2014-09-01, 21:44
Medlem
Busstations avatar
Cleverly ska vara klar för Everton enligt BBC.
2014-09-01, 21:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Cleverly ska vara klar för Everton enligt BBC.

Är det ett lån så är det åt helvete. Snikna jävla Everton.
2014-09-01, 21:47
Medlem
HanUtanNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jaha? United är inte den enda klubben som måste "balance their books over a three-year period". FFP gäller nämligen alla klubbar. Så, återigen, kan du vara vänlig och visa var eller hur United, mer specifikt, har problem med FFP?

Givetvis så är detta inte en unik regel för United. Trodde du det först?

Det jag skrev att United behöver att göra är att sälja spelare på grund av FFP, därför attt de spenderat massor detta fönster. Vill du veta hur situationen just nu är för United och FFP så kan du använda Google.
2014-09-01, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Är du dum eller trollar du bara?
Va?

Om Everton köper Lukaku från Chelsea för £20m, och Chelsea köper Diego Costa från ett utrikiskt land för £30m - då har inte engelska klubbar "spenderat" £50m. Man har spenderat £30m (£50m-£20m).

Citat:
Ursprungligen postat av HanUtanNamn

Det jag skrev att United behöver att göra är att sälja spelare på grund av FFP, därför attt de spenderat massor detta fönster. Vill du veta hur situationen just nu är för United och FFP så kan du använda Google.
Nej, det trodde jag inte, och jag antydde inte någonstans att jag trodde det.

Det föreligger inget tvång för United att sälja spelare. Det du citerade beskriver ju att man under en treårsperiod måste gå +/- 0, så varför skulle United vara tvungna att sälja spelare nu?
Senast redigerad av U-Fig 2014-09-01 kl. 21:49.
2014-09-01, 21:48
Medlem
LeonVances avatar
Reus är väl för fan inte en spelare som Arsenal behöver. Helvete Wenger, det här är allvarligt, värva det som behövs och inte en massa offensiva mittfältare hela tiden.
2014-09-01, 21:51
Bannlyst
Det intressanta är att se vissa managers jobba febrilt med värvningar som att de får någon slags adrenalinkick av att handla på dd-day.

från ab: "Steve Bruce är väldigt upptagen med att försöka värva Hatem Ben Arfa och Gaston Ramirez!"

Varför fixas inte dessa övergångar tidigare?
2014-09-01, 21:51
Medlem
boolas avatar
Citat:

Så du presenterar ett påstående utan någon som helst källa och refererar till Google?
2014-09-01, 21:55
Medlem
ischs avatar
Citat:

Fast tanke på att man räknar FFP över en period av flera år och att United har väldigt stora intäkter (som kommer att växa än mer samtidigt som man har minskat sin skuld) så är det verkligen inget problem i dagläget. I Uniteds fall är det generellt en väldigt liten del av alla intäkter som kommer ifrån spelarförsäljningar. FFP är och kommer förbli ett större problem för lag varav den stora delen av intäkterna kommer ifrån ägaren ex. Monaco och PSG. Chelsea verkar ha hittat en bra lösning på problemet genom att skriva kontrakt med alla spelare och låna ut de på tillväxt tills det är dax att skörda.
2014-09-01, 21:56
Medlem
HanUtanNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, det trodde jag inte, och jag antydde inte någonstans att jag trodde det.

Det föreligger inget tvång för United att sälja spelare. Det du citerade beskriver ju att man under en treårsperiod måste gå +/- 0, så varför skulle United vara tvungna att sälja spelare nu?

De hade behövt sälja för att klara av sin budget, över treårsperioden, för den här säsongen. Har du ingen läsförståelse? Från och med nu kan du ta dina dumma frågor med Google.

Arsenal verkar ha släppt Welbeck nu vilket fall.
2014-09-01, 21:57
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Det intressanta är att se vissa managers jobba febrilt med värvningar som att de får någon slags adrenalinkick av att handla på dd-day.

från ab: "Steve Bruce är väldigt upptagen med att försöka värva Hatem Ben Arfa och Gaston Ramirez!"

Varför fixas inte dessa övergångar tidigare?

För att de kanske inte var tillgängliga tidigare eller att planerade köp gick i stöpet. Alt att en konkurrents förstärkning tvingar fram en reaktion. ja, det finns väl en massa olika anledningar men rent generellt så får man ju ösa upp lite mer på DD så ju tidigare man är klar desto smidigare.
2014-09-01, 21:57
Medlem
antonaugustssons avatar
Finns det någon som helst substans i Reus-till-Arsenal ryktena?
2014-09-01, 21:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Finns det någon som helst substans i Reus-till-Arsenal ryktena?

Jag har väldigt svårt att se någon som helst anledning att han skulle gå eller att BVB skulle släppa honom. Framför allt till Arsenal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in