2014-08-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. Irrellevant för tråden.
Var frågan för svår....

Citat:
2. Beror på mängder av faktorer som t ex om regimen stöttat attentatet.
Enligt dig, vad krävs för att det skall vara okey för annat land att gå i krig om ett antal personer från det landet man går i krig med gjort ett terroristdåd

Vi kan ta våra eget land, låt säga att ett antal svenskar planerar något dåd, hur jävligt dåd måste det vara för att det land de utför dådet i skall kunna gå i krig med oss
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-28 kl. 11:42.
Citera
2014-08-28, 11:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Var frågan för svår....

Har du ett hål i huvudet? Jag svarade ju för fan på den!!!!!

Citat:
Enligt dig, vad krävs för att det skall vara okey för annat land att gå i krig om ett antal personer från det landet man går i krig med gjort ett terroristdåd

Vi kan ta våra eget land, låt säga att ett antal svenskar planerar något dåd, hur jävligt dåd måste det vara för att det land de utför dådet i skall kunna gå i krig med oss

Det skrev jag ju precis....ett exempel är om regimen stöttar attentatet. Om Reinfeldt stöttar en militärisk faktion av MUF att spränga en atombomb i Oslo så hade jag inte klandrat Norge för att de anföll oss....

Edit. Och det är FORTFARANDE IRRELEVENT FÖR TRÅDEN
Citera
2014-08-28, 11:48
Medlem
Citat:
Det skrev jag ju precis....ett exempel är om regimen stöttar attentatet. Om Reinfeldt stöttar en militärisk faktion av MUF att spränga en atombomb i Oslo så hade jag inte klandrat Norge för att de anföll oss....
Så styret i Afghanistan stöttade 9/11 ?

Eller tycker du det är fel av USA att gå in, var deras reaktion på 9/11 överdriven enligt dig?

Hur många terroristdåd har man förhindrat av det massövervakningsprogram som man sjösatte?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-28 kl. 11:51.
Citera
2014-08-28, 11:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så styret i Afghanistan stöttade 9/11 ?

Eller tycker du det är fel av USA att gå in, var deras reaktion på 9/11 överdriven enligt dig?

Hur många terroristdåd har man förhindrat av det massövervakningsprogram som man sjösatte?

Tråden handlar inte om detta, och den delen av 9/11 är jag inte så intresserad av. Vill du prata om sånt så gör du det på relevant tråd. Här pratar vi om de faktiska händelserna 9/11.

Vi pratade däremot om att wtc föll snabbare än fritt fall. Jag väntar fortfarande på vad du har att komma med där.
Citera
2014-08-28, 11:59
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om detta, och den delen av 9/11 är jag inte så intresserad av. Vill du prata om sånt så gör du det på relevant tråd. Här pratar vi om de faktiska händelserna 9/11.

Vet du vad syftet är med en "false flag" operation

Citat:
Vi pratade däremot om att wtc föll snabbare än fritt fall. Jag väntar fortfarande på vad du har att komma med där.
Om ett objekt har fart och träffar ett stillastående objekt, utövar detta stillastående objekt något motstånd mot det som träffar?
Citera
2014-08-28, 13:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om ett objekt har fart och träffar ett stillastående objekt, utövar detta stillastående objekt något motstånd mot det som träffar?

Självklart. Just därför föll tornen inte i fritt fall. Och just därför är det extra spännande att höra någon säga att tornen föll SNABBARE än fritt fall. Det var något nytt, även för mig.
Citera
2014-08-28, 13:28
Medlem
Citat:
Självklart. Just därför föll tornen inte i fritt fall. Och just därför är det extra spännande att höra någon säga att tornen föll SNABBARE än fritt fall. Det var något nytt, även för mig.

Men då läste du inte, citerar här:
"Exempelvis så om du förstår hur WTC 1 och 2 föll (den övre delen krossar den undre delen) så föll dessa snabbare än fritt fall om man tar det motstånd våningarna under har även om de svävat fritt i luften"

Varför tror du USA startat massa krig efter 9/11?
Citera
2014-08-28, 13:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men då läste du inte, citerar här:

"Exempelvis så om du förstår hur WTC 1 och 2 föll (den övre delen krossar den undre delen) så föll dessa snabbare än fritt fall om man tar det motstånd våningarna under har även om de svävat fritt i luften"

Vadå "läste inte"?

