2014-08-28, 23:41
Medlem
StigAllans avatar
Mina gamla pensionerade föräldrar kommer troligen för att rösta SD efter att tidigare hållit sig till centern och miljöpartiet.
Nu är det stopp med stollerierna tycker både mor och far!

Mitt SD engagemang har upphört till förmån för SvP och det är kanske fler som gör som mig?
2014-08-28, 23:45
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne
/Mod.
2014-08-28, 23:49
Medlem
RingRing2014s avatar
Nu är RingRing inte längre miljöpartist i riksdagsval, utan är numera Sverigedemokrat.

Förtidsrösta du också, i en trevlig tom förtidsröstningslokal, imorgon!

Har även börjat läcka ut mina sympatier till fler vänner. Vilket i sin tur gjort att en eller två av dom tänker byta till SD, omedelbums.

När det gäller eventuella skandaler som ligger på vänt hos illasinnade tidningar så är nog tiden ute. Jag har svårt att tro att MSM skulle droppa något nu, röstningen har ju redan börjat.

Dessutom:

Direktrapport inifrån högsta ort i Moderaterna, man är tydligt uppgivna. Säker källa med stor insikt.

Autostrada 2014.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-29 kl. 00:30.
2014-08-28, 23:50
Medlem
Wiscounts avatar
Skolvalet 2010 uppgav ett SD-stöd som var ungefär dubbelt så stort som riksgenomsnittet tror jag. Misstänker att det kommer ett skolvalsresultat 2014, vi får väl se.
2014-08-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Skolvalet 2010 uppgav ett SD-stöd som var ungefär dubbelt så stort som riksgenomsnittet tror jag. Misstänker att det kommer ett skolvalsresultat 2014, vi får väl se.
Tyvärr har vänstern vunnit ungdomen. FI och MP dominerar. SDU vårt enda hopp?
Senast redigerad av regnis 2014-08-29 kl. 00:22.
2014-08-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnis
Tyvärr har vänstern vunnit ungdom. FI och MP dominerar. SDU vårt enda hopp?
Den som inte är vänster som ung har inget hjärta. Den som inte är höger som gammal har ingen hjärna.

...det är naturligt attt unga, naiva, politiskt okunniga röstar vänster. Inget att oroa sig för, det går över.
2014-08-29, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Den som inte är vänster som ung har inget hjärta. Den som inte är höger som gammal har ingen hjärna.

...det är naturligt attt unga, naiva, politiskt okunniga röstar vänster. Inget att oroa sig för, det går över.
Påminner om det Putin sade om Sovjet. "Den som inte saknar Sovjet har inget hjärta. Den som vill ha tillbaka Sovjet har ingen hjärna."

Skolvalen är totalt irrelevanta. Jag röstade V i skolvalet 2010. Nu? SD.
2014-08-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Inte alla, Jimmie sa att han var sverigedemokrat och nationalist, absolut inte feminist

Just det. Men nu tänkte jag på partiet. För även om SD inte tar ordet feminism i sin mun har man börjat profilera sig på ett sådant sätt att hoppas vinna fler kvinnliga röster genom det. Och självklart, det gäller att hänga med i opinionen. Inget konstigt med det.
2014-08-29, 00:58
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Just det. Men nu tänkte jag på partiet. För även om SD inte tar ordet feminism i sin mun har man börjat profilera sig på ett sådant sätt att hoppas vinna fler kvinnliga röster genom det. Och självklart, det gäller att hänga med i opinionen. Inget konstigt med det.
Menar du genom att ex. arbeta för en politik som förbättrar arbetsvillkoren för de som jobbar inom vården?
2014-08-29, 01:14
Medlem
RingRing2014s avatar
KDs ungdomsförbund vill nu minska asylinvandringen:

Dagens Nyheter
http://www.dn.se/debatt/vi-maste-borja-diskutera-grans-for-antalet-flyktingar/

Alla dessa saker som bekräftar att SD har haft rätt hela tiden stärker utan tvekan opinionen för SD. Detta är väl smått revolutionerande, att ett sjuklöverparti, iofs ungdomsgrenen, men ändå, nu hänger på den sverigevänliga vägen.

Grattis till den nya insikten!
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-29 kl. 01:17.
2014-08-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Menar du genom att ex. arbeta för en politik som förbättrar arbetsvillkoren för de som jobbar inom vården?

Självklart tänkte jag inte så långt. Var mer inne på att de numera har kvinnor med i sin reklam, som representanter i EU, som talespersoner på presskonferenser ... samhällsinformstionen till hushållen innehåller enligt uppgift från relativ pålitlig källa förutom valsedlar också en bild på två kvinnor och bara en Åkesson.

Bra, ur opinionsperspektiv.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-29 kl. 01:22.
2014-08-29, 01:43
Medlem
En teori till varför SD är lägre hos den yngre befolkningen kan kanske vara att andelen invandrare är mycket högre i de yngre åldrarna. En annan förklaring kan vara att de yngre ofta har en och annan invandrad bekant och får dåligt samvete av att rösta på dem. En tredje förklaring kan vara att yngre bor i storstäder i högre utsträckning, och storstadsbor tenderar vara individualister i högre utsträckning än vad de är nationalister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in