Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-01, 06:41
Medlem
Rexgermania, jag förstår ditt argument med att jag skulle sticka till Kina. Men jag är svensk medborgare, inte kinesisk och etnisk svensk i mitt ursprung. Jag har en bostad här i Sverige och har ej permanent sjukersättning så lite svårt att sticka. Dessutom så har jag märkt att jag kommer bättre överens i längden med folk av mitt eget etniska ursprung än asiater.
Citera
2014-09-02, 07:48
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
https://www.youtube.com/watch?v=JnlBp4vT_20

https://www.youtube.com/watch?v=91Mttd6MP78

Förklara dessa videor snälla, här beter sig RT vidrigt. Är det inte bara så att RT är ibland snälla mot nationalister eftersom i vissa områden, så har båda sidor samma intresse mot NWO men att Ryssland ändå inte gillar etno-nationalism.
Kort svar: Det finns flera redaktioner inom RT och olika maktspelare stödjer olika redaktioner/journalister. Världen, liksom Ryssland, är multipolär och styrs inte av en jude i toppen av en pyramid.

Långt svar: Vad är det egentligen som är "vidrigt" med inslagen? RT låter två vita nationalister fritt föra fram sin propaganda i typ 10 min i sträck. Den ena killen har varit någon sorts ledare för Ku Klux Klan (som är kända för hollywood-nazistisk terrorverksamhet) men behandlas ändå som en normal medmänniska.
Citat:
Är det inte bara så att RT är ibland snälla mot nationalister eftersom i vissa områden, så har båda sidor samma intresse mot NWO men att Ryssland ändå inte gillar etno-nationalism.
Ja delvis är det ju så, även om saken är lite mer komplicerad. Så här ser jag det:
Nationalister är ofta idealister och betraktar således etno-nationalism som en helig religion, något att kämpa FÖR. Alltså att människorna ska vara redskap åt ideologin och inte tvärtom. Maktmänniskor, som t.ex. Rysslands ledare, är materialister och betraktar etno-nationalism som ett fiffigt redskap man kan använda för att styra idealisterna med.

Etno-nationalism som ideologi är ointressant för maktmänniskor, på samma sätt som alla andra ideologier också är ointressanta. De är bara intressanta som verktyg, som man kan använda sig av och sedan kasta bort när de gått sönder eller blivit omoderna.

Ryssland stödjer splittrande etno-nationalism i USA och USA-styrda länder som Sverige, precis som Obongo och Carl Bildt stödjer splittrande etno-nationalism i Ryssland och Ukraina. Inte för att tex Obongo älskar vit etno-nationalism, utan för att Obongo älskar att använda vita etno-nationalister som nyttiga idioter åt sina judiska uppdragsgivare. Precis som Obongo av samma anledning älskar att använda religiösa fanatiker (tex islamister och kristna) som nyttiga idioter.

När det gäller etno-nationalister i Ryssland så finns det två typer av etno-nationalister: Dels judiska kiss-och-bajs neonazister som är allierade med USA:s och Storbritanniens säkerhetstjänster, sådana som Motgift skriver snyftartiklar om när Putin kastar dem i fängelse för att ha gått Obongos ärenden och försökt splittra landet i tre delar (PNAC/RAD: en europeisk, en sibirisk och en östsibirisk). Dels finns det ryska etno-nationalister som är allierade med de ryska säkerhetstjänsterna och arbetar med att göra Ryssland starkt. Ryssland fullkomligt hatar de judiska kiss-och-bajs neonazisterna som vill splittra Ryssland i delar men älskar etno-nationalisterna som ägnar hela sina liv åt att hjälpa Ryssland vara starkt.

Sedan är varken Ryssland eller RT helt monolitiska skapelser; En vanlig uppdelning är liberaler, teknokrater, siloviki. En annan är judeliberaler, atlantister, eurasianister. En tredje, den som är mest relevant för oss, är femtekolonnare, sjättekolonnare och patrioter. Olika delar av det ryska etablissemanget har alltså olika syn på etno-nationalister. T.ex älskar judeliberaler Navalny, medan siloviki står närmare sådana som Strelkov och Barkashov.

