2014-08-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Din ryska hund..när ni och Tyskland invaderade Polen 1939 så förklarade väl inte Polen krig. Var det alltså ingen invasion?
Bevis? Här har du bevis: http://usnato.tumblr.com/post/96003086125/new-satellite-imagery-exposes-russian-combat-troops
Kom själv med bevis på motsatsen utan att länka till nån annan rysk fjant! Annars sluta gör dig mer löjlig än du redan gjort och erkänn att du bara är *censur* och inget annat.

1. När Ryssland, Tyskland, Litauen och Slovakien.... det skadar inte med lite historia.. men för att vara helt historiskt korrekta.. så gav sig Tyskland och Polen på tjeckerna och slovakierna innan ww2 började.

2. Det där är Skördetröskor, inte artilleripjäser.

3. Jag har hittat lite bevis för att någon har köpt en del ammunition av Ryssland och sedan gett dem till pro-ryssarna, vill du köpa bevisen för 10msek? - är det viktigt?

4. Varför är ni nassar så sura på Putin, ville ni inte dela Ukraina redan från början? (av elektorala skäl).
Senast redigerad av BehindRayban 2014-08-28 kl. 20:23.
2014-08-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
min magkänsla är att ukrainarna är aningen mer strids- och offervilliga är ryska värnpliktiga. det är inte helt otroligt att detta är den lilla diktatorns waterloo...
Särskilt de här, va?
" group of 62 Ukrainian troops have crossed into Russia’s Rostov Region seeking shelter to save their lives amid an intensified counteroffensive recently launched by anti-Kiev militia in southeastern Ukraine."
http://rt.com/news/183240-ukraine-troops-russia-border/
Man ska inte låta sig luras av känslor.
2014-08-28, 20:29
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Man kan fråga sig vilken mening dessa möten har i FNs säkerhetsråd. Nu sade den luxemburgska representanten att Ryssland måste dra tillbaks sina styrkor från gränsen.

Mannen måste vara galen. Det är en väpnad konflikt med tunga vapen i grannlandet. Varje annan stat - förutom Luxemburg då - skulle förstås säkra sin egen gräns i en sådan situation med truppförstärkningar.
2014-08-28, 20:29
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
I propagandan så pågår förstås en rysk invasion (och ju bättre Folkrepublikernas armé biter, desto mer rysk invasion är det).

Men i verkligheten – den som t ex observatörerna i OSSE måste förhålla sig till – pågår ingen invasion.

Hur vore det om kvaliteten på påståendena skulle kunna höjas en smula?

” -Vi har många observatörer på plats
och än så länge har vi inte fått några
rapporter som tyder på att det skulle
handla om invasion, säger OSSE.s
talesperson Cathie Burton.”
http://www.svt.se/svttext/web/pages/130.html

Jag börjar misstänka att du inte ens skulle erkänna en rysk inblandning om så den ryska flaggan vajade i Kiev.
2014-08-28, 20:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, det är totalt orimligt. Om Putin inte vill stå för vad han gör i Ukraina finns ingen att förhandla med; "separatisterna" är ju hans förlängda arm. Du vet ju egentligen att så är fallet, precis som alla andar som har något i hjärnan, så varför låtsas du?
Intressant att du vet vad jag innerst inne vet. Men jag tror att det är ett folkligt uppror i ÖstUkraina, som visserligen är stöttat av ryssar. Rimligen bör det vara separatisterna som förhandlar med Kiev.
2014-08-28, 20:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det någon som borde söka hjälp så är det du ditt troll, tröttsamt läsa dina tirader om det uppenbara.
Tyvärr tror jag inte att du är något troll, utan att du verkligen är så människofientlig som du verkar. Folken i Ukraina lider dock av detta meningslösa krig, som skulle kunna avslutas om makthavarna bortsåg från sin egen prestige och började se till sitt folks bästa.
2014-08-28, 20:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Visa upp en ända källa som kan bevisa att Ryssland har invaderat URINikaina på minsta sätt?
http://aco.nato.int/new-satellite-imagery-exposes-russian-combat-troops-inside-ukraine.aspx

"Men USAUSAUSAUSA!"
2014-08-28, 20:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Man kan fråga sig vilken mening dessa möten har i FNs säkerhetsråd. Nu sade den luxemburgska representanten att Ryssland måste dra tillbaks sina styrkor från gränsen.

Mannen måste vara galen. Det är en väpnad konflikt med tunga vapen i grannlandet. Varje annan stat - förutom Luxemburg då - skulle förstås säkra sin egen gräns i en sådan situation med truppförstärkningar.
Mmmm.... I sak är naturligtvis begäran orimlig, men FN har nog ändå bättre möjligheter att medla i konflikten än EU eller USA, om det skulle bli aktuellt.
2014-08-28, 20:41
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nog hade vi varit i bättre skick att skrämma bort ryssen om vi hade haft henne och hennes liknar vid makten, men istället har Europa vaggats in i ett katastrofalt "fred i vår tid"-tänkande som gör att vi inte kan svara effektivt utan amerikansk hjälp.

Det är dock inte säkert att hon varit för att inlemma Ukraina i Europa:

Det där låter ju som saker jag skulle kunna skriva under på, i princip, även om jag kanske håller med av andra skäl än dina och Maggies.

Fast just i detta specifika fall vi har nu, är det ju så att NATO-militär skulle vara en våt dröm för Kreml jämfört med riktigt hårda EU-sanktioner. De förra skulle både misslyckas med att slänga ut ryssarna och deras inflytande från Ukraina och med att vända opinionen mot Putin.
Det andra alternativet kommer visserligen slänga in oss i lågkonjunktur, men mer eller mindre utlösa panik och myteri i Kreml, beroende på hur omfattande sanktionerna blir.

Kort sagt: Putin fruktar sanktioner mycket mer än vapen.
2014-08-28, 20:43
Medlem
Vad är allt tjat om? Blev ryska soldater tillfångatagna när de levererade materiell till rebellerna? Big deal.
2014-08-28, 20:45
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Putin lyssnar just nu på den amerikanska FN-ambassadören och han reagerar nog så här:

https://www.youtube.com/watch?v=ZjmiyOgO66g
2014-08-28, 20:46
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Intressant att du vet vad jag innerst inne vet. Men jag tror att det är ett folkligt uppror i ÖstUkraina, som visserligen är stöttat av ryssar. Rimligen bör det vara separatisterna som förhandlar med Kiev.

Ah, så attacken för att binda ihop Ryssland med Krim är bara en slump då... Det räcker nu, vem som helst vet att Ryssland är djupt involverade i detta och alla som säger emot det är antingen intresserade av att främja de ryska intressena eller bakom flötet, det är det enda sättet detta kan beskrivas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in