2014-08-30, 07:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Femton med i 1X2-tipset. Åtminstone tjugo deltagare borde det väl kunna bli?

(FB) Tippa Serie A, Säsong 2 - Uno Kryss Due (Läs hela första inlägget)

Pirlo, Chiellini och Barzagli borta p.g.a. skador när Juventus möter Chievo borta i kväll:

http://www.football-italia.net/55066/allegri-chievo-wont-be-easy

Citat:
“We still need to work out how we're going to line up in defence because Chievo have various different options in attack, but that’s something I’ve already thought about.

“We'll take a 22-man squad to Verona. Giovinco, Llorente and Padoin will all travel.”

Finally, the Coach commented on their Champions League group, which includes Atletico Madrid, Olimpiakos and Malmo.

“Group A features four reigning champions. It’s not an easy draw and more finely poised than it may look.”

Allegri has also named his squad that will travel to Verona:

Juventus squad: Buffon, Romulo, Caceres, Ogbonna, Pogba, Pepe, Marchisio, Tevez, Coman, Giovinco, Llorente, Bonucci, Padoin, Asamoah, Vidal, Lichtsteiner, Storari, Evra, Rubinho, Pereyra, Mattiello, Marrone.

Gazzettan tror att startelvorna kommer att se ut så här:

Citat:
BARDI25
FREY21
DAINELLI3
CESAR12
BIRAGHI34
IZCO13
MANGANI84
HETEMAJ56
BIRSA23
MAXI LOPEZ10
PALOSCHI43

BUFFON1
LICHTSTEINER26
BONUCCI19
OGBONNA5
EVRA33
POGBA6
MARCHISIO8
VIDAL23
PEREYRA37
COMAN11
TEVEZ10

Nostalgiartikel om hur Gabriel Batistuta säsongen 1994-1995 slog Ezio Pascuttis rekordsvit i italienska ligan:

http://www.football-italia.net/55080/when-batigol-could-not-stop-scoring

Citat:
Five games out of five and tongues began wagging a little. Might Ezio Pascutti's record of 10 consecutive goalscoring matches dating back more than 30 years finally be under threat?

The Bologna hitman set that mark back in 1962-63 with a sequence which also began, coincidentally, on the opening day of the campaign. His goalscoring rush put the Rossoblu into a three-way Scudetto fight with Juventus and Spal from Ferrara although they would eventually fade away to finish fourth. Highlight of his achievement was a hat-trick in the 7-1 thrashing of local rivals Modena. Injury would ultimately bring his run to an end as he was unable to play against Sampdoria in the 11th week of the campaign. Who knows how much further he might have extended his run without that blow?

But it still set a mark which would stand for more than three decades and also brought Pascutti back into the headlines as Batistuta closed in on his milestone.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-30 kl. 08:48.
Citera
2014-08-30, 09:11
Medlem
Äntligen.

Och ikväll är det också Serie B, som dock krockar med Serie A. Dock tjuvstartade man igår med Perugia mot Bologna. Hett möte där Perugia tog tre poäng.

Och nu. Nu! Dvs samma dag som Serie B började, blev det klart att Vicenza blir det sista laget i serien. Hittills har det varit ”x”, i kalendern. Vafan!

Såvitt jag vet är det endast Varese som fått ett minuspoäng. Så förhoppningsvis blir det en någorlunda sportsligt riktig tabell. Man får vara glad för det lilla, när det gäller de lägre divisionerna i Italien.

Även Lega Pro tjuvstartade igår.
AlbinoLeffe – Cremonese 0-0

Piacenza startar med -8. Forza Piacenza.
Senast redigerad av Brille68 2014-08-30 kl. 09:17.
Citera
2014-08-30, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Pirlo, Chiellini och Barzagli borta p.g.a. skador när Juventus möter Chievo borta i kväll:

http://www.football-italia.net/55066/allegri-chievo-wont-be-easy

Gazzettan tror att startelvorna kommer att se ut så här:
...

Jag hoppas på Giovinco. Under Allegri skulle han kunna blomma ut.