Dock: Det enda viktiga svenska nationalister, tex SvP-are, behöver veta är att Ryssland och SvP vill båda destabilisera regimen i Sverige och ersätta den med en regim som inte lyder USA i allt. Samt att det är USA, USA-vänliga sionistjudar som Bonniers och USA-spioner som Bilderbergaren Carl Bildt som medvetet orsakat allt ont som hänt Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det höjs röster om att SvP bör förbjudas.

Det är därför som det är osmart av SvP att ha det i stadgarna att deras partiprogram aldrig får förändras. Detta omöjliggör för dem att göra "en BNP". Det finns inget strategiskt djup i dokumentet. Det säger väldigt mycket om personligheterna bakom det.
Senast redigerad av Operations 2014-09-02 kl. 07:51.
Citera
2014-09-02, 09:39
Medlem
KrabbGurus avatar
Ett utmärkt pedagogiskt inlägg av Operations. Tack för det.

Putin ser europeiska nationalister som verktyg. Vi bör betrakta Putin på samma sätt, som en murbräcka mot den makt som just nu ockuperar oss.
Citera
2014-09-02, 10:40
Medlem
Nordkamps avatar
Friatider "SvP krävde totalstopp för invandring"

Inget fel med den reklamen, speciellt inte när de hade över en miljon läsare i augusti.
Citera
2014-09-02, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Ett utmärkt pedagogiskt inlägg av Operations. Tack för det.

Putin ser europeiska nationalister som verktyg. Vi bör betrakta Putin på samma sätt, som en murbräcka mot den makt som just nu ockuperar oss.

Jag får lov att instämma. Jag måste dock erkänna att jag har kass koll på Ryssland, men givet att Operations inte sitter och blåljuger får jag säga att det var ett vettigt inlägg. Finns det kanske någon lärorik Ryssland-tråd här på flashback?
Citera
2014-09-02, 18:29
Bannlyst
Från demonstrationstråden; Sebastian Bjurman hoppar av SvP.

(FB) Svenskarnas parti (SvP) demonstrerar i Stockholm 30 augusti

det går bra nu!
Citera
2014-09-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Från demonstrationstråden; Sebastian Bjurman hoppar av SvP.

(FB) Svenskarnas parti (SvP) demonstrerar i Stockholm 30 augusti

det går bra nu!
han har ju också skrivet att en ME ska ha läckt mötesplats till RF varpå han blev misshandlad, det är väldigt allvarliga anklagelser som bör kommenteras av den andra parten.
Citera
2014-09-02, 20:18
Medlem
Tror inte man ska dra för höga växlar av intrigerna, ledningen har rett ut intriger bra förr. Finns betydligt mer bråk i S, M, SD osv.
Citera
2014-09-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Tror inte man ska dra för höga växlar av intrigerna, ledningen har rett ut intriger bra förr. Finns betydligt mer bråk i S, M, SD osv.

Självklart, nu är det ju som så att en av SVP´s ledande? medlemmar utpekas som förrädare och är en enorm säkerhetsrisk för medlemmarna på orten. (om det nu ens är sant) därför bör man antingen bekräfta eller dementera, åtminstone internt.
Citera
2014-09-02, 20:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
han har ju också skrivet att en ME ska ha läckt mötesplats till RF varpå han blev misshandlad, det är väldigt allvarliga anklagelser som bör kommenteras av den andra parten.
Av det han skriver i inlägget verkar det som att de andra med ME i spetsen istället beskyller honom för att ha läckt tiden och mötesplatsen.
Citera
2014-09-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Av det han skriver i inlägget verkar det som att de andra med ME i spetsen istället beskyller honom för att ha läckt tiden och mötesplatsen.

Skulle han alltså själv ha sett till att han blev misshandlad?
Citera
2014-09-02, 20:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Skulle han alltså själv ha sett till att han blev misshandlad?
Så uppfattar SB att ME och de andra menar, ja.

Om SB:s version stämmer (inlägget på nationell.nu och facebookuppdateringen) så är det skamligt agerat av partikamraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in