2014-09-02, 00:25
Medlem
MisterMGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan någon insatt i City förklara varför de väljer att sälja Negredo? trodde han gjorde en rätt bra första säsong i PL men lite skador/formdipp under våren.

Att han skulle bli hemskickad till Spanien såg jag inte ske.

Nja.. Enligt OptaJoe:
"16 - Alvaro Negredo failed to score in any of his last 16 appearances for Man City, after a run of 9 goals in the 5 games before that. Fade."
Plus så har antagligen Jovetic gått före i anfallskön också.
Medlem
Hur fan kan Wenger spendera 400 milj på Sanchez men inte ta in en extra back!? Inte fan är Chambers någon duglig ersättare. Fan, blir 4:a plats iår igen.
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Nu känner jag för att argumentera omkull någon tomte, och du får bli den. Förklara för mig varför Welbeck är "bland det sämsta som finns tillgängligt", så ska jag sedan skriva en rapport om varför Welbeck kommer göra succé i Arsenal.
Gignac, Lacazette, Falcao, Negredo, Mandzukic, Costa, Balotelli, Eto'o, Huntelaar, Destro osv .. är ALLA bättre än Welbeck, var det inte förra året som Welbeck var sämst i Europa på att göra mål på sina chanser?
Medlem
MentosFruitcores avatar
Vad har Arsenal för ambitioner ens? Jag ser dem fortfarande som ett lag som SKA gå efter titeln varje säsong, men Wenger verkar vara nöjd med att lunka hem champions-league-spel, för då tjänar de pengar på biljetter och ägarna blir glada.
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Kan någon insatt i City förklara varför de väljer att sälja Negredo? trodde han gjorde en rätt bra första säsong i PL men lite skador/formdipp under våren.

Kanske inte var så nöjd med att spela fjärdefiolen efter Aguero, Dzeko, och Jovetic.
2014-09-02, 00:26
Medlem
Rosikos avatar
Citat:

Inte såld, utlånad med köpoption, vad jag vet.
2014-09-02, 00:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Nja.. Enligt OptaJoe:
"16 - Alvaro Negredo failed to score in any of his last 16 appearances for Man City, after a run of 9 goals in the 5 games before that. Fade."
Plus så har antagligen Jovetic gått före i anfallskön också.

Känns dock som Negredo bevisade att han funkade i City men att han gjorde en ojämn första säsong Vilket känns ganska naturligt i ny liga och nytt lag.

Tycker försäljningen bara känns allmänt skumt då City inte väljer att plocka in någon annan.
2014-09-02, 00:30
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Hur fan kan Wenger spendera 400 milj på Sanchez men inte ta in en extra back!? Inte fan är Chambers någon duglig ersättare. Fan, blir 4:a plats iår igen.

Hoppas han pensioneras snart.
Borde värvat något bättre än Welbeck..
2014-09-02, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Gignac, Lacazette, Falcao, Negredo, Mandzukic, Costa, Balotelli, Eto'o, Huntelaar, Destro osv .. är ALLA bättre än Welbeck, var det inte förra året som Welbeck var sämst i Europa på att göra mål på sina chanser?

Etoo bättre. Hehe. Gignac? OK.

Jag vet inte om han var sämst. Det jag vet var, om vi ska ta upp statistik, att han hade lika bra målratio som Daniel Sturridge när Welbeck fick spela som spets. Klart han inte gör så mycket mål som ytter, men vem fan gör det? Welbeck har en enorm potential, ser man inte det är man förmodligen blind. Grym touch, snabb och kvick, stark, bra i luften, bra i kombinations- och länkspel, jobbar stenhårt. Behöver bara få kontinuerlig speltid som striker så kommer han göra mål, tror inte han vinner skytteligan precis men en 15 mål för Arsenal är inte orimligt. Arsenal skapar mycket chanser också.

James Ducker @DuckerTheTimes · 1 tim
Good move for Welbeck and #AFC IMO. Could be the kick-start he needs. Attributes are there, needs a sustained run through middle #MUFC

Oliver Kay @OliverKayTimes · 2 tim
Not saying Welbeck is the new Thierry Henry. He really isn't. But he has raw materials, should improve at Arsenal if played through middle

Håller helt med dom engelska journalisterna om Welbeck.
Senast redigerad av speedi- 2014-09-02 kl. 00:34.
2014-09-02, 00:32
Medlem
DONE DEAL
Posted at 23:29
Southampton have signed defender Toby Alderweireld on loan from Atletico Madrid. A Champ Man legend back in his day. 20s all over the screen.
For a full list of confirmed transfers throughout the day, visit our dedicated page on the BBC Sport website.
2014-09-02, 00:32
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Etoo bättre. Hehe. Gignac? OK.

Jag vet inte om han var sämst. Det jag vet var, om vi ska ta upp statistik, att han hade lika bra målratio som Daniel Sturridge när Welbeck fick spela som spets. Klart han inte gör så mycket mål som ytter, men vem fan gör det?

Ja Ronaldo som exempel?
2014-09-02, 00:33
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Känns dock som Negredo bevisade att han funkade i City men att han gjorde en ojämn första säsong Vilket känns ganska naturligt i ny liga och nytt lag.

Tycker försäljningen bara känns allmänt skumt då City inte väljer att plocka in någon annan.
Kan ha något att göra med nya fair play reglerna om man bara lånar ut honom och tvingar Valencia att köpa honom inför nästa säsong. Det ger City en garanterad intäkt till nästa transfersommar redan nu och på så sätt ökar deras möjligheter i nästa fönster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in