Citat:
Ursprungligen postat av
Gorgios
Hmm jo hur lång tid ungefär tar det tills man får den fixad? Har frågat en urmakare och enligt honom så kan de inte få tag på reservdelar till den vilket jag förstår, har själv letat efter reservdelar utan framgång. Annars får jag ge bort den till någon som inte bryr sig och skaffa mig en ny klocka. Är på jakt efter en stabil rep, något som du rekommenderar?
Har fått den uppfattningen att asian Eta clone är väldigt ostabil, det är hit och miss på det urverket där man kan få en fullt fungerande klocka och en som är väldigt ostabil (likt min BR) är det något du också upplevt?
Om du loggar in på ett rep-forum så har de urmakare som lätt fixar klockan åt dig. Att skicka tillbaka den kan ta allt från ett par veckor till ett par månader. Rekommenderar att betala en urmakare lite pengar för att fixa den. Reservdelar såsom en tub till kronan eller liknande är inga problem att hitta.
Det går inte att generalisera asiatiska kloner på det sättet. Finns instabila och mer stabila verk. Sedan kan man ju såklart ha otur, vilket du tycks ha haft, om den behandlats varsamt av dig förstås. Har även jag haft en BR02, fast i ss. Sålde den efter någon vecka eftersom jag inte gillade utseendet. Köparen använder den flitigt och har inte haft problem alls med den

De enda urverk som krånglat för mig har varit 7750, och det ligger ju lite i deras natur att krångla. Ett tips om du vill ha ett verk som fungerar bra direkt är att betala en liten extra slant för den, undvik low-beats som 21j och 7750, i synnerhet modifierade som jag beskrivit tidigare i tråden.