Men jag är nog tämligen ensam om det. Skiter väl jag i.
Citera
2014-08-30, 15:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Kändes oerhört väntat. Var det första namnet som dök upp i huvudet när jag hörde att Reimers skulle sluta. En rätt bra ersättare, men det är väldigt synd att inte Reimers fortsätter då hon var en eminent programledare.

Jag tror inte att Reimers frånvaro kommer märkas. Hon passade förvisso bra i rollen med en Birro och en Wilbacher som hela tiden tjattrar men hon sade väldigt sällan saker som fick mig att tänka till eller nicka medhållande. Konstaterade mest läget.
Citera
2014-08-30, 16:07
Medlem
Spinnacers avatar
Äntligen drar det igång igen! Känns som ett år sedan - speciellt då förra säsongen var nästan avgjord redan i Januari.
Citera
2014-08-30, 20:34
Medlem
Försöksdjurs avatar
Då är vi igång! Med Juventus redan i topp
Citera
2014-08-31, 09:06
Medlem
Citat:
...
Spännande landskamp mot Holland fjärde september i Bari, men ännu ingen landslagstrupp så vitt jag kunde se.

Questa la lista dei 27 giocatori convocati da Antonio Conte: -

portieri: Buffon, Padelli, Perin e Sirigu; -

difensori: Astori, Bonucci, Chiellini, De Sciglio, Paletta e Ranocchia; -

centrocampisti: Candreva, Darmian, De Rossi, Florenzi, Giaccherini, Maggio, Marchisio, Parolo, Pasqual, Poli, Verratti; -

attaccanti: Destro, El Shaarawy, Giovinco, Immobile, Osvaldo e Zaza.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Nazionale/30-08-2014/nazionale-conte-lascia-casa-balotelli-convocati-el-shaarawy-osvaldo-zaza-90307606281.shtml

Ingen Balotelli...
Citera
2014-08-31, 12:53
Medlem
Citat:

Tack för denna, missa tyvärr 2 matcher igår. Men det gör inget, lite försprång till er andra.
Citera
2014-08-31, 13:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Questa la lista dei 27 giocatori convocati da Antonio Conte: -

portieri: Buffon, Padelli, Perin e Sirigu; -

difensori: Astori, Bonucci, Chiellini, De Sciglio, Paletta e Ranocchia; -

centrocampisti: Candreva, Darmian, De Rossi, Florenzi, Giaccherini, Maggio, Marchisio, Parolo, Pasqual, Poli, Verratti; -

attaccanti: Destro, El Shaarawy, Giovinco, Immobile, Osvaldo e Zaza.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Nazionale/30-08-2014/nazionale-conte-lascia-casa-balotelli-convocati-el-shaarawy-osvaldo-zaza-90307606281.shtml

Ingen Balotelli...

Pasqual, Giovinco, Destro och Florenzi får inte starta i sina klubblag, men Conte tror på dem, och det gör han nog rätt i. Giaccherini tillbaka, ska bli intressant att se hur han lyckas i Premier League under säsongen.

Simone Zaza från Sassuolo debuterar.

Stark mittfältskader även när Pirlo saknas. Forwardssidan däremot osäker. Där behövs en pålitlig målgörare som visar vägen, och det är väl ändå Immobile man i första hand får hoppas på just nu.
Citera
2014-08-31, 13:41
Medlem
anteri17s avatar
Ingen som reagerar på att det inte är någon Balo? Direkt obegåvat att inte ta med honom.

Jag reserverar mig för om han är skadad.
Citera
2014-08-31, 15:01
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ingen som reagerar på att det inte är någon Balo? Direkt obegåvat att inte ta med honom.

Jag reserverar mig för om han är skadad.

Han spelar 'as we speak' så han är tillgänglig.
Citera
2014-08-31, 16:29
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Han spelar 'as we speak' så han är tillgänglig.

Hur fint som helst att Balotelli inte är med. Om han inte får en sjuk utväxling i Liverpool så finns det andra spelare att bygga ett landslag kring. Några som har lite explosivitet och vilja att spela en modern och högenergisk fotboll. Man blir lite tudelad till Conte, han är den enda som har bollarna att göra det här, men samtidigt är det lite oroande med hans hans tjat om att landslaget ska bli som ett klubblag. Det tyder på att han känner sig osäker med det traditionella landslagsupplägget? Aj, aj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in