2013-03-15, 21:56
Medlem
Germanofils avatar
Var på en mellanstor mataffär idag (inte den jag vanligtvis brukar besöka) och besökte deras dryckesavdelning i jakt på en vettig flaska juice till frugan. Vanligtvis är dryckesavdelningen en del av affären som jag uppskattar då man kan glutta lite på goda öl och ev. även köpa men denna gång så gick det för första gången upp för mig att en stor del av all dryck som säljs är fucking jävla energidryck!

Det stod seriöst 20-30 olika varianter av skiten där och de tog upp mer än en halv hylla. Visst känner jag till att datornördar dricker pisset och att vissa gillar att använda det som groggvirke, men att det var en sådan stor marknad hade jag ingen aning om. Seriöst, vad är det för fel på folk nuförtiden? Hur kan man frivilligt välja att dricka energidryck framför traditionella drycker som öl, mineralvatten eller läsk (det sistnämnda är jag heller ingen storkonsument av men väljer det alla dagar före energidryck)?

Vill jag bli pigg dricker jag kaffe, vill jag ha något gott till maten dricker jag öl eller vatten. Men varför i helvete skulle jag dricka energidryck? Ska dock erkänna att jag en gång förra sommaren sänkte en burk Red Bull (fanns inget kaffe att tillgå), men det var bara för att undvika att däcka efter X antal öl och joints på polares svensexa. Men alla de som köper energidryck lär ju knappast använda det till dylika nödsituationer.
Citera
2013-03-15, 22:01
Medlem
Smirmats avatar
Håller helt med dig, det enda dom består av är ju onaturliga ämnen och socker. Men visst händer det att man beställer någon red bull vodka ute på krogen. Men skulle aldrig få för mig att dricka det annars. (Var konsument av det tidigare men kom till insikt att det är helt meningslöst att dricka det.)
Citera
2013-03-15, 22:01
Medlem
alroberts avatar
"Hur kan man frivilligt välja att dricka energidryck framför traditionella drycker som öl, mineralvatten eller läsk"

Samma sak där, endel tycker dessa drycker du nämnde smakar getpiss..
Endel tycker energidryck är gott.

Jag tycker energidryck är väldigt gott, speciellt när man avnjuter dom väldigt kalla.

Jag skulle aldrig få för mig tanken att dricka dom pågrund av att bli pigg eftersom jag issåfall går ut och tar frisk luft eller dyl.
Citera
2013-03-15, 22:02
Medlem
Uninteresteds avatar
Eventuellt, för att dom tycker det är gott?
Citera
2013-03-15, 22:05
Medlem
GEFLE Golds avatar
Nu låter du som en gubbe som hatar allt nytt

Men för att svara dig så dricker jag inte energidryck ofta över huvudtaget men har vänner som gillar det i drinkar, men oftast så blir det när vi sitter över nätter eller långa timmar och pluggar. Dricker väldigt mycket kaffe då också men Energidryck fungerar snabbare och man kan dricka mer av det än mängden kaffe (kan bli rännskita om men sörplar i sig 2 liter kaffe över en kväll). Även när jag jobbar kvällar kan det slinka ner en Red Bull mot sluttimmarna så att man håller sig på tårna. Sedan tycker jag att smaken på flera energidrycker inte smakar så illa. Drycker god energidryck än äklig läsk vilken dag som helst.
Citera
2013-03-15, 22:22
Medlem
MystEquals avatar
Vissa tycker väl att det är gott helt enkelt, samt att man blir pigg och alert av det . Gillar man inte kaffe är väl en Red Bull väldigt passande? Själv tycker jag mycket om smaken hos energidrycker, dock inte de billigare varianterna. Euroshoppers är ju hemsk, men Red Bull, Burn eller Monster gillar jag!
Citera
2013-03-15, 22:25
Medlem
Jag uppskattar inte smaken av alkohol speciellt mycket även om det händer att jag tar ett glas vin eller en cider, energidryck dricker jag ganska ofta dock. Gillar dock inte Redbull som jag kan hålla med dig om smakar illa men det betyder ju inte att alla ogillar det!
Citera
2013-03-15, 22:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEFLE Gold
Nu låter du som en gubbe som hatar allt nytt
Ja jag är något av en gubbe som visserligen inte hatar allt nytt men helt klart har du en poäng i att det förmodligen är ungdomar som främst köper skiten. Hur gamla är ni som dricker detta på regelbunden basis?
Citera
2013-03-15, 22:49
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja jag är något av en gubbe som visserligen inte hatar allt nytt men helt klart har du en poäng i att det förmodligen är ungdomar som främst köper skiten. Hur gamla är ni som dricker detta på regelbunden basis?

Skulle tänka mig att ålders gruppen ligger mellan 13-20, även fast jag har sett att dom har 15 års gräns på vissa ställen.
Citera
2013-03-15, 23:02
Medlem
De som köper det är väl de som tycker att det är gott. Brukar ta med några i kassen när jag handlar därför att jag tycker att det är gott.
Citera
2013-03-15, 23:03
Medlem
GEFLE Golds avatar
Citat:

Nu kan jag inte säga att jag dricker det på regelbunden basis men är 22 år och dricker det kanske 1 gång i månaden.
Citera
2013-03-15, 23:35
Medlem
Citat:
Mellan 20-30, men känner personer som är över 30 och t.o.m. en som är över 40 som jag vet dricker energidryck ibland. Men den stora konsumtionen står nog personer under 18 för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in