2014-02-16, 17:05
Medlem
Kör nu med condyline , tydligen 97% etanol i skiten :S & skiten blir typ vitt & luktar fan ej jordgubb man funderar starkt på att testa äppelcider vinäger då condyline skiten kostar 170 typ & va jag läst om huskuren e att den ska va mkt starkare hmm ir om man ska frysa skiten man vill jue ej ha de i sommar liksom vårtorna minska i början men sen ser de ut som de stannat av & vart på sesam drop in dom gjorde undersökning :O tog mindre än 5 min så var de klart & fick 2 flarrer condylin på recept dom säger att man kan prova med salva ir vätska jag tog jue vätskan som jag trode var starkast vilket de troligen va , men funderar starkt på huskuren funkar ej de blir de frysta bort & man får lokalbedövning när dom fryser .
Citera
Medlem
Kör nu med condyline , tydligen 97% etanol i skiten :S & skiten blir typ vitt & luktar fan ej jordgubb man funderar starkt på att testa äppelcider vinäger då condyline skiten kostar 170 typ & va jag läst om huskuren e att den ska va mkt starkare hmm ir om man ska frysa skiten man vill jue ej ha de i sommar liksom vårtorna minska i början men sen ser de ut som de stannat av & vart på sesam drop in dom gjorde undersökning :O tog mindre än 5 min så var de klart & fick 2 flarrer condylin på recept dom säger att man kan prova med salva ir vätska jag tog jue vätskan som jag trode var starkast vilket de troligen va , men funderar starkt på huskuren funkar ej de blir de frysta bort & man får lokalbedövning när dom fryser .
Citera
Medlem
sorry för dubbel post
Citera
2014-02-16, 18:42
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Olov-Nordin
Jag hade DNE mot vanliga vårtor hemma.
Har cuttat upp toppen på min kondis och hällt på DNE nu.
Det svider som fan.

Återkommer med rapport om jag lyckas driva bort fanskapet.

Testat samma sak, det svider nåt så jävulskt och mindre vårtor försvann efter 2-3 dagar.. dock kom allt tillbaka rätt fort så tveksamt om det fungerar lika bra som wartec etc.
Citera
2014-02-16, 19:11
Medlem
Även onlinemedicin.se har era grejer ni pratar om i tråden.
Medicinboxen.se också. Fördelen är väl att man får recept av läkare på båda de sajterna och även på Euroclinix.
Citera
2014-02-16, 19:25
Medlem
Skönt att man inte är ensam om att ha kondylom :/ . Och ni som inte redan har det (eller iallafall inte vet om det) ett råd till er är att använda KONDOM! Jag fick veta att hade kondylom för ca 5-6 månader sedan och jag har fortfarande problem med det. Det kommer bara nya,, och nya,,och nya. Jag använder både Aldara och condyline... Om de är någon som har tips till mig så jag inte får nya 24/7 så skulle jag bli skit glad!

Att vända sig till närhälsan är i princip meningslöst för dem är inte speciellt på lästa när det kommer till Kondylom eller herpes. I vart fall inte närhälsan som är på min ort.

MVH
Citera
2014-02-16, 19:45
Medlem
Att få tag på wartec, aldara eller condyline i sverige utan att visa paketet är inga problem, vart fall inte i den kommun som jag bor i. Ring närhälsan/vårdcentralen och berätta att du har haft någon av dem ovan nämnda preparaten men att dem har tagit slut och skulle behöva mer.

Och efter 6-24 timmar så schillivippen så har en läkare skrivit ut det till dig! Mycket billigare än o köpa på internet!
Citera
2014-03-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommandantMW
Att få tag på wartec, aldara eller condyline i sverige utan att visa paketet är inga problem, vart fall inte i den kommun som jag bor i. Ring närhälsan/vårdcentralen och berätta att du har haft någon av dem ovan nämnda preparaten men att dem har tagit slut och skulle behöva mer.

Och efter 6-24 timmar så schillivippen så har en läkare skrivit ut det till dig! Mycket billigare än o köpa på internet!

Funkar det påriktigt? Jag fick en flaska condyline som hjälpte skitbra (några månader) men av någon anledning så skulle jag smeta på 3 veckor senare när jag var hög som ett jävla hus (hade ingen vårta, men blame it on the ganja) och tappade flaskan och spillde då ut skiten... Nu har jag fått tillbaka skiten och har fan inte lust att gå och visa kuken igen.
Citera
2014-03-05, 01:45
Medlem
Vad tror ni om vanligt vårtmedel mot det?

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=237688
Citera
2014-03-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaSpliff
Funkar det påriktigt? Jag fick en flaska condyline som hjälpte skitbra (några månader) men av någon anledning så skulle jag smeta på 3 veckor senare när jag var hög som ett jävla hus (hade ingen vårta, men blame it on the ganja) och tappade flaskan och spillde då ut skiten... Nu har jag fått tillbaka skiten och har fan inte lust att gå och visa kuken igen.

Det gör det. Du kan ju dra till med en liten lögn att du har fått det utskrivet förut :P
Citera
2014-07-05, 20:12
Medlem
En varning och tips till alla som ska använda Wartec.

Jag vill varna alla för att använda spatlarna som följer med till Wartec. Använder du spatlarna kommer det nästan garanterat för mycket vätska som rinner ut runt vårtorna och fräter på den friska huden. Jag gjorde det misstaget och det blev helt rött efter 2 dagar och ett varigt sår bildades.

Vid nästa kur tog jag istället ett gem och doppade ena änden i vätskan, funkar jättebra att doppa i de rester som alltid ligger kvar i korken, och förde sedan gemet mot en vårta.
Då kom precis rätt mängd vätska för att vårtan skulle täckas men ingen frisk hud runtomkring. Du behöver doppa gemet efter varje vårta eftersom det fastnar minimalt med vätska på gemet.
Det funkar säkert jättebra med vilken smal stålbit som helst.

Jag har behandlat i 3 omgångar och vårtorna kommer tyvärr alltid tillbaka efter cirka 2-3 månader men det är grymt skönt att ha hittat en behandling helt utan biverkningar iaf.
Citera
2014-08-30, 19:48
Medlem
Jag behandlar just nu mot en kondylomvårta på översidan nere vid roten. Jag har dock märkt också att jag fått vad som ser ut som en "vit massa" precis där ollon möter förhud under penis. Kan det också vara kondylom fast se annorlunda ut pga att det är vid ollonkanten och strängen där? Det ser nästan ut som någon smetat ut en pyteliten bit av tandkräm där, väldigt skumt.. svamp..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in