Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag tycker det är synd om Kagawa säljs, men jag förstår det samtidigt. Känns inte som någon av tränarna (SAF, Moyes eller LvG hitills) använt Kagawa rätt eller spelat honom på rätt position, och med Mata i laget är det ännu svårare att hitta en plats åt Kagawa tyvärr. Han är något av en personlig favorit, men med det sagt förstår jag dels att han själv vill lämna, dels varför laget inte har spelat honom samt att jag hellre ser honom återvända till Dortmund och få en ny bra fas i karriären än att slösas bort på bänken i Man United.
Han har ju fått massvis med chanser centralt, men aldrig tagit den. Kan bara minnas en riktigt bra match från Kagawa i United och det var mot Norwich hemma. Han är vek, långsam och totalt ofarlig. Hade Kagawa varit engelsman hade alla hånat honom. Står oftast bara och petar och det händer aldrig något. Kagawa har säkert varit en bra spelare i Dortmund men det är längesen nu, han har varken varit bra i United eller i Japan så något är felet. Mest troligt hos han själv. Eller ett Dortmundfenomen, det börjar vara påtagligt många spelare därifrån som inte lyckas i andra klubbar nu!