2014-08-29, 17:39
Medlem
Köpa vapen, burkar, flaskor med vatten, rubbet.

Tyvärr kommer det aldrig sprida hit, hur mycket man vill utplåna mänskligheten så finns politiker som vill ha sina slavar rena och friska.

G-Man is every where and every one
Citera
2014-08-29, 20:43
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkenvackerdag
Vilket andningsskydd ska jag köpa för att ha hyfsat skydd när det kommer hit. Ja, jag vet att det inte är luftburet än. Räcker engångs på gubbdagis, jula eller biltema?

Andningsskydd FFP3. Kan du knappast köpa på Jula.
Citera
2014-08-29, 20:56
Medlem
Var köper jag det billigast?
Citera
2014-08-29, 20:58
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Andningsskydd FFP3. Kan du knappast köpa på Jula.

Ganska dyra per stk: 243,94 kr var det billigaste jag hittade. Men ni sjukvårdspersonal kanske har en rejäl rabatt där

Finns liksom ingen större anledning att börja köpa på sig dessa, då man kommer behöva ganska många i det fall ebola skulle sprida sig hit. (såvida man inte är rik...)
Citera
2014-08-30, 00:54
Medlem
Only2lonelys avatar
Forskning visar nu att Ebola muterar snabbare än man tidigare trott. Och ju ängre detta virus cirkulerar i människor, desto bättre chans har det att producera en mutation som leder till än större förödelse än i nuläget...
http://m.sciencemag.org/content/early/2014/08/27/science.1259657
Citera
2014-08-30, 14:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Även Kongo drabbat av sitt första fall. Kanske sprider sig ännu mer österut, Somalia, Sudan, Eritrea.... hmmmm, nya perspektiv öppnar sig. Reinfeldt/7-k... dags att förbereda sig, eller gäller 'tack, för att du valde Sverige' obetingat?
Citera
2014-08-31, 21:13
Medlem
Misstänkt fall av Ebola utreds i Stockholm. Telegram i slutet på Aktuellt just nu.
Citera
2014-08-31, 21:15
Medlem
Flashshits avatar
Nu i kl21 Aktuellt i SVT så rapporterar dom om ett misstänkt ebolafall i Stockholm.

Vad var det idioten på socialstyrelsen eller var han nu sitter sa?

-"Risken att ebola kommer till Sverige är obefintligt"......
Citera
2014-08-31, 21:16
Medlem
Otroligt obehagligt att det kanske finns ett fall i Sverige just nu. Bara väntar på att det ska mutera och sen är kaoset igång.
Citera
2014-08-31, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkenvackerdag
Misstänkt fall av Ebola utreds i Stockholm. Telegram i slutet på Aktuellt just nu.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19456005.ab

Ännu inte ett bekräftat sjukdomsfall, men som precis så som vissa har sagt så var det enbart en tidsfråga innan Sverige förekommer i ebolasammanhang.
Citera
2014-08-31, 21:17
Medlem
Havremackas avatar
Obehagligt, men med tanke på noggrannheten vi har i Sverige när det gäller isolering inom sjukvården så känns det väldigt långt borta att det skulle sprida sig. Men vem vet, kanske har jag fel?
Citera
2014-08-31, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är beredd att hålla med dig, smugglingen av regnskogskött är en stor fara. Inte undra på att nyheten om likmaskar som vällde ut från ett flygplan snabbt omgärdades av hysch hysch.

Sverige ser snart sitt första ebolafall, det är jag helt övertygad om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19312065.ab

Jag citerar mig själv. Inom ett par dygn får vi höra talas om fler misstänkta ebolafall och inom någon vecka har vi bekräftade sjukdomsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in