2014-09-02, 08:17
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Vilka hjältar.. Det är inte första gången heller, man kan ju undra om de verkligen tycker att det är klipskt utav dem att lägga ut sådana filmer på Youtube?
Min bedömning är att det är listigt gjort, att det är en smart plan bakom som du inte förstår och som ingen kommer att vilja avslöja för dig. Varför tänker du att det inte är klipskt?

Missförstå mig inte, jag försöker inte få dig att ändra din uppfattning. Vissa tycker att det är smart att SvP-politiker twittrar om att klippa fingrarna av folk, att under ett judiskt kapitalistiskt förtryck i första hand kämpa mot muslimer och kommunism, att under en svensk valrörelse satsa sin tid på väst-ukrainsk imperialistisk "nationalism" finansierad av rika gangsterjudar och Israel osv. Genom ditt inlägg i den här tråden gör du dig del av det senare. Det är vad du tycker är smart. Och alla måste ju få välja själva och jag vill inte styra över vad du väljer. Vill bara belysa det faktumet att vad folk anser är klipskt är väldigt olika från person till person.

Här är en till film som Nordfront bäddat in:
https://www.nordfront.se/film-motstandsman-i-folkrepubliken-luhansk-tillfangatog-soldater-fran-kievs-bataljon-aydar.smr
Den visar en västukrainsk bataljon SvP:are stödjer. Bataljonen finansieras av bland andra Kolomoisky (jude efterlyst för krigsbrott) och Lyaschko (väst-ukrainsk nationalist efterlyst för pedofili).
Citera
2014-09-02, 11:13
Medlem
baggebo1s avatar
En avhoppad Azov-soldat berättar öppenhjärtligt om svenskarna som är där och krigsturistar. Engelsk text:

https://www.youtube.com/watch?v=h5lUBeY7DeU

"It was like a leisure interest för them. Thet stayed for two to three weeks, just for kicks, and then left"

"They didn't have to be on duty in the canteen or the circulation control office"

"They are snipers mostly, they shoot from a far distance"

"I think, they are afraid to go to frontal attacks"

Skillt snabbt ute med damage control:

Tillfangatagen soldat som torterats till uttalanden, inga synliga stora skador sa vattentortyr &"plastpasen"

https://twitter.com/MikaelSkillt/status/506726871636406273
Citera
2014-09-02, 12:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En avhoppad Azov-soldat berättar öppenhjärtligt om svenskarna som är där och krigsturistar. Engelsk text:

"It was like a leisure interest för them. Thet stayed for two to three weeks, just for kicks, and then left"

"They didn't have to be on duty in the canteen or the circulation control office"

Tillfangatagen soldat som torterats till uttalanden, inga synliga stora skador sa vattentortyr &"plastpasen"

Skillt är rolig han.

...om du sager det sa, har bara svart att se nyttan i att civilister frivilligt utsatter sig for tortyr

När han var nästeschef i sundsvall så lade han ju ut bilder på internet där han poserade vid ett badkar och skröt om att de hade testat waterboarding så de skulle veta hur det känns.
Som civilist.

Angående vad killen säger om svenskarna så är det ju typiskt som man blir torterad till att avslöja.. eller?
Citera
2014-09-02, 12:29
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Så det är precis som många här har spekulerat kring angående deras deltagande. Dessa personer är inget annat än krigsturister som skiter helt i ideologi och övertygelse.
Citera
2014-09-02, 13:31
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Så det är precis som många här har spekulerat kring angående deras deltagande. Dessa personer är inget annat än krigsturister som skiter helt i ideologi och övertygelse.

För det första är det den "avhoppade" soldatens ord. Ingenting styrker hans uttalanden. För det andra så borde ni vara källkritiska. Kan någon här ukrainska eller sitter ni bara och tror att textningen stämmer?

