Citat:
Ursprungligen postat av
Tillandsia
Jag håller med TS till 100% och tror att polisen begått någon sorts fel i sin tjänsteutövning. Det ska INTE vara okej att kontakta anhöriga till en myndig person utan att fara föreligger!
Det var hans föräldrar som kontaktade polisen, inte tvärtom, läs tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
blue30
Men frågan är varför polisen valde att köra hem mig till mina föräldrar likt en "fjortis"?
Jag tänker som sagt hur det skulle se ut om polisen kör hem alla kraftigt berusade personer över 18 år till deras föräldrar?
Polisen har ju ofta mycket att göra och det hade besparat polisen tid att istället köra mig till fyllearresten och låta arrestvakterna ta över.
För det första verkar du inte ha koll på vad skyldighet betyder, att polisen inte har
skyldighet att köra hem dig till dina föräldrar betyder
inte att de
inte får göra det.
Så som du skriver i den här tråden kan man ju lätt undra om du faktiskt är över 18 år. Du vill inte träffa dina föräldrar för att de besparade dig en natt i fyllecellen? Din bortskämda snorunge, ursäkta språket, men det behöver sägas. Du är arg på dina föräldrar för att de lät dig sova ruset av dig hemma hos dem,
trots att de inte har skyldighet att göra det. Hur jävla curlad har du blivit egentligen?
Vidare, att polisen slösade resurser kan du omöjligen veta. Om du ska ligga omhändertagen enligt LOB så har polisen
skyldighet att se till dig flera gånger per timme för att se så att du andas osv. Det är möjligt att polisen sparade på resurser genom att skjutsa dig till dina föräldrar.
Hoppas att du lärt dig någonting, om inget annat hur man använder ordet
skyldighet.
För övrigt, fjortis är inte en ålder, det är ett tillstånd, som du inte verkar ha lämnat. Din mupp!