2014-08-27, 12:59
Medlem
Graflunds avatar
Hur är föreläsarna på Örebro jämfört med de andra lärosätena?
Citera
2014-08-28, 16:17
Medlem
Sobofieds avatar
Lärarkommentarer SU, processrätt: Freddy Larsson, Daniel Brunson eller Simon Andersson?
Citera
2014-08-28, 18:29
Medlem
von-Mansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Att 60 % får AB låter ju bisarrt?

Haha nej det stämmer inte. På förra jiktentan hade 31.25% AB (undertecknad inkluderad ).
Citera
2014-08-28, 21:19
Medlem
mastejags avatar
Var i kontakt med läraren på JÖK:en och hon nämnde röd,blå och grön lagbok för kursen men jag har lyckats införskaffa mig den svarta...denna kände inte läraren till!?

Frågan är alltså vad fan har jag fått tag på för bok eller är läraren virrig??
Citera
2014-08-28, 21:28
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Var i kontakt med läraren på JÖK:en och hon nämnde röd,blå och grön lagbok för kursen men jag har lyckats införskaffa mig den svarta...denna kände inte läraren till!?

Undrar vilken stofil du fick tag i, den röda lagboken har inte getts ut på många år.
Citera
2014-08-28, 21:32
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Undrar vilken stofil du fick tag i, den röda lagboken har inte getts ut på många år.
Men hjälp det låter ju oroväckande är det så enkelt så den röda=svart och allt som står om den röda också gäller den svarta??
Citera
2014-08-28, 21:35
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Men hjälp det låter ju oroväckande är det så enkelt så den röda=svart och allt som står om den röda också gäller den svarta??
Jag är bara bekant med den blå och den gröna lagboken, då jag använde den gröna under studierna (fast nu under fördjupningskurserna är det billigare att printa ut relevant lagtext) och den blå i arbetet. Alla tre lagböckerna fungerar lika bra, även om den gröna saknar skatterätten men har ett skönt format, medan den blå har nyttiga rättfallshänvisningar under lagrummen.

Det är helt enkelt en smaksak. Det är inget som påverkar betyg eller inlärning.
Citera
2014-08-28, 21:38
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jag är bara bekant med den blå och den gröna lagboken, då jag använde den gröna under studierna (fast nu under fördjupningskurserna är det billigare att printa ut relevant lagtext) och den blå i arbetet. Alla tre lagböckerna fungerar lika bra, även om den gröna saknar skatterätten men har ett skönt format, medan den blå har nyttiga rättfallshänvisningar under lagrummen.

Det är helt enkelt en smaksak. Det är inget som påverkar betyg eller inlärning.
Ok tack för svar!

Det är ju helt klart stora böcker haha...
Citera
2014-08-28, 22:53
Medlem
wh0res avatar
Citat:

Vilken lärare var det?

Om du bara ska läsa JÖKen så finns även "Libers lagtexter" som alternativ har jag för mig. Men det beror väl på vilket lärosäte det gäller...
Senast redigerad av wh0re 2014-08-28 kl. 22:56.
Citera
2014-08-29, 00:25
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:

Det är korrekt.
Citera
2014-08-29, 11:05
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Det är korrekt.
Finemang!

tackar...
Citera
2014-08-29, 12:47
Medlem
"Hej.

Jag har härmed glädjen att meddela dig att du nu har blivit antagen till Örebro universitets juristprogram hösten 2014. Se informationen i bifogat dokument.

Jag vill ha svar från dig senast måndagen den 1 september klockan 8.00."

Okej, nu blev det lite stressigt!

Vad händer den första veckan på juristprogrammet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in