2014-08-31, 14:14
Medlem
Hej.

Är sugen på att färga mitt hår, men tänker inte gå till frisören för det.

Tänkte gå ifrån mitt naturliga som är extremt mörkbrunt nästan svart till hyfsat ljusbrunt. Hur ska man göra det? Är det bara att köpa ett sånt paket som finns i affärerna och be någon person kleta in det i håret eller?

Vad exakt är det som man får med i ett sånt paket? Behöver jag köpa till något annat eller?

Tacksam för svar o tips!
Citera
2014-08-31, 15:13
Medlem
Du måste bleka först, resultatet kommer 99% bli koppar/rött/orange. Sedan får du bleka upp håret ytterligare tills du kan lägga i färgen ( ljusbrun )

Du kommer fortfarande ha en massa färgpigment i det blekta håret så när du väl lägger i den ljusbruna färgen kan resultatet bli något helt oväntat då det träffar det redan blekta håret. Resultatet kan bli grön/brunt/mörkt.

Gå till frissan..
Citera
2014-08-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Du måste bleka först, resultatet kommer 99% bli koppar/rött/orange. Sedan får du bleka upp håret ytterligare tills du kan lägga i färgen ( ljusbrun )

Du kommer fortfarande ha en massa färgpigment i det blekta håret så när du väl lägger i den ljusbruna färgen kan resultatet bli något helt oväntat då det träffar det redan blekta håret. Resultatet kan bli grön/brunt/mörkt.

Gå till frissan..

wtf kan du inte ge ett bättre svar än att gå till frissan? Tror du att jag ska paya 2 lök för något jag vill kunna lära mig att göra själv?
Citera
2014-08-31, 15:37
Medlem
Du bleker det tills det blir ljust, sen för att inte bli grön i håret så kan du lägga in en ljusröd färg/toning bara för att få pigment i håret. Sen lägger du i en ljusbrun hårfärg - när du bleker håret så förvinner typ all pigment som man naturligt har i håret, typ rött osv.
Citera
2014-08-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maania
Du bleker det tills det blir ljust, sen för att inte bli grön i håret så kan du lägga in en ljusröd färg/toning bara för att få pigment i håret. Sen lägger du i en ljusbrun hårfärg - när du bleker håret så förvinner typ all pigment som man naturligt har i håret, typ rött osv.

Får man med allt det där i ett vanligt färgpaket som står vid hyllorna affären?
Citera
2014-08-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swagztor
wtf kan du inte ge ett bättre svar än att gå till frissan? Tror du att jag ska paya 2 lök för något jag vill kunna lära mig att göra själv?

Bättre svar? Jag gav dig ett svar hur processen kommer bli lol!

Du gör som du själv vill, men frissan kan få till det resultat du vill ha direkt och att det blir bra, du ska ju kunna visa dig in public efteråt också, eller hur?

"Får du med allt det där i ett paket..." lol, du verkar grymt oerfaren!
Citera
2014-08-31, 16:13
Medlem
Citat:
Bättre svar? Jag gav dig ett svar hur processen kommer bli lol!

Du gör som du själv vill, men frissan kan få till det resultat du vill ha direkt och att det blir bra, du ska ju kunna visa dig in public efteråt också, eller hur?

"Får du med allt det där i ett paket..." lol, du verkar grymt oerfaren!

åh nej, jag blir dissad över mina färga håret skills... Självklart är jag oerfaren?! Kan du inte bara svara istället för att hålla på o konstra?
Citera
2014-08-31, 16:16
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Köp Poly Blonde M1, superljus. Köp flera förpackningar beroende på hur långt hår du har. Blek ner håret så mycket det går, det kommer bli kopparfärgat. Blek igen.
Köp sen en ljusbrun färg, då du inte kommer ha något pigment kvar i håret så rekommenderar jag dig att du köper en nyans av ljusbrunt som är ca 2 nyanser ljusare än ditt önskade resultat.
Risken att ditt hår blir fläckigt och missfärgat är överhängande, men jag tror ändå du kan lyckas. Se till att ha blekmedlet i länge första gången.
Lycka till
Citera
2014-08-31, 16:36
Medlem
Citat:
åh nej, jag blir dissad över mina färga håret skills... Självklart är jag oerfaren?! Kan du inte bara svara istället för att hålla på o konstra?

Vad är det du vill att jag ska svara på?

Du behöver köpa blekningspaket och din ljusbruna färg.
Citera
2014-08-31, 19:13
Medlem
Ethinas avatar
Jag rekommenderar inte att försöka ljusa upp ditt egna hår hemma om du önskar en ljusbrun färg utan nyanser av rött/orange. Kommer bli ett jävla jobb varje gång du ska färga utväxten.
Citera
2014-08-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Köp Poly Blonde M1, superljus. Köp flera förpackningar beroende på hur långt hår du har. Blek ner håret så mycket det går, det kommer bli kopparfärgat. Blek igen.
Köp sen en ljusbrun färg, då du inte kommer ha något pigment kvar i håret så rekommenderar jag dig att du köper en nyans av ljusbrunt som är ca 2 nyanser ljusare än ditt önskade resultat.
Risken att ditt hår blir fläckigt och missfärgat är överhängande, men jag tror ändå du kan lyckas. Se till att ha blekmedlet i länge första gången.
Lycka till

Okej tack så mycket!

Citat:
Vad är det du vill att jag ska svara på?

Du behöver köpa blekningspaket och din ljusbruna färg.

Jag undrade bara om man fick med allt i förpackningen eller om man måste köpa vissa saker separat?

Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Jag rekommenderar inte att försöka ljusa upp ditt egna hår hemma om du önskar en ljusbrun färg utan nyanser av rött/orange. Kommer bli ett jävla jobb varje gång du ska färga utväxten.

Vad gör frisörerna som är så speciellt då? Sen vad brukar det kosta att färga frillan hos en frissa? Jag har inte långt hår, typ 7cm där uppe o 3 på sidorna o nacken. Måste man ta med färg o sånt eller?

Om jag nu skulle vilja testa att göra det där hemma, har du några tips då?
Citera
2014-09-01, 08:27
Medlem
Citat:
Du har ju fått massa svar. Och ja, är du oerfaren så finns fan risken att du sabbar ditt hår helt, vilket gör att de där pengarna hos frisören plötsligt inte alls verkade som så jävla mycket och att du sannolikt måste dit ändå efteråt om du fuckat upp allt själv för att du "ville lära dig".

Om du ska ge dig på att bleka själv utan att sabba skiten får du läsa på mer, inte bara gå på ett svar här som verkar i linje med vad du var ute efter. Bruna färger är svåra att få till, har man för mycket rött i håret så väger det över till rödbrunt och har man för lite röda pigment så kan håret bli grönt. Att du köper en förpackning i affären garanterar inte att du får en färg du vill ha (trots att blekningen kanske skulle ha gått hyfsat). Den kan bli för mörkt, för röd, för grön, för vad som helst. Blir det fel kan det behövas en omgång till av diverse kemikalier för att rätta till snedsteget och då kanske ditt hår redan vill gå av, alternativt blivit så skört att du inte kommer att kunna tvätta det normalt utan att det blir tuggummikonsistens av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in