Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Och jag vidhåller att du inte kan veta det. Särskilt om du nu inser att vissa människor är kapabla att skifta humör väldigt snabbt. Den "förmågan" blir ännu starkare när man inte är i sämre mental balans än normalt och det tror vi ju oss unisont veta att VB var denna sista tid i sitt liv.
Nej, jag inser inte det, jag inser att det kan vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det kan också ha funnits en utlösande faktor - t ex en viss avskedsreplik eller brist på avskedsreplik från MB:s sida som fick henne att svänga humöret 180 grader. Och nej - det är inte nödvändigtvis det som orsakade ilskan/frustrationen i grunden som en sån här person först drar upp när hen går till angrepp mot någon.
Nej, SMS-trafiken under dagen och tidigare facebookmeddelanden motsäger det. Vem är glad tillsammans med någon som just har gjort slut?
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Angående diagnoser och förutsägelser så förstår du fortfarande inte. Har man en diagnos så kan man förvänta sig vissa beteenden i vissa situationer, men diagnosen är ett ganska grovt analysverktyg och det är svårt att göra exakta förutsägelser. Vad du gör är att ni i brist på konkreta saker som talar för hans oskuld försöker använda diagnoserna och hans personlighet till att bortförklara saker och konstruera "beteendeanalyser" för att försvara att han gör saker som framstår som helt logiska och väntade om han är skyldig. Men dessa har inte mycket faktaunderlag till stöd och jag visade bara på att en straight forward-gissning om hur en AS-person skulle hantera en sån situation snarare handlar om att man tjafsar emot och drar sina egna logiska argument. Att ADD skulle "konsumera" denna del av typiskt AS-beteende har jag svårt att hitta logiska skäl för. Dessutom var han väldigt aktiv i övrigt under dessa dagar och hade egna åsikter och argument för var man borde söka. Det blir liksom inte trovärdigt att hitta på att han skulle ljuga för kompisarna bara för att han inte "orkar" dra sina egna logiska skäl till varför det inte är meningsfullt att ringa. Hans förklaring här låter exakt lika mycket efterhandskonstruktion som exempelvis förklaringarna till varför han INTE låste bilen efter att han först påstått att han i "princip alltid" gjorde det.
Jag har aldrig påstått att en diagnos skulle konsumera beteende orsakade av annan diagnos. Jag tycker att hans skäl låter rimligt. Halva Boden ringde, så det var ingen mening med att ringa. Kompisarna tjatade, så han låtsades ringa. Jag hittar inte "princip alltid" i FUP.
Men om vi slutar tjafsa om detaljer, håller du med om att MB gjorde slut i månadsskiftet april/maj, och att det alltså inte var sant det han sa i TR, att han gjorde slut i februari/mars, och inte haft något förhållande med VB sedan dess?