Jag tänker inte ta sida i just det här fallet. Men det blir inte trovärdigt när troll på flashback med uppenbar pro-putin agenda lägger fram "bevis" för att svenskarnas är krigskåta galningar. Källkritik!
Citera
2014-09-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
För det första är det den "avhoppade" soldatens ord. Ingenting styrker hans uttalanden. För det andra så borde ni vara källkritiska. Kan någon här ukrainska eller sitter ni bara och tror att textningen stämmer?

Jag tänker inte ta sida i just det här fallet. Men det blir inte trovärdigt när troll på flashback med uppenbar pro-putin agenda lägger fram "bevis" för att svenskarnas är krigskåta galningar. Källkritik!
En ryss säger till mig att språket som talas är ryska och att det som sägs är i stort korrekt översatt.
Citera
2014-09-02, 20:31
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Min bedömning är att det är listigt gjort, att det är en smart plan bakom som du inte förstår och som ingen kommer att vilja avslöja för dig. Varför tänker du att det inte är klipskt?

Missförstå mig inte, jag försöker inte få dig att ändra din uppfattning. Vissa tycker att det är smart att SvP-politiker twittrar om att klippa fingrarna av folk, att under ett judiskt kapitalistiskt förtryck i första hand kämpa mot muslimer och kommunism, att under en svensk valrörelse satsa sin tid på väst-ukrainsk imperialistisk "nationalism" finansierad av rika gangsterjudar och Israel osv. Genom ditt inlägg i den här tråden gör du dig del av det senare. Det är vad du tycker är smart. Och alla måste ju få välja själva och jag vill inte styra över vad du väljer. Vill bara belysa det faktumet att vad folk anser är klipskt är väldigt olika från person till person.

Här är en till film som Nordfront bäddat in:
https://www.nordfront.se/film-motstandsman-i-folkrepubliken-luhansk-tillfangatog-soldater-fran-kievs-bataljon-aydar.smr
Den visar en västukrainsk bataljon SvP:are stödjer. Bataljonen finansieras av bland andra Kolomoisky (jude efterlyst för krigsbrott) och Lyaschko (väst-ukrainsk nationalist efterlyst för pedofili).

Vad jag försökte säga är att det inte direkt väcker sympati för dem hos vanligt folk, visst de kanske skrämmer fienden.
Men för en utomstående så väcker det knappast sympati.. Kanske skall förtydliga att jag inte står på någons sida i denna konflikt, vilket du verkar tro. Tycker det är ganska förvirrande ännu..
Senast redigerad av Framtyr 2014-09-02 kl. 21:00.
Citera
2014-09-03, 00:24
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania

Frågan är om det en tröst i sorgen? Om många av de ledande figurerna i partiet består av krigsturister som "skiter helt i ideologi och övertygelse" är det kanske ännu värre. Då är det galningar vi talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek

Kan du - SvinFullGrek - belägga att användaren baggebo1 är ett s k troll? H*n har över 2000 inlägg. Det känns icke trollaktigt, om du frågar mig.
Citera
2014-09-03, 04:17
Medlem
Chamoniards avatar
Är det någon som har koll på MS militära bakgrund? Han försöker lansera sig någon form av elitsoldat och sniper som har skjutit ihjäl folk på 15000m avstånd. Jag trodde han vare en vanlig hemvärnare?
Citera
2014-09-04, 17:04
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Är det någon som har koll på MS militära bakgrund? Han försöker lansera sig någon form av elitsoldat och sniper som har skjutit ihjäl folk på 15000m avstånd. Jag trodde han vare en vanlig hemvärnare?

Han snackar skit 90% av tiden, minst. Narcissism, krigsglorifiering och jävligt stor käft. Blir som det blir.
Citera
2014-09-05, 20:26
Medlem
Någon har splitterskador
Citat:
En svensk medborgare uppges ha skadats i striderna i östra Ukraina.

Enligt norska TV2 har mannen slagits för den högerextrema Azov-bataljonen mot de pro-ryska trupperna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19485627.ab
Citera
2014-09-05, 20:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Någon har splitterskador

Hur många svenskar finns det som det kan vara?
Skillt lär det ju inte vara eftersom personen passerade journalister utan att en enda gång säga sitt namn och be dem skriva om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in