Hej!
Det är dags för ännu en säsong av Tippa Serie A.
Obs! Tippa Serie A - då menar jag inte Brazil Lig, det är italienska fotboll som gäller här
Såhär gick det föra säsongen: (FB) Tippa Serie A - Säsong 1
Morganovic (jag) är regerande mästare och kommer göra allt för att försvara titel. Vågar ni att utmana mig och bli den andra att vinna Tippa Serie A. Jag kan säga att jag redan nu känner mig jagad. Det är några styckena som har utmanat mig. Det kommer inte bli lätt att försvara titeln.
Hoppas jag får se några deltagare från föra säsongen.. det var en tuff kamp i toppen från början till slut. Hoppas på en lika spännande och intressant säsong.
Om ni vill vara med och testa era kunskaper om Italiensk fotboll, så är det viktigt att ni läser igenom reglerna noga så slipper vi onödiga konsekvenser senare.
Regler:
1. Du kan gå med i tävlingen när som helst.
2. Jag kommer lägga upp ett inlägg med 10 matcher. Matcherna ska du kopiera och klistra in i rutan där man skickar meddelande här i tråden ( Svara på ämnet ).
Ett tips sker i form av ett inlägg innehållande matcherna i omgången samt 1, X eller 2 för hur man tror att respektive match slutar.
Ett korrekt tips ser alltså ut enligt följande: ( Exempel )
3. Du får bara tippa en gång, per omgång.
4. Du får inte gardera.
5. Du får inte ändra inskickade tippningar.
6. Du måste skicka ditt tips innan spelstopp.
Vi kör med olika spelstopp. Skulle du missa exempel lördagens matcherna, så kan du tippa övriga matcher i omgången. Men som sagt tänk på att du måste tippa innan spelstopp, annars räknas inte matchen.
Här ett exempel, hur ni kan göra.
7. Poängen kommer att delas ut i enklast möjliga form, d.v.s. 1 poäng för 1 rätt. Den som samlat flest poäng efter 38 omgångar har vunnit tävlingen. Jag kommer att rätta så fort som möjligt efter att alla matcher är spelade.
8. Skulle det bli så att vi har två eller fler på första plats när säsongen är slut.
Då vinner deltagaren som har flest ( 10 rätt ) under säsongen, skulle det vara lika eller om ingen lyckades greja 10 rätt, då kollar jag hur många antal flest ( 9 rätt ) mellan deltagarna, skulle det vara lika där, fortsätter jag på flest ( 8 rätt ) osv... tills jag hittar ett avgörande.
9. Vad vinner man när säsongen är slut?
Vinnaren får äran.. att vinna denna tävling är respekt.
Efter när säsongen är slut, kommer jag spara alla poäng och göra en maratontabell.
10. Om ni måste resa bort och riskerar att missa ett par omgångar, så kan ni skicka en förfrågan via "PM = Privat meddelande" till Morganovic, så får ni lämna in era rader inför omgångarna ni missar.
11. Är du avstängd från forumet, så kan du skicka in ditt tips till min mail: unokryssdue@hotmail.com
När du skickar ditt tips till min mail, glöm inte att skriva ditt användarnamn också, så jag vet vem du är.
12. Frågor om tävlingen tas med mig och det gör du via PM ( inget annat ) och behöver jag informera deltagarna om någonting under tävlingens gång så kommer jag meddela det här.
13. Diskussioner om Calcio / Serie A i tråden är inte tillåtet. Förutom våra egna redovisningar och enkla meddelanden är det endast tipsinlägg som accepteras i tråden.
Vill ni diskutera Italiensk fotboll, så gör ni det i tråden: (FB) Allt om Calcio! 2014/2015 i fotbollsforumet eller i Serie A omgångs trådarna här i "fotboll matchprat forumet".
Just det glömde säga att om du får 10 rätt på tipset, så hamnar du i Hall of Fame här i tråden.
Har ni några fråger, tveka inte, skriv till mig via PM.
Lycka till den här säsongen och må bästa tippare vinna / Forza Calcio Italia!
Det är dags för ännu en säsong av Tippa Serie A.
Obs! Tippa Serie A - då menar jag inte Brazil Lig, det är italienska fotboll som gäller här

Såhär gick det föra säsongen: (FB) Tippa Serie A - Säsong 1
Morganovic (jag) är regerande mästare och kommer göra allt för att försvara titel. Vågar ni att utmana mig och bli den andra att vinna Tippa Serie A. Jag kan säga att jag redan nu känner mig jagad. Det är några styckena som har utmanat mig. Det kommer inte bli lätt att försvara titeln.
Hoppas jag får se några deltagare från föra säsongen.. det var en tuff kamp i toppen från början till slut. Hoppas på en lika spännande och intressant säsong.
Om ni vill vara med och testa era kunskaper om Italiensk fotboll, så är det viktigt att ni läser igenom reglerna noga så slipper vi onödiga konsekvenser senare.
Regler:
1. Du kan gå med i tävlingen när som helst.
2. Jag kommer lägga upp ett inlägg med 10 matcher. Matcherna ska du kopiera och klistra in i rutan där man skickar meddelande här i tråden ( Svara på ämnet ).
