt på en bänk. Inte sagt att han var bättre, men att han hade mer kött på benen än Sturridge. Faktiskt helt otroligt att jag fortfarande måste sitta och förklara det här för dig, något jag gjort minst fem gånger nu. Tar du över huvud ytaget in det jag verkligen skriver eller figurerar bara ord som 'träben' och 'målsnitt' i din skalle?
2014-09-02, 15:37
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Avgjort mästerskapsmatcher för England medan Sturridge satt och kollade på teve? Avgjort mot Man city med en spektakulär volley? Gjort mål på Bernabeu mot Real Madrid och Mourinho? Han har ju spelat stora matcher och gjort avtryck. Det är det jag menar med att han hade PRESTERAT mer än Sturridge som mest satt på en bänk. Inte sagt att han var bättre, men att han hade mer kött på benen än Sturridge. Faktiskt helt otroligt att jag fortfarande måste sitta och förklara det här för dig, något jag gjort minst fem gånger nu. Tar du över huvud ytaget in det jag verkligen skriver eller figurerar bara ord som 'träben' och 'målsnitt' i din skalle?
Vad ska jag ta in? Att du håller enstaka prestationer väldigt högt? Jag antar att det är säsongen 2012-13 som du menar? Han gjorde förfan bara 2 mål på 40 matcher den säsongen.
2014-09-02, 15:40
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Jag har väldigt svårt att tro att de redan förhandlat klart Falcaos nästa kontrakt med United. Det vanligaste är att man bara förhandlar fram en fast summa som den säljande klubben måste tacka ja till. Vi får se hur det slutar nästa säsong.

En del hävdar att dealen redan är permanent men att det inte är officiellt.

Men ja vi får väl se efter säsongen vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av dip
Vackert, lägg fram några som är äldre än igår. Det andra har du redan fått svar på, framstår som ganska klart att du har en relativt naiv syn på hur ett kontrakt fungerar (eller verkligheten för den delen)

Känns rätt korkat att lägga allt för stora tankar åt vad fotbollsspelare säger angående olika klubbar hit och dit då det mest bara är spel för galleriet. Visst håller jag på United men jag kan ju inte påstå annat än att det skulle vara en dröm att spela för Real, Barca, Juve med flera heller liksom.
http://www.theguardian.com/football/2011/jul/06/chelsea-falcao-dream-premier-league

Men ja, Falcao skulle nog gärna lira för Real just nu. Vem skulle inte det? Men sett till förutsättningarna är han nog rätt nöjd med United, speciellt om säsongen blir lyckad och med den lön det ryktas om.
2014-09-02, 15:45
Medlem
Citat:
Känns rätt korkat att lägga allt för stora tankar åt vad fotbollsspelare säger angående olika klubbar hit och dit då det mest bara är spel för galleriet. Visst håller jag på United men jag kan ju inte påstå annat än att det skulle vara en dröm att spela för Real, Barca, Juve med flera heller liksom.
http://www.theguardian.com/football/2011/jul/06/chelsea-falcao-dream-premier-league

Men ja, Falcao skulle nog gärna lira för Real just nu. Vem skulle inte det? Men sett till förutsättningarna är han nog rätt nöjd med United, speciellt om säsongen blir lyckad och med den lön det ryktas om.

När hans manager arbetade konstant mer eller mindre sedan ungefär maj fram till dagar innan fönstret stängde med att få till en övergång med Real Madrid så känns det enormt korkat att försöka spela något 'spel för galleriet' kort.

Känns som ställt bortom rimligt tvivel då att Falcao hade ett investerat intresse i att vilja gå till RM.
2014-09-02, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Vad ska jag ta in? Att du håller enstaka prestationer väldigt högt? Jag antar att det är säsongen 2012-13 som du menar? Han gjorde förfan bara 2 mål på 40 matcher den säsongen.

