Citat:
Ursprungligen postat av
Swagztor
åh nej, jag blir dissad över mina färga håret skills... Självklart är jag oerfaren?! Kan du inte bara svara istället för att hålla på o konstra?
Du har ju fått massa svar. Och ja, är du oerfaren så finns fan risken att du sabbar ditt hår helt, vilket gör att de där pengarna hos frisören plötsligt inte alls verkade som så jävla mycket och att du sannolikt måste dit ändå efteråt om du fuckat upp allt själv för att du "ville lära dig".
Om du ska ge dig på att bleka själv utan att sabba skiten får du läsa på mer, inte bara gå på ett svar här som verkar i linje med vad du var ute efter. Bruna färger är svåra att få till, har man för mycket rött i håret så väger det över till rödbrunt och har man för lite röda pigment så kan håret bli grönt. Att du köper en förpackning i affären garanterar inte att du får en färg du vill ha (trots att blekningen kanske skulle ha gått hyfsat). Den kan bli för mörkt, för röd, för grön, för vad som helst. Blir det fel kan det behövas en omgång till av diverse kemikalier för att rätta till snedsteget och då kanske ditt hår redan vill gå av, alternativt blivit så skört att du inte kommer att kunna tvätta det normalt utan att det blir tuggummikonsistens av allt.