Ett tips sker i form av ett inlägg innehållande matcherna i omgången samt 1, X eller 2 för hur man tror att respektive match slutar.
Ett korrekt tips ser alltså ut enligt följande: ( Exempel )

2014-08-30 18:00 Chievo-Juventus..........1
2014-08-30 20:45 Roma-Fiorentina..........X
-----------------------------------------------
2014-08-31 18:00 Atalanta-Verona...........2
2014-08-31 18:00 Milan-Lazio..................1
osv.
2014-08-30 20:45 Roma-Fiorentina..........X
2014-08-31 18:00 Atalanta-Verona...........2
2014-08-31 18:00 Milan-Lazio..................1
osv.
3. Du får bara tippa en gång, per omgång.
4. Du får inte gardera.
5. Du får inte ändra inskickade tippningar.
6. Du måste skicka ditt tips innan spelstopp.
Vi kör med olika spelstopp. Skulle du missa exempel lördagens matcherna, så kan du tippa övriga matcher i omgången. Men som sagt tänk på att du måste tippa innan spelstopp, annars räknas inte matchen.
Här ett exempel, hur ni kan göra.
Vi säger att idag är det söndag, och du missade lördags matcherna. Men då tippar man resten av omgången och lämnar lördags matcherna tomma.
( Spelstopp - Tid ) och matcher
2014-08-30 18:00 Chievo-Juventus.........
2014-08-30 20:45 Roma-Fiorentina.........
2014-08-31 18:00 Atalanta-Verona..........1
2014-08-31 18:00 Milan-Lazio.................X
2014-08-31 20:45 Cesena-Parma.............2
2014-08-31 20:45 Genoa-Napoli..............1
2014-08-31 20:45 Palermo-Sampdoria.....X
osv.
( Spelstopp - Tid ) och matcher
2014-08-30 18:00 Chievo-Juventus.........
2014-08-30 20:45 Roma-Fiorentina.........
2014-08-31 18:00 Atalanta-Verona..........1
2014-08-31 18:00 Milan-Lazio.................X
2014-08-31 20:45 Cesena-Parma.............2
2014-08-31 20:45 Genoa-Napoli..............1
2014-08-31 20:45 Palermo-Sampdoria.....X
osv.
7. Poängen kommer att delas ut i enklast möjliga form, d.v.s. 1 poäng för 1 rätt. Den som samlat flest poäng efter 38 omgångar har vunnit tävlingen. Jag kommer att rätta så fort som möjligt efter att alla matcher är spelade.
8. Skulle det bli så att vi har två eller fler på första plats när säsongen är slut.
Då vinner deltagaren som har flest ( 10 rätt ) under säsongen, skulle det vara lika eller om ingen lyckades greja 10 rätt, då kollar jag hur många antal flest ( 9 rätt ) mellan deltagarna, skulle det vara lika där, fortsätter jag på flest ( 8 rätt ) osv... tills jag hittar ett avgörande.
9. Vad vinner man när säsongen är slut?
Vinnaren får äran.. att vinna denna tävling är respekt.
Efter när säsongen är slut, kommer jag spara alla poäng och göra en maratontabell.
10. Om ni måste resa bort och riskerar att missa ett par omgångar, så kan ni skicka en förfrågan via "PM = Privat meddelande" till Morganovic, så får ni lämna in era rader inför omgångarna ni missar.
11. Är du avstängd från forumet, så kan du skicka in ditt tips till min mail: unokryssdue@hotmail.com
När du skickar ditt tips till min mail, glöm inte att skriva ditt användarnamn också, så jag vet vem du är.
12. Frågor om tävlingen tas med mig och det gör du via PM ( inget annat ) och behöver jag informera deltagarna om någonting under tävlingens gång så kommer jag meddela det här.
13. Diskussioner om Calcio / Serie A i tråden är inte tillåtet. Förutom våra egna redovisningar och enkla meddelanden är det endast tipsinlägg som accepteras i tråden.
Vill ni diskutera Italiensk fotboll, så gör ni det i tråden: (FB) Allt om Calcio! 2014/2015 i fotbollsforumet eller i Serie A omgångs trådarna här i "fotboll matchprat forumet".
Just det glömde säga att om du får 10 rätt på tipset, så hamnar du i Hall of Fame här i tråden.
--------------------------: Hall of Fame :--------------------------
10 rätt: Just nu har ingen lyckas med det, kanske det blir du?
Mästare
( Säsong 1 ) : Morganovic = 193 poäng (Se: Tippa Serie A - Säsong 1 )
10 rätt: Just nu har ingen lyckas med det, kanske det blir du?
Mästare
( Säsong 1 ) : Morganovic = 193 poäng (Se: Tippa Serie A - Säsong 1 )
Har ni några fråger, tveka inte, skriv till mig via PM.
Lycka till den här säsongen och må bästa tippare vinna / Forza Calcio Italia!
Senast redigerad av Morganovic 2014-08-24 kl. 12:52.
Senast redigerad av Morganovic 2014-08-24 kl. 12:52.