2014-08-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Försökt? Vad är fel med förklaringen?
Massor
Citera
2014-08-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vet du vad? Jag har börjat tröttna lite på dig och din kretinhjärna. Så därför har bestämt mig för något. Jag kommer inte att svara på en enda av dina frågor innan du svarar på en enkel fråga:

Du svarar inte på några frågor utan vad du gör är att kalla dem som inte håller med dig för massa otrevligheter.
Du skulle kunna motivera att man kan gå på vatten med den tekniken, alla andra fattar men du själv är för indoktrinerad
Citera
2014-08-28, 16:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Massor

Det är ditt sinne för detaljer och precision som imponerar på mig allra mest.
Citera
2014-08-28, 16:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du svarar inte på några frågor utan vad du gör är att kalla dem som inte håller med dig för massa otrevligheter

Där ser man. Jaja, du vet hur du kan nå mig om du önskar fortsätta: Bara att svara på en enkel fråga. Peace out.
Citera
2014-08-28, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du svarar inte på några frågor utan vad du gör är att kalla dem som inte håller med dig för massa otrevligheter.
Du skulle kunna motivera att man kan gå på vatten med den tekniken, alla andra fattar men du själv är för indoktrinerad

Jag är också nyfiken - hur kunde tornen falla fortare är fritt fall? Var det en motor upptill eller nån sorts jättedammsugare monterad i botten, eller hur menar du att det gick till? Går du kanske på estone's teorier om att det var alien-vapen och antigravitation inblandat, för då kan ju nästan vad som helst hända förstås! Då kanske tornen föll snabbare än ljusets hastighet men så sköt man en ET-kanon som stoppade upp tiden så det såg ut som om tornen föll på 20 sekunder. Så kanske det var.. kanske.. inte.. eller? Berätta!
Citera
2014-08-28, 19:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag kan garantera att om kapare hade haft mattknivar och kapa med så hade många passagerare agerat, jag hade definitivt gjort det. Ett skärsår kan det vara värt
Kan vi utgå ifrån att du jämför med den långa listan av flygkapningar pre-9/11 där passagerarna upprepat stoppade kapningen genom att heroiskt ge sig på kaparna? Den listan är jättelång jämfört med listan på flygkapningar där passagerarna snällt men något skräckslagna sitter kvar och hoppas på en ordnad landning och en utdragen diskussion om lösensumma.
Dumt nog har jag helt glömt av vart man hittade de listorna. Kan du vara en älskling och plocka fram dem är du snäll? Så kan vi jämföra sedan.
Citera
2014-08-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Kan vi utgå ifrån att du jämför med den långa listan av flygkapningar pre-9/11 där passagerarna upprepat stoppade kapningen genom att heroiskt ge sig på kaparna?
Vet du något plan som blivit kapat med mattkniv?
Om kapare har automatvapen eller liknande blir det genast mer problem. Då kommer den som attackerar med stor sannolikhet att dö, till och med om 5 attackerar så kan kaparen klarar biffen.
Med mattkniv kan två stycken utan några som helst problem ge kaparen väldigt stora problem och på sin höjd får kaparen in något skärsår.

Så lätt är det inte att skära igenom kläder och hud och en mattkniv är svår att sticka med
Citera
2014-08-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är också nyfiken - hur kunde tornen falla fortare är fritt fall?
Är det inte ni debunkers som skall beskriva, det är ju ni som påstår att det går
Citera
2014-08-28, 21:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om kapare har automatvapen eller liknande blir det genast mer problem. Då kommer den som attackerar med stor sannolikhet att dö, till och med om 5 attackerar så kan kaparen klarar biffen.
Med mattkniv kan två stycken utan några som helst problem ge kaparen väldigt stora problem och på sin höjd får kaparen in något skärsår.

Så lätt är det inte att skära igenom kläder och hud och en mattkniv är svår att sticka med

Det räcker med att de tar en gisslan och sätter kniven mot gisslans hals så kommer resten hålla sig på mattan, särskilt när man är på ett flygplan. De flesta vill nog inte bli ihågkomna som de som försökte överumpla en kapare och därmed fick en gisslan att dö av avskuren hals eller fick planet att störta.

Om de sedan låser in sig i cockpit ja vad ska passagerarna göra då?
Citera
2014-08-28, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är det inte ni debunkers som skall beskriva, det är ju ni som påstår att det går
Nej, vi påstår att det INTE kan falla fortare än fritt fall, du påstod att det GJORDE det. Alltså måste du förklara hur det kunde vara möjligt. Det hade ju liksom inte räckt med att man helt enkelt trollade bort alla våningar under de som föll, det måste ju funnits någon aktiv ingrediens som tryckte eller drog ned husen också. Berätta!
Citera
2014-08-28, 21:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Nä det är du som påstår det vi andra säger att det rasar med en rimlig hastighet, precis som det är med hastigheterna med planen på låg höjd. Men det är klart det är bekvämt att häva ur sig hittepå och sedan kräva att andra ska förklara hittepå orimlighetrna.
Citera
2014-08-28, 21:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Just mattknivar vet jag inte men vad sägs om skruvnyckel av plast?
uly 13, 1956: seven young Hungarian students, armed with nothing more than plastic wrenches, hijacked a small domestic aircraft out of Budapest and landed it at a NATO base in West Germany to escape from behind the Iron Curtain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in