2014-08-28, 08:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det går inte att få fram källor eftersom dådet är hemligstämplats... Normalt funtade personer kan tycka det är något märkligt

Har du ens någon aning om hur arbetskraft och pengar det kostar att ta fram ett specialbyggt flygplan? Och allt detta bara för att under en enda dag kunna köra några procent snabbare in i byggnaderna? Är det inte konstigt att ingen anställd på Boeing skvallrat om detta? Är det inte konstigt att de inte nöjde sig med vanliga flygplan? Vad var poängen, liksom?
Citera
2014-08-28, 08:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Dvs. hur inkompetenta muslimer med primitiva knivar kunde ta över 4 fyra flygplan,

På vilket sätt behöver man vara Steven Seagal för att kapa ett flygplan???

Citat:
varav tre sedan prickade sina mål.

Vilket inte är särskilt svårt när planet väl är i luften.

Citat:
Detta utan att jetflygplan skickades upp för att stoppa dem

Nä, för militärer har ju aldrig någonsin i historien fuckat upp....

Citat:
Samt att alla möjliga säkerhetstjänster inte kunde hindra detta trots massvis med varningar.

Du tror inte USA får varningar och hot dagligen?

Citat:
Deras bästa pilot Hani Hanjour kunde inte flyga och landa en vanlig CESSNA på ett acceptabelt sätt

Och? Hur är landningsförmåga relevant för dåden de utförde?

Citat:
och hade aldrig satt sin fot i en 757:a.

Spelar ingen roll. Själva flygningen när man väl är i luften är inte så svår....

Citat:
Sedan ska han alltså ha gjort en serie manövrer som fick de inblandade flygledarna att tro att det rörde sig om ett militärplan: t.ex. göra en skarp sväng på 270 grader i hög fart och sedan flyga flera hundra meter längs med marknivån i över 800 km/h (utan att planet slets sönder i och med den låga höjden och det stora luftmotståndet).

Hurra! Ännu mer hemmasnickrad fysik!

Citat:
Vidare så finns det en hel del konkret som tyder på att planen inte var vanliga plan: de som kraschade i WTC hade externa delar på undersidan som vanliga plan aldrig har,

Påhitt. Fram med riktiga bevis, pajas.

Citat:
och när de kraschade så kom det blixtliknande ljus därifrån.

Vilket har förklarats många gånger om.
https://www.youtube.com/watch?v=5j_c1tPMiG0&list=PLF611F7EE4BB1C604&index= 2

Citat:
Troligen för att antända allt flygbränsle och orsaka en häftig explosion som skulle ge ett starkt intryck.

Citat:
Tänk också på att det enligt Talmud är ok att göra en massa djävulskap så länge man förvarnat om det (mycket tyder på att zionister var inblandade: se de dansande israelerna och deras frigivande genom zionisten Michael Chertoff). T.ex. genom filmer och serier som The Lone Gunmen som handlade om ett scenario som var skrämmande likt 9/11.

Ni är likadana allihopa. Bara kräker ur er obefintligt underbyggda påståenden och myter och vägrar erkänna när ni har fel på en punkt. Rent ut sagt patetiskt.
Citera
2014-08-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har du ens någon aning om hur arbetskraft och pengar det kostar att ta fram ett specialbyggt flygplan? Och allt detta bara för att under en enda dag kunna köra några procent snabbare in i byggnaderna? Är det inte konstigt att ingen anställd på Boeing skvallrat om detta? Är det inte konstigt att de inte nöjde sig med vanliga flygplan? Vad var poängen, liksom?

När det gäller krig så har USA obegränsat med pengar. Titta på hur mycket det spenderade i kriget i Irak.
Varför tror du att de som anpassat planen måste veta vad planen anpassas för?
Citera
2014-08-28, 10:45
Medlem
Citat:
Nr 1: De 19 muslimerna var inte ensamma. Du glömmer bort finansiärer och träning etc.....och oavsett, so what? Vad är det som är så omöjligt?

Nr 2: Tornen föll inte alls i fritt fal

Nr 3: Det är INGEN som påstår att stålbalkarna smälte

Nr 4: Och? Nr 7 blev tillräckligt skadad som ett resultat av de två träffarna

Nr 5: Inte sant. De föll dock precis på ett sådant sätt som man kunde förvänta sig med tanke på konstruktionerna

Nr 6: Påhitt

Nr 7: Påhitt
http://www.911myths.com/index.php/Hijackers_still_alive

Nr 8: Lögn, man hittade både kroppar och flygdelar. Bilder finns, om än dåliga. (Bagage har jag ingen aning om, faktiskt...men det är ju generellt ganska brandvänligt) P.S. Intressant för övrigt att ena sidan av truther-rörelsen säger att officiella storyn ljuger för att inga kroppar hittades, och andra sidan säger att officiella storyn ljuger för att de hittade kroppar fastän det borde vara omöjligt....ni får nog bestämma er för hur ni ska ha det....

Nr 9: Trötta gamla myter
http://screwloosechange.blogspot.se/2006/05/more-on-those-cell-phones.html

Nu vet vi ju båda två att du inte kommer erkänna en enda punkt som förklarad....men det säger väl främst något om dig som person.

Du är ganska ny och opåläst om 9/11 va?