Jag menar ingen specifik säsong, jag menar hans spel och prestationer i allmänhet. Welbeck är ingen spelare du bara kan kolla statistik på och sedan värdera honom. En begränsad spelare som Rickie Lambert har gjort ganska mycket mer poäng än Welbeck, men det är ju ingen som skulle välja honom före. Samma gäller begränsade spelare som Gignac och tomtar som Etoo. Ingen slump att Arsenal betalar £16m, och då tycker jag ändå United hade kunnat kräva mer. Nu vill jag inte ta summan som ett bevis dock...
2014-09-02, 15:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
När hans manager arbetade konstant mer eller mindre sedan ungefär maj fram till dagar innan fönstret stängde med att få till en övergång med Real Madrid så känns det enormt korkat att försöka spela något 'spel för galleriet' kort.

Känns som ställt bortom rimligt tvivel då att Falcao hade ett investerat intresse i att vilja gå till RM.

Men Ancelotti har ju satt sig på tvären mot en sådan transfer. Så hur ska Falcao hamna där? Fast iofs Peréz är ju inte känd för att bry sig om sina tränare eller supportrarna när det gäller spelarköp/försäljningar.
2014-09-02, 15:59
Medlem
Skranks avatar
Citat:

.....Och det är precis det jag hållit med dig om under hela diskussionen. Det jag inte fattar är varför det är så givet att han kommer gå till Real Madrid nästa sommar?

Speciellt så som hans kontrakssituation ser ut nu. Varför sätta sig i en sits där man går med på att United ska ha en köprätt om man inte kan tänka sig att gå till klubben?
2014-09-02, 16:01
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag menar ingen specifik säsong, jag menar hans spel och prestationer i allmänhet. Welbeck är ingen spelare du bara kan kolla statistik på och sedan värdera honom. En begränsad spelare som Rickie Lambert har gjort ganska mycket mer poäng än Welbeck, men det är ju ingen som skulle välja honom före. Samma gäller begränsade spelare som Gignac och tomtar som Etoo. Ingen slump att Arsenal betalar £16m, och då tycker jag ändå United hade kunnat kräva mer. Nu vill jag inte ta summan som ett bevis dock...
Hade inte Welbeck varit en engelsman hade han aldrig gått för sådär mycket, det bör du veta själv. Haha, snälla nån, orkar inte diskutera med någon som kallar Eto'o för en tomte. Han är/har varit bättre än vad Welbeck någonsin kan drömma om att bli. Han har ju mäktat med att göra mer mål på 20 minuter denna säsong än vad Welbeck har lyckats göra på tre matcher.
2014-09-02, 16:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
En del hävdar att dealen redan är permanent men att det inte är officiellt.

Men ja vi får väl se efter säsongen vad som händer.

Falcao sade redan 2008 att Real Madrid och Milan är de klubbar han gillar mest: https://www.youtube.com/watch?v=7pPtHmNUBzY. Att planen är att vi ska gå för honom nästa år tror jag inte heller på utan allt tyder på att Ancelotti och Perez är nöjda med Benzema.

Det bästa för United vore om det bara är ett lån med köpoption så att de kan utvärdera honom och inte köper honom när han bara spelat några matcher efter skadan.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-09-02 kl. 16:10.
2014-09-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men Ancelotti har ju satt sig på tvären mot en sådan transfer. Så hur ska Falcao hamna där? Fast iofs Peréz är ju inte känd för att bry sig om sina tränare eller supportrarna när det gäller spelarköp/försäljningar.

Genom att visa att trots korsbandsskadan så har han fortfarande några år kvar i sig där han kan prestera på topp. Det vill säga samma sak som hade hänt om han kunnat spela VM och hade presterat där i stil med vad tex Rodriguez gjorde. Ancelotti satt sig på tvären på grund av löneanspråken som ansågs för höga troligtvis för en spelare som redan är 28 och som alldeles nyligt kommit tillbaka i spel efter ett helt avslitet korsband.

Sett till skador som inte direkt avslutar en karriär så är avslitna kors/ledband det mest jävliga du kan råka ut för som idrottsman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in