2014-08-27, 01:59
Medlem
flugrekorders avatar
För det första, bebis heter det väl? För det andra så undrar jag om inte ungen var lite för mycket besvär och fick hjälp att hamna under vattenytan?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/kritiskt-for-baby-efter-drunkningsolycka/
Citat:
Malmö. En niomånaders baby hittades livlös under vattenytan efter att ha lämnats utan tillsyn i familjens badkar en kort stund.

Olyckan inträffade vid 16-tiden på tisdagseftermiddagen.

Mamman uppger att hon lämnade badrummet en kort stund. När hon kom tillbaka låg babyn livlös på badkarets botten.
Citera
2014-08-27, 02:15
Medlem
BornToBeFrees avatar
Nja, då hade de nog väntat lite längre med att ringa.

Om bebisen klarar sig nu så blir denne med stor sannolikhet en grönsak och större börda för familjen. Inget man vill misslyckas med om det är med flit. Känns som en hemsk olyckshändelse. Stackars hjälplösa lilla själ.
Citera
2014-08-27, 02:32
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornToBeFree
Nja, då hade de nog väntat lite längre med att ringa.

Det under förutsättning att mamman egentligen lämnade badkaret och badrummet. Cynisk som jag är så vill jag tro det värsta. Men ålder på mamman och om det här är första barnet, kanske en belysning på familjesituationen skulle nog hjälpa mig att komma på bättre tankar.
Citera
2014-08-27, 06:34
Medlem
pluto-s avatar
Vem fan lämnar sin bebis (9 månader också) ensam? Idiot. Man blir helt mållös.
Citera
2014-08-27, 06:47
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Vem fan lämnar sin bebis (9 månader också) ensam? Idiot. Man blir helt mållös.

Ja, vem lämnar en 9 månaders bäbis ensam i badkaret?

Antagligen en förälder som vill bli av med sitt barn eller (förmodligen) en förälder som inte är kapabel att ta hand om sitt barn. Kanske satt hon/han och facebookade om hur mysigt det är att ha barn.

Hoppas den lilla/lille klarar sig!
Citera
2014-08-27, 06:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tror inte för en sekund att hon "lämnade badrummet en kort stund" och kom tillbaka och fann illbattingen livlös. För det första så hörs det om en 9-månaders drunknar, eller tvärtom - det blir väldigt tyst. Om hon nu inte försökt dränka sitt barn så återstår att hon förbannad lämnat ungen som i panik försökt ta sig ur badkaret och hamnat under vattnet.

Hursom, tragiskt för alla inblandade.
Citera
2014-08-27, 07:01
Medlem
Invandrare? Skit samma. Att lämna ett 9-månaders barn ensam i ett badkar borde väl ligga nära försök till dråp eller mord?
Citera
2014-08-27, 07:29
Medlem
micro113s avatar
När män lämnar barn i bilen som dör i värmen så dyker alltid argument upp om hur "lätt" det är att glömma och hur enkelt alla kan göra misstag.
När en kvinna för en kort stund lämnar ett litet barn i badrummet för att hämta en handduk då är det illvilja, en önskan om att barnet skall dö, egoism/andra intressen hos kvinnan som är orsaken.

En niomånaders som hamnar under vatten blir snabbt medvetslös eftersom lungorna snabbt fylls med vatten. Det krävs inte mer än ett ögonblick för att det skall bli tragiska konsekvenser. Att barnet "drunknar" är alltså inte alls synonymt vare sig med att mamman försökt dränka barnet eller att hon ägnat sig åt något helt annat.
Det finns ett skäl till att man inte skall lämna små barn ensamma i badkaret, och det är att det kan gå oerhört snabbt.

I bästa fall är det ett barn som andas och är levande, då kommer en livrädd förälder med som hittade barnet på en gång (inom en halv minut) och kanske behövde göra lite hjärtlungräddning. I annat fall, när barnet legat under vattnet i mer än 2-3 minuter, kommer ett barn med pågående hjärtlungräddning i ambulans.
[...]
När barn ramlar i vatten kommer de inte skrika. De kommer inte fäkta med armarna i de flesta fall utan bara börja andas in vatten och sjunka, eller flyta med huvudet nedåt. Därför måste barn vid vatten övervakas hela tiden! Varje sekund! Av en simkunnig vuxen.

http://www.barnakuten.nu/barnsakerhet/det-livsfarliga-vattnet/

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Sommar/Bad/Kunskap-om-drunkning-raddar-liv/
Citera
2014-08-27, 08:45
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När män lämnar barn i bilen som dör i värmen så dyker alltid argument upp om hur "lätt" det är att glömma och hur enkelt alla kan göra misstag.
När en kvinna för en kort stund lämnar ett litet barn i badrummet för att hämta en handduk då är det illvilja, en önskan om att barnet skall dö, egoism/andra intressen hos kvinnan som är orsaken.
Men herregud, det här har väl förfan inget att göra med att det är en kvinna? Det hade varit lika illa om det var en man. Så fort det är en kvinna så får man inte ge kritik, ajabaja.

MAN LÄMNAR INTE EN 9 ÅRING ENSAM I ETT JÄVLA BADKAR FÖR ENS 2 SEKUNDER, spelar fan ingen roll om folk glömmer barnet i bilen eller inte, vad har det med saken att göra?

Glömma barnet i bilen är en helt annan sak än att man medvetet lämnar sin NIO MÅNADERS BEBIS ensam i ett jävla badkar. Hur kan du ens jämföra det?

Skärp dig, vad fan är det för nivå på dina inlägg? Jag tror jag fick cancer i hjärnan av det där inlägget.
Senast redigerad av pluto- 2014-08-27 kl. 08:49.
Citera
2014-08-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Men herregud, det här har väl förfan inget att göra med att det är en kvinna? Det hade varit lika illa om det var en man. Så fort det är en kvinna så får man inte ge kritik, ajabaja.

MAN LÄMNAR INTE EN 9 ÅRING ENSAM I ETT JÄVLA BADKAR FÖR ENS 2 SEKUNDER, spelar fan ingen roll om folk glömmer barnet i bilen eller inte, vad har det med saken att göra?

Glömma barnet i bilen är en helt annan sak än att man medvetet lämnar sin NIO MÅNADERS BEBIS ensam i ett jävla badkar. Hur kan du ens jämföra det?

Skärp dig, vad fan är det för nivå på dina inlägg? Jag tror jag fick cancer i hjärnan av det där inlägget.

9 åring!? jag bada fan själv när jag va 7-8 isf, bara att morsan kolla om jag levde då och då :P Vafan är det med dagens söndercurlade ungar? som inte kan bada själv när man är `9!?
Citera
2014-08-27, 10:03
Moderator
blomvattnares avatar
Det nämns ingenting om misstänkt brott i artikeln.

Aktuella brott och kriminalfall --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2014-08-27, 10:09
Medlem
Handduk ???? Voj voj Jag skulle ta upp babyn och gå till skåp handduk... lite blöt på golvet därefter jag torkar på golv med mops....
Anar att mamma är förvirrad och gå runt tills baby drunkar i mkt vattnet i badkaret. ...
Aldrig mer än 1 cm vatten i badkaret ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in