Det står uttryckligen att tornen föll SNABBARE än fritt fall, trots att det fanns våningar under. Det måste alltså finnas en kraft utöver gravitationen som trycker ner tornet. Jag vill veta vilken kraft du tror att det är. Jag föreslog en jetmotor, men det föll dig inte i smaken?

Om du vill ändra ordalydelsen på ditt påstående så föreslår jag att du göra det snarast, för jag håller på och skrattar ihjäl mig.

Citat:
Varför tror du USA startat massa krig efter 9/11?

Irrelevant för tråden och dina grundlösa påståenden kring även den saken skulle knappast intressera mig.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2014-08-28 kl. 13:45.
Citera
2014-08-28, 14:07
Medlem
Citat:
Vadå "läste inte"?

Det står uttryckligen att tornen föll SNABBARE än fritt fall, trots att det fanns våningar under. Det måste alltså finnas en kraft utöver gravitationen som trycker ner tornet. Jag vill veta vilken kraft du tror att det är. Jag föreslog en jetmotor, men det föll dig inte i smaken?

Om du vill ändra ordalydelsen på ditt påstående så föreslår jag att du göra det snarast, för jag håller på och skrattar ihjäl mig.
Hur kunnig är du i fysik? De våningarna under den fallande delen, gav de något motstånd endast genom att finnas där? (om du räknar bort de krafter balkar mm har uträttat tidigare för att byggnaden kunnat stå upp)

Citat:
Irrelevant för tråden och dina grundlösa påståenden kring även den saken skulle knappast intressera mig.
Motiv är extremt relevant, speciellt för trovärdigheten. Man brukar inte lägga ner så här stort jobb för att man tycker det är kul. Att glömma den biten eller inte intressera sig av det visar väl tydligt att du inte är ute efter sanningen om 9/11
Citera
2014-08-28, 14:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hur kunnig är du i fysik?

Jag är rätt ok, faktiskt.

Citat:
De våningarna under den fallande delen, gav de något motstånd endast genom att finnas där?

Det har jag ju redan svarat på.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag är sannerligen förbluffad över hur lite som lyckas tränga sig in i din skalle.

Det ser väl vem som helst att våningarna under erbjuder motstånd.

Citat:
Motiv är extremt relevant,

Bara i rätt tråd.

Citat:
speciellt för trovärdigheten.

Om det ska vara trovärdigt så förväntar jag mig att du backar upp eventuella påståenden. Det har inte skett hittills.

Citat:
Man brukar inte lägga ner så här stort jobb för att man tycker det är kul. Att glömma den biten eller inte intressera sig av det visar väl tydligt att du inte är ute efter sanningen om 9/11

Jag är intresserad av att hålla mig till trådämnet. I denna tråd ingår INTE huvudlösa spekulationer om vad USA har gjort efter 9/11. Försök förstå det, för det här börjar bli tröttsamt och jag kommer rapportera i fortsättningen.

En enkel fråga förresten: Känner du att det finns åtminstone EN ENDA punkt som du fått tillräckligt svar på den senaste veckan? En enda?
Citera
2014-08-28, 14:28
Medlem
Citat:
Jag är rätt ok, faktiskt.

Det har jag ju redan svarat på.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag är sannerligen förbluffad över hur lite som lyckas tränga sig in i din skalle.

Det ser väl vem som helst att våningarna under erbjuder motstånd.
Bra! Då vet du att twintowers rasade snabbare än vad de fysiskt kunnat göra även om all bärande struktur tappat all kraft. De kan omöjligt ha rasat så snabbt ens om toppen fallit fritt och endast slagit i nedanstående våningar.

Det finns ingen officiell förklaring på hur byggnaderna kunde rasa så snabbt så varför tror du de kunde det?
Citera
2014-08-28, 14:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Bra! Då vet du att twintowers rasade snabbare än vad de fysiskt kunnat göra även om all bärande struktur tappat all kraft. De kan omöjligt ha rasat så snabbt ens om toppen fallit fritt och endast slagit i nedanstående våningar.

Haha vad pratar du om??? Har du läst någonting av vad jag skrivit? Var får du allt ifrån?

Citat:
Det finns ingen officiell förklaring på hur byggnaderna kunde rasa så snabbt så varför tror du de kunde det?

Gör mig en tjänst och berätta för mig exakt hur snabbt du tror att de föll och hur du kom fram till den siffran. För nu börjar det bli löjligt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in