2014-08-27, 23:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mer om Alonso:
Var inte Alonso ordinarie?

Aja, Illara är naturliga arvtagaren.
2014-08-27, 23:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var inte Alonso ordinarie?

Aja, Illara är naturliga arvtagaren.

Det ser ut som att Ancelotti vill spela med Kroos och Modric mot de flesta lag. Han vill också ha kvar Khedira som ju nu ska vara kvar.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-08-28 kl. 00:24.
2014-08-27, 23:33
Medlem
HanUtanNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Hur mår ni Arsenalfans just nu? Är ni nöjda med värvningarna? Vad tycker ni om att det inte ser ut att bli någon mittfältsvärvning.

Visst hade vi kunnat värva en till mittback, mittfältare och en ny anfallare, men det här fönstret känns som det bästa på länge trots allt. Arsenal har valt tidigare att köpa på deadline day så hoppet är fortfarande inte borta om fler nyförvärv.

Hade gärna sett att Arsenal värvar in antingen Carvalho, Agger och Remy för att fylla ut, eller väljer att köpa Cavani/Falcao för spetskompetens.

Förmodligen så kommer det inte att bli någon av de som jag önskar, och i värsta fall så får vi nöja oss med Zigic. Som förövrigt var lite av en favoritspelare på Fifa 10.

Någon som har koll på om deadline day blir den första september i år istället då den 31:a är en söndag? Har för mig att de inte har möjlighet att göra affärer på helger/söndagar.
2014-08-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Reus har ju redan dementerat att han skulle lämna i sommar. Och inte köper man väl två till offensiva stjärnor nu. Lämnar Xabi och Khedira väntas lämna bör man väl köpa en defensiv? För jag hoppas verkligen inte att man tänkt använda Kroos till det...

Läste någonstans att Real kanske kunde tänka sig köpa båda. Vad sanningen är vet jag inte. Men känns som att RM plånbok är bottenlös. Och min undran är var i från pengarna kommer.

Barcelona och RM och förstör transfermarknaden. Sir Alex tyckte att 31 M pund var mycket för Eden Hazard och nu har man Di Maria för 60.
2014-08-27, 23:41
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Sunderland och Inter diskuterar Ricky Alvarez, några rapporterar om bud på £10 m och vissa rapporterar om lån. Nyheten lär brejka i morgon.
2014-08-27, 23:41
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Läste någonstans att Real kanske kunde tänka sig köpa båda. Vad sanningen är vet jag inte. Men känns som att RM plånbok är bottenlös. Och min undran är var i från pengarna kommer.
Lån. Real har enorma intäkter och alltid positivt kassaflöde, så det är bara att köra på.

Man kan ha enorma skulder men ändå vara rik. Skulder handlar bara om hur man finansierar sina tillgångar.
Senast redigerad av hoboken 2014-08-27 kl. 23:45.
2014-08-27, 23:55
Medlem
Kikade igenom transferna som skett i italienska ligan under sommaren och det var ingen munter läsning direkt. Antingen är det spelare som går mellan italienska klubbar eller elefankyrkogårdsspelare från andra ligor i princip. Känns nästan lite som MLS vad gäller attraktionskraft utanför Italien. Tycker den italienska ligan förtjänar bättre spelare än vad de har nu. Kom ut ur ökenvandringen snart.
2014-08-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Lån. Real har enorma intäkter och alltid positivt kassaflöde, så det är bara att köra på.

Man kan ha enorma skulder men ändå vara rik. Skulder handlar bara om hur man finansierar sina tillgångar.

Vad är sanningen i att RM FCB är skyldiga spanska staten miljardbelopp.
Vet att BM kritiserade RM eller om det var FCB i CL förra säsongen.
2014-08-28, 00:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Här är en bild som visar spanska klubbars skatteskulder enligt AS: http://2.bp.blogspot.com/-XtsUptu8fjQ/T545Dbk839I/AAAAAAAAFoc/ruQtwBofnLE/s1600/23+Debt+La+Liga+Tax+Liabilities.jpg. €48m för Barcelona och 0 för Real Madrid. Detta är från Swiss Ramble april 2012: The Truth About Debt At Barcelona And Real Madrid.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-08-28 kl. 00:10.
2014-08-28, 00:11
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Är inte insatt i klubbarnas ekonomi, men spanska staten har väl inte en direkt fordran på klubbarna utan genom banker som man varit tvungna att förvärva under rådande ekonomisk kris? En fordran som dessutom är rätt överdriven, om inte jag minns fel? Eller något i den stilen?
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Kikade igenom transferna som skett i italienska ligan under sommaren och det var ingen munter läsning direkt. Antingen är det spelare som går mellan italienska klubbar eller elefankyrkogårdsspelare från andra ligor i princip. Känns nästan lite som MLS vad gäller attraktionskraft utanför Italien. Tycker den italienska ligan förtjänar bättre spelare än vad de har nu. Kom ut ur ökenvandringen snart.

Som tur är är man någorlunda på att hitta kap inom landet men även i Sydamerika. Men visst är det en tråkig utveckling, även om jag tycker många lag ser ganska starka ut. Nu rök ju Napoli idag, men det bör man rimligtvis göra mot ligafyran i världens överlägset bästa liga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Lär dyka upp en hel del rykten om Higuain till Arsenal nu när Napoli blev utslagna.

Hm, men nu är han Cuptied då han deltog i kvällens förlust mot Bilbao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in