Ta och titta på den här, den är lång med 9/11 var en stor operation. Tror den filmen anses vara den bästa samanställningen
The New Pearl Harbor (FULL)
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-28 kl. 10:49.
Citera
2014-08-28, 10:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
När det gäller krig så har USA obegränsat med pengar. Titta på hur mycket det spenderade i kriget i Irak.
Varför tror du att de som anpassat planen måste veta vad planen anpassas för?

Haha så du tror inte att utvecklarna på Boeing reagerade när de såg att deras nya specialplan användes för att köra in i tornen o Pentagon? Du tänker verkligen inte längre än näsan räcker va?
Citera
2014-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Haha så du tror inte att utvecklarna på Boeing reagerade när de såg att deras nya specialplan användes för att köra in i tornen o Pentagon? Du tänker verkligen inte längre än näsan räcker va?

Går det att se vad det är för plan i luften vid 9/11?

USA's försvar har många modifierade Boeing plan. Exempelvis används modifierade sådana att tanka stridsflyg i luften, för spaning och en del annat
Citera
2014-08-28, 11:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du är ganska ny och opåläst om 9/11 va?

Om du har en åsikt om någon punkt så får du lägga fram argument för den. Men det har framgått tydligt att du inte har några, du kommer bara med nya lika korkade påståenden istället. Så fram med bevis eller tyst i klassen.

Citat:
Ta och titta på den här

Jag tror inte det finns någon enda foliehattsfilm om 9/11 som jag inte sett. Och vid samtliga dunkade jag huvudet i skrivbordet i ren frustration över det nonsens som presenterades. Jag har aldrig sett en enda punkt som inte haft en naturlig förklaring, jag har sett så urbota korkade påståenden så jag trillar av stolen och jag har sett rena lögner. Att någon person aningslöst kan köpa den skiten är för mig närmast fantastiskt.
Citera
2014-08-28, 11:06
Medlem
Citat:
Nr 1: De 19 muslimerna var inte ensamma. Du glömmer bort finansiärer och träning etc.....och oavsett, so what? Vad är det som är så omöjligt?

Ja, skall man kapa fyra plan med mattknivar så gäller det att vara rejält tränad. Hur lätt hade det inte varit för passagerare att övermanna kapare som endast har mattkniv att hota med
Citera
2014-08-28, 11:09
Medlem
Citat:
Om du har en åsikt om någon punkt så får du lägga fram argument för den. Men det har framgått tydligt att du inte har några, du kommer bara med nya lika korkade påståenden istället. Så fram med bevis eller tyst i klassen.

Orkar inte riktigt, det finns en hel del diskussioner i tråden. Exempelvis så om du förstår hur WTC 1 och 2 föll (den övre delen krossar den undre delen) så föll dessa snabbare än fritt fall om man tar det motstånd våningarna under har även om de svävat fritt i luften
Citera
2014-08-28, 11:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Går det att se vad det är för plan i luften vid 9/11?

USA's försvar har många modifierade Boeing plan. Exempelvis används modifierade sådana att tanka stridsflyg i luften, för spaning och en del annat

Om det vore sant att Boeings plan inte kunde flyga så fort, och det finns personer som utvecklat plan för just det ändamålet så är det inte direkt ett leap of faith att anta att de skulle ha reagerat.

Men jag vet att jag talar för döva öron. Det sorgliga är bara vilka olika beviskrav du ställer på de olika versionerna. OM du vill göra gällande att Boeing utvecklat specialplan som ser ut passagerarplan men kan flyga snabbare på låg höjd, så MÅSTE du presentera bevis för detta. Det räcker inte med att påstå att vanliga plan inte kan göra det och sedan backa upp det med precis ingenting. Om du vill göra gällande att en missil maskerad till ett passagerarflygplan, innehållandes vrakdelar och kroppsdelar, flög in i Pentagon så MÅSTE du presentera bevis för detta. Så pass måste väl även du förstå? Hur kan du begära att den officiella storyn måste förklara varenda liten detalj medans du själv kan göra påståenden som du inte backar upp med någonting som helst?
Citera
2014-08-28, 11:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, skall man kapa fyra plan med mattknivar så gäller det att vara rejält tränad. Hur lätt hade det inte varit för passagerare att övermanna kapare som endast har mattkniv att hota med

Jag skulle vilja se dig i samma situation...som om du är nån jävla Chuck Norris....du får också tänka på att passagerarna inte hade en aning om vad kaparna tänkte göra. De fick säkert löften om att de inte skulle skadas. Kaparna låste förmodligen in sig i cockpiten dessutom (det skulle iaf jag gjort om jag kapade ett plan) och då är det inte så lätt att komma åt dem.

Vid ett av planen försökte ju dessutom passagerarna stoppa dem och det vi hur det gick....
Citera
2014-08-28, 11:14
Medlem
Citat:
Om det vore sant att Boeings plan inte kunde flyga så fort, och det finns personer som utvecklat plan för just det ändamålet så är det inte direkt ett leap of faith att anta att de skulle ha reagerat.
Det är massor som reagerat, men fråga dig själv hur lätt det är för någon som vet, har information innifrån skall få fram det?
Här är en från insidan: https://www.youtube.com/watch?v=wRQ9r5Vc9-o

Citat:
Men jag vet att jag talar för döva öron.
Njae, alla är inte lika korkade så de kan gå på vad som helst
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-28 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in