2014-09-01, 01:59
Medlem
Eftersom att ingen verkar dra igång en tråd om den här substansen tänkte jag att jag gör det när jag ändå har det i huvudet.

https://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=243299

http://hyperreal.info/talk/cmc-metaklefedron-t42044.html (okänt språk)

http://hjwww.guidechem.com/trade/pdetail2999354.html

Fullständigt namn: 1-(3-klorofenyl)-2(metylamino)propan-1-on

Kemisk formel: C10H12C1NO

Synonymer: 3-klormetylkatinon, 3-klormetkatinon, metaklefedron och sedan dessa två: kloredron och klopedron - från sista länken ovan.

Bild: http://oi59.tinypic.com/24q1sf7.jpg

Vad som går att säga om substansen utan vidare är att den är en nära släkting till 4-CMC med skillnaden att kloret är placerat på tredje positionen istället för fjärde. Skillnaden mellan 4-CMC och 3-CMC är det samma som mellan 4-MMC (mefedron) och 3-MMC fast i klorvarianten.

Rimligtvis är den här ett värdigt substitut till både mefedron, 3-MMC och 4-CMC som alla har varit omtyckta.

Vad vet vi?
Citera
2014-09-01, 10:11
Medlem
JohnOldmans avatar
Sprid inte ut den redan nu blir bara snabbare klassad.

Låt 4orna göra sitt först
Citera
2014-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman

vadå sprid inte ut den LOL tror du dom har Flashback som sök grejj när dom letar efter substanser att klassa?

han vill ju ha mer info om den

onT så vet jag inget om denna substans men den verkar väldigt lovande
Citera
2014-09-01, 16:41
Medlem
Strixezs avatar
Nej men varför sälja två likartade substanser samtidigt och få båda klassade samtidigt istället för att använda en i taget, och därmed ha roliga RC's ute på marknaden, längre?

Nu vet jag inte hur mycket effekt denna tråd lär ha, men det tänket bör man ha iaf.
Citera
2014-09-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman

Så med den logiken var det dumt av dig att diskutera 3-CMC överhuvudtaget i tråden om 4-CMC?

Jag menar; det är dumt att sprida information om att substansen existerar?

Folkhälsomyndigheten visste redan om att den här skulle dyka upp så fort som de fick reda på att 4-CMC fanns på marknaden. De är mer smarta än vad vi tror och kan mer om kemi än vad någon av oss kan skulle jag gissa på.

En sådan här tråd är knappast något problem och vad är ett diskussionsforum till för om inte för att diskutera saker och ting i de givna underkategorierna?

Problemet ligger inte i att en sådan här tråd dyker upp utan det stora problemet kommer när någon försöker att ta in drogerna via utlandet och det fastnar i tullen. Först då kommer myndigheterna att reagera och börja utreda drogerna.

Lugna dig för fan.

Citera
2014-09-01, 22:02
Medlem
JohnOldmans avatar
säger ni de så. Tycker fortfarande det är onödigt, diskutera ist det som redan finns i shoppar eller e påväg in.
Citera
2014-10-28, 18:30
Bannlyst
Den blev just under utredning av FHM. Nu får ni ta och plocka in Klofedron så folk hinner prova och se om den har nåt att erbjuda Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av spokenz
vadå sprid inte ut den LOL tror du dom har Flashback som sök grejj när dom letar efter substanser att klassa?

Bland annat, på Drogfokus 2012 sa Anders Persson från FHM att de sitter och läser på flashback bl.a för att få info. De får annars information från ett nätverk av olika skandinaviska myndigheter och andra verksamheter (förutom FHM, giftinformationscentralen, Statens kriminaltekniska laboratorium, Rättsmedicinalverket, Centralförbundet för alkohol- och narkotikafrågor, Läkemedelsverket, Tullen, Snuten, Åklagarmyndigheten och vården) och EU:s narkotikacenter som de även rapporterar in till från andra hållet om vad som händer här.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-10-28 kl. 18:46.
Citera
2014-10-28, 19:43
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Den blev just under utredning av FHM. Nu får ni ta och plocka in Klofedron så folk hinner prova och se om den har nåt att erbjuda Sverige.

Bland annat, på Drogfokus 2012 sa Anders Persson från FHM att de sitter och läser på flashback bl.a för att få info. De får annars information från ett nätverk av olika skandinaviska myndigheter och andra verksamheter (förutom FHM, giftinformationscentralen, Statens kriminaltekniska laboratorium, Rättsmedicinalverket, Centralförbundet för alkohol- och narkotikafrågor, Läkemedelsverket, Tullen, Snuten, Åklagarmyndigheten och vården) och EU:s narkotikacenter som de även rapporterar in till från andra hållet om vad som händer här.

Men det är ju likförbannat bättre att sprida den info och de varningar man kan ha så att man kan knarka säkert. Det spelar liksom ingen roll om 3,4-fagodron inte är nämnt här om folk börjar dö.
Citera
2014-10-28, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Men det är ju likförbannat bättre att sprida den info och de varningar man kan ha så att man kan knarka säkert. Det spelar liksom ingen roll om 3,4-fagodron inte är nämnt här om folk börjar dö.

Vem pratar du med här? Jag tycker bara att det är bra att skitsubstanserna som dränerar en på serotonin ett halvår efter en kväll försvinner. Ju förr Maras skapelser försvinner, desto bättre. Ju snabbare det går desto större blir trycket att ta fram bra och hälsosamt knark som det inte finns nån anledning till att klassa.
Citera
2014-10-28, 21:10
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Vem pratar du med här? Jag tycker bara att det är bra att skitsubstanserna som dränerar en på serotonin ett halvår efter en kväll försvinner. Ju förr Maras skapelser försvinner, desto bättre. Ju snabbare det går desto större blir trycket att ta fram bra och hälsosamt knark som det inte finns nån anledning till att klassa.

Då är vi på samma sida. Syftade faktiskt inte specifikt på ditt inlägg, utan mer allmänt i tråden.
Ber om ursäkt om det tolkades så.
Citera
2014-10-28, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Då är vi på samma sida. Syftade faktiskt inte specifikt på ditt inlägg, utan mer allmänt i tråden.
Ber om ursäkt om det tolkades så.

Okej då hajar jag, jag ber om ursäkt för att jag är en nörd med för stort ego som tar allt som personliga påhopp :-)
Citera
2014-11-01, 00:18
Medlem
Oj oj oj, en till jävla katinon-analog, hur fan orkar de....? Rena skiten är det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in