2014-08-28, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Juve kommer vinna gruppen, i övrigt kan det gå hur som helst, det är min känsla. MFF hade kunnat fått såväl svårare som lättare lottning och är nog nöjda. Men så pass uträknade som dom är av vissa förståsigpåare är dom inte enligt mig. På hemmaplan kommer man småjävlas tror jag.
Juve, vinna gruppen? Att Juve brukar ha svårt att prestera i Europa tar du inte hänsyn till? Har du glömt av att Atlético är med i gruppen?

Det kan verkligen inte gå "hur som helst" i övrigt; Atlético?! De vinner gruppen, utan någon som helst tvekan. Det är totalfiasko och skämskudde på om Juventus inte kniper andraplatsen.
Citera
2014-08-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Juve, vinna gruppen? Att Juve brukar ha svårt att prestera i Europa tar du inte hänsyn till? Har du glömt av att Atlético är med i gruppen?

Det kan verkligen inte gå "hur som helst" i övrigt; Atlético?! De vinner gruppen, utan någon som helst tvekan. Det är totalfiasko och skämskudde på om Juventus inte kniper andraplatsen.
Juve vet man inte var man har det har du rätt i men jag har för dålig koll på dom andra lagen (förutom Malmö) för att kunna säga något annat. Bara för att Juve har svårt att prestera i Europa så tror jag att man vinner denna grupp. Malmö har inget med toppen att göra och är med för att se och lära. Olympiakos kommer troligtvis göra upp med MFF om jumboplatsen och Atletico kan mycket väl bli turneringens skrällag längre fram, men dom känns svagare än förra säsongen och har svårt att se hur dom ska kunna hota Juve. Kanske att dom kan slå dom hemma men denna grupp tror jag Juve vinner. Med ett bättre lag kanske ATM hade kunnat hota om gruppsegern.
Citera
2014-08-28, 21:04
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Juve vet man inte var man har det har du rätt i men jag har för dålig koll på dom andra lagen (förutom Malmö) för att kunna säga något annat. Bara för att Juve har svårt att prestera i Europa så tror jag att man vinner denna grupp. Malmö har inget med toppen att göra och är med för att se och lära. Olympiakos kommer troligtvis göra upp med MFF om jumboplatsen och Atletico kan mycket väl bli turneringens skrällag längre fram, men dom känns svagare än förra säsongen och har svårt att se hur dom ska kunna hota Juve. Kanske att dom kan slå dom hemma men denna grupp tror jag Juve vinner. Med ett bättre lag kanske ATM hade kunnat hota om gruppsegern.
Svårt att se hur det ska kunna ses som en skräll om Atlético går långt när de var i final föregående år.
Citera
2014-08-28, 21:06
Avslutad
Citat:
Malmö har inget med toppen att göra och är med för att se och lära.
Ingen har heller påstått något annat.
Citat:
Olympiakos kommer troligtvis göra upp med MFF om jumboplatsen
Ja, varken Atlético eller Juventus kommer hamna sist, det känns ganska självklart.

Citat:
och Atletico kan mycket väl bli turneringens skrällag längre fram, men dom känns svagare än förra säsongen och har svårt att se hur dom ska kunna hota Juve. Kanske att dom kan slå dom hemma men denna grupp tror jag Juve vinner. Med ett bättre lag kanske ATM hade kunnat hota om gruppsegern.
Ja, jävlar vilken skräll om La Liga-vinnarna och CL-finalisterna går långt även i årets Champions League.

Dessutom, varför är Atlético svagare? Man har tappat Courtois, Filipe Luis, Villa och Costa - men ersatt dem med Siquiera, Correa, Mandzukic, Griezmann och Moyá. Målvaktsmässigt har de definitivt tappat men utöver det har de inte tappat särskilt mycket, om något alls.
Citera
2014-08-28, 22:08
Medlem
Nr11s avatar
När ska dom dra datumen?
Citera
2014-08-28, 22:26
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr11
När ska dom dra datumen?

Vilka datum? Spelschemat? Malmös matcher finns här: http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/Draws/02/13/80/00/2138000_DOWNLOAD.pdf
Citera
2014-08-28, 22:30
Medlem
Vicious_s avatar
Det finns goda möjligheter för MFF.

MFF tar sig till EL slutspel!

1. At. Madrid
2. Olympiacos
3. MFF
4. Juventus

Juve tokfloppar
Citera
2014-08-28, 23:03
Medlem
Tisdag, 16/9

Juventus–Malmö FF 2-0
Olympiakos–Atlético Madrid 1-2

Onsdag, 1/10

Malmö FF–Olympiakos 2-1
Atlético Madrid–Juventus 2-2

Onsdag, 22/10

Atlético Madrid–Malmö FF 3-1
Olympiakos–Juventus 1-1

Tisdag, 4/11

Malmö FF–Atlético Madrid 1-2
Juventus–Olympiakos 3-0

Onsdag, 26/11

Malmö FF–Juventus 1-2
Atlético Madrid–Olympiakos 2-0

Tisdag, 9/12

Olympiakos–Malmö FF 2-1
Juventus–Atlético Madrid 2-1

1. Juventus 14p
2. Atlético Madrid 13p
3. Olympiakos 4p
4. Malmö FF 3p

Hoppas dock att MFF slutar 3:a, hade varit grymt imponerande.
Citera
2014-08-28, 23:12
Medlem
nygards avatar
Juve skakar

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article19442728.ab
Citera
2014-08-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Juve skakar

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article19442728.ab
Enligt Llorente fanns det ingen "easy opponent" i gruppen, så jag tror att Pogba och grabbarna redan nu drömmer mardrömmar om den första matchen.
Citera
2014-08-28, 23:38
Bannlyst
Malmö FF har ett ganska bra rykte om sig i Italien för att vara en klubb som får fram bra talanger. Har för mig att deras kommentator hade grymt bra koll på MFF och hyllade dem konstant i någon träningsmatch mot Lazio för ett par år sen.
Citera
2014-08-28, 23:38
Medlem
Nr11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Tisdag, 16/9

Juventus–Malmö FF 2-0
Olympiakos–Atlético Madrid 1-2

Onsdag, 1/10

Malmö FF–Olympiakos 2-1
Atlético Madrid–Juventus 2-2

Onsdag, 22/10

Atlético Madrid–Malmö FF 3-1
Olympiakos–Juventus 1-1

Tisdag, 4/11

Malmö FF–Atlético Madrid 1-2
Juventus–Olympiakos 3-0

Onsdag, 26/11

Malmö FF–Juventus 1-2
Atlético Madrid–Olympiakos 2-0

Tisdag, 9/12

Olympiakos–Malmö FF 2-1
Juventus–Atlético Madrid 2-1

1. Juventus 14p
2. Atlético Madrid 13p
3. Olympiakos 4p
4. Malmö FF 3p

Hoppas dock att MFF slutar 3:a, hade varit grymt imponerande.

Att Malmö gör mål i alla matcher utom den första är enligt mig galet